Otevreni baliku pred zaplacenim

Muzu otevrit balik na dobirku pred zaplacenim, abych se podival, jestli tam je to, co jsem objednal? Myslim na poste, nebo u poslicka z PPL ...
Autor diskuse: michaltata - Profil , 4.1.2010 kaprařina - ostatní

jambo - Profil | Út 5.1.2010 21:09:49

No nevím jak je to dneska,ale před lety kdy zavládla mobilová mánie se stalo toto. Kamarád si nechal poslat nový model Nokie ,jeho teta byla na poště doručovatelka,nechala mu nahlédnout do balíčku (samozřejmně tajně a porušila předpis ) . Byl tam telefon ale nějaký jiný šunt. Tak to zabalil nic neplatil a z poděkováním poslal nazpátky.

DejF - Profil | Út 5.1.2010 20:49:44

NE

b.gun - Profil | Út 5.1.2010 20:47:24

Diki >> Je čistě jen tvé svobodné rozhodnutí nakupovat prostřednictvím e-shopu a podstoupit tak případné riziko toho, že ti nějaký nepoctivý prodejce zašle něco jiného. Nikdo tě do toho nenutí. Jde o vztah mezi tebou - kupujícím - a obchodem - prodávajícím. Do tohoto vztahu pošta nijak nevstupuje, ta ručí pouze za to, že bude zásilka dodána v souladu s přepravními podmínkami. Pokud během přepravy nedojde k poškození zásilky, pošta není povinna zásilku otevřít a její role končí doručením - předáním zásilky adresátovi. Nárok na otevření zásilky ještě před jejím doručením má adresát jen v případě, že je zásilka zjevně poškozená, jiný důvod otevření zásilky na žádost adresáta poštovní podmínky neznají ...

Poštovní podmínky České pošty
Článek 34
Otevření poštovní zásilky na žádost adresáta
1. Je-li poštovní zásilka, která je připravena k dodání, zjevně poškozená, podnik poštovní zásilku na žádost adresáta a za jeho přítomnosti otevře.
2. O otevření poštovní zásilky se pořídí písemný záznam. Kopii záznamu vydá podnik
a) adresátovi, pokud o to požádal a pokud je poštovní zásilka dodána,
b) odesílateli, pokud je poštovní zásilka vrácena.
3. Požadavek na otevření poštovní zásilky může uplatnit jen
a) fyzická osoba, která způsobem podle čl. 23 odst. 1 prokáže, že je adresátem,
b) zmocněnec adresáta, zákonný zástupce adresáta, zmocněnec zákonného zástupce adresáta nebo oprávněná osoba.
V případě podle písmene b) platí ustanovení odstavců 1 a 2 obdobně.

Diki - Profil | Út 5.1.2010 20:35:52

drda >> Já se s tebou nemíním dohadovat. Byl tady položen dotaz, já reagoval se svojí zkušeností a to je vše. Konkrétně: Měl mi přijít nepromokavý oblek a obchod mi ho poslal, aniž by mi potvrdil objednávku. Chtěl jsem po obchodníkovi vědět, jestli ten oblek není šustivý. Neodpověděl a ihned oblek poslal. Tak jsem kurýrovi řekl, že chci nejdříve vidět obsah. On mi řekl, že to musím na poštu a tam že mi to umožní, za dozoru odpovědné osoby, tak se i stalo. Toť vše.

ex007 - Profil | Út 5.1.2010 20:30:14

michaltata >> já jsem nakupoval zde http://www.rybyrybkyrybicky.cz/uvod/, dokonce za několik desítek tisíc a vždy došlo objednané zboží v pořádku

drda - Profil | Út 5.1.2010 20:24:09

Diki >> promiň, ale tvoje zkušenost má cenu včerejších novin, pokud ji nedokážeš opřít o nějaký předpis či nařízení. Tedy opět tvrdím, že vaříš z vody.

Diki - Profil | Út 5.1.2010 20:10:55

b.gun >> Na základě toho, že nejsem povinen kupovat zajíce v pytli. Ten případ jsem zažil a dal jsem to sem k dobru, pokud si myslíš že je to jinak, tak je to jen tvůj dojem.

drda - Profil | Út 5.1.2010 18:47:30

Diki >> připojuji se k b.gunovi. Mám dojem, že vaříš z vody.

b.gun - Profil | Út 5.1.2010 18:43:39

Diki >> Hm, to by mne zajímalo, na základě čeho má adresát nárok na otevření nepoškozené zásilky před jejím přijetím?

Diki - Profil | Út 5.1.2010 14:05:43 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jarda Š. >> Nemusíš nic dokazovat, máš právo vědět co v tom balíku je. Věř mi, mám to odzkoušené. Jen se trochu šprajcovali, bo je to práce navíc. a oni jsou přepracovaní.

Jarda Š. - Profil | Út 5.1.2010 14:03:14

Diki >> Otevřít balík před převzetím si můžeš nechat, když ti na něm něco připadá podezřelé a toto poště zdůvodníš.

oskus - Profil | Út 5.1.2010 12:36:29

Venca888 >> :(o

Diki - Profil | Út 5.1.2010 12:36:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jarda Š. >> jo máš pravdu, ale já psal, že je mé právo otevřít nepoškozený balík.

Venca888 - Profil | Út 5.1.2010 12:27:39 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

oskus >> očividně to neví víc lidí...viz příspěvky o tom, že nemůžeš na poště před zaplacenim otevřít... pokud ti to přesto tak vadí, řešení je jednoduchý - nevšímej si otázek, který tě nezajímaj...

Jarda Š. - Profil | Út 5.1.2010 12:24:55

Diki >> V případě poškození zásilky je v zájmu pošty, aby si její stav zdokumentovala, aby se zjistilo, jestli za poškození odpovídá odesílatel (např. kvůli nedostatečnému zabalení) nebo pošta.

Diki - Profil | Út 5.1.2010 12:14:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

michaltata >> Už se mi to stalo, můžeš požádat na poště o otevření. Musí být přítomen vedoucí, nebo pověřená osoba. Moc se jim do toho nechce, ale je to tvoje právo.

oskus - Profil | Út 5.1.2010 12:04:16

michaltata >> Tý vole , kolik máš roků že nevíš jak to chodí s dobírkama?To je zase stupidní otázka.

Jarda Š. - Profil | Út 5.1.2010 11:59:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Zásilku na dobírku je namístě rovnou, tedy před zaplacením, odmítnout, jestliže neodpovídá její cena tvojí objednávce, kterou si udělal na základě nabídky prodejce. Není-li podezření na poškození obsahu zásilky, tak balík můžeš otevřít až po zaplacení, pokud se obáváš neserióznosti prodejce, tak bys zásilku měl otevřít hned po zaplacení na poště a zkontrolovat obsah. Je potřeba především zkontrolovat , zda souhlasí obsah zásilkiy s dodacím listem (či fakturou, která dodací list nahrazuje) a tvojí objednávkou a zda dodané zboží nemá zjevné vady. (Když je např. naviják poškrábaný, tak jde o vadu, kterou jsi povinen reklamovat nedprodleně po převzetí zásilky, jinak se prodejce zbaví odpovědnosti.) Když zjistíš při převzetí vadu, je nanejvýš vhodné, abys někoho na poště poprosil, abys ho mohl uvést jako svědka v případě, že by došlo ke sporu při vyřizování reklamace. Pokud by šlo o podezření z podvodu (např. cihla místo navijáku), je třeba okamžitě volat Policii ČR.

hraji - Profil | Út 5.1.2010 9:15:08

michaltata >> nemůžeš, v tom je jistá nevýhoda dobírky. Protože obsah zásilky, pokud není zjevně poškozená, poslíčka nezajímá. To je mezi tebou a firmou.

Vitali - Profil | Út 5.1.2010 9:11:12

michaltata >> Taky jsem měl při svých prvních objednávkách z e-shopů docela strach, ale zatím vše dopadlo dobře.Jednou poslali jiný prut, místo 2,5lb poslali 3,0lb, ale za tři dny jsem měl správný prut doma.Daleko větší strach mám, když objednávám něco přes bazar, zatím jsem to udělal třikrát a vždycky to vyšlo a byl jsem spokojený....

Červené karty: oskus