Kotvení gumového člunu

nemáte nějaký tip na kotvu na člun,pořád nevím co použít na kotvení.chtělo by to něco jednoduchýho,dostupnýho a účelnýho.děkuji předem za rady.
Autor diskuse: RomikS - Profil , 17.5.2009 všeobecné - náčiní, doplňky

hakin - Profil | Po 15.2.2021 14:08:59

Aby kotva fungovala treba k nej ešte 2 metre reťaze. Aspoň tak ma učili na kapitanskom kurze na sps

surča - Profil | Po 15.2.2021 14:03:21

mascha >> Taky si myslím, že má pravdu. A to bylo myšleno na to, jak to dobře napsal, po sezoně ruky jak Rambo :D

mascha - Profil | Po 15.2.2021 13:50:15

surča >> Kritikovi? Proč? Podle mne má pravdu.

surča - Profil | Po 15.2.2021 12:56:58

kritik >> Tak teď jsem se zasmál.. :D

kritik - Profil | Po 18.5.2009 22:52:22

RomikS >> Kotvení u hran není žádná sranda s lodí a navijákem, natož s gumákem :-)) Dvě kotvy na gumáku tahat ručo při vláčce-spusit jednu, pak druhou (mezitím jsem vyplašil všechny ryby) zavláčet, pak obě vytáhnout a popojet o kus dál - to budeš mít po sezóně pazoury jak Rambo :-)))
Špatná není ta kotvička od Kiwiho ale ta se musí o něco zachytit.OG ti radí dost dobře, sežeň olovo a odlej kotvu.Poměr velikost x váha..Jenom ho opravím ne do plechovky od RedBullu , ale měla by být pokud možno nízká a talířová.Co největší plochou se dotýkat dna.

RomikS - Profil | Po 18.5.2009 22:35:18

OG >> to už bych spíš vyhodil love za tu kovovou kotvu :-)

OG - Profil | Po 18.5.2009 22:26:43

RomikS >> Pokud máš možnost sehnat olovo a roztavit ho tak si udělej korvící zátěž odlitím olova do plechovky od piva (popř. jiného drinku). Já mám takhle zalitou plechovku o RedBullu a na přehradě nás vpohodě udržela ve 4 lidech na Zodiakovi.

RomikS - Profil | Po 18.5.2009 22:07:49

kiwi >> já s tou kovovou kotvou zkušenost nemám,ale když říkáš,že neuvázne,tak ti budu věřit!Jenom se mě furt zdá těch 2.5kg málo...

Káceč - Profil | Ne 17.5.2009 22:53:18

Není až tak důležitý čím kotvit,ale jak kotvit.Ta kotva od kiwi drží super.Jen to umět.

Minnow67 - Profil | Ne 17.5.2009 22:05:23

sadraj >> Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno vztlakovou silou, jejíž velikost se rovná tíze kapaliny stejného objemu, jako je objem ponořené části tělesa. Kupříkladu jeden decimetr oceli váží cca 7,5Kg a je nadlehčován váhou vody o objemu 1 litr, což je cca 1kg. Tudíž bude ve vodě vážit cca 6,5kg a ne 1,3kg jak tvrdíš.

kiwi - Profil | Ne 17.5.2009 21:55:56

RomikS >> No to radši použij plátěný pytel, jestli máš takové úvahy že zůstaneš viset, a´t neděláš ve vodě bordel. Věř mám odchytáno z různých lodí v různých vodách( skalnaté dno, bahnité ,písek) stojáky a řeky dost. Nikdy se mi nestalo že by se kotva zasekla tak aby nešla vytáhnout, pouze jednou ale povolila,to že jsem letěl až na zá´d lodě a málem si polámal prut ,je věc druhá. Prostě si nadjedeš proti směru ukotvení a v pohodě ji vytáhneš. ale fakt už tě nebudu přesvědčovat o něčem čím jsem si jist, vyzkoušej kanystry,kameny a pak dej vědět. Ahoj.

sadraj - Profil | Ne 17.5.2009 21:47:09

Minnow67 >> tak je to trochu jinak tedka se mi nechce letet do koupelny s minciřem akilobvam zavažim ale nekdy si to zkus kolik važí pod vodou a kolik venku . zkus jen zvedat šurtr e vodea a ten samej venku

RomikS - Profil | Ne 17.5.2009 21:44:02

sadraj >> vyčerpávající odpověď, díky!taky mě napadlo, že ten kanystr je hladkej a bude klouzat, ale je to zadarmo(skoro) a když koupím kotvu a zasekne se někde na dně, tak mám obavy, že brzo někde zůstane na věky...

Minnow67 - Profil | Ne 17.5.2009 21:43:19

sadraj >> 1/6 platí na měsíci ne ve vodě :-)

sadraj - Profil | Ne 17.5.2009 21:36:06

2,5 kilo / 6 = 0,41 kilo to neudží ani větší korkovej špunt nezapomente že ve vode všechno váží cca 1/6 vahy venku tkaže abys mel vahu kotvy cca 10 kilo na dne potřebuješ cca 60 kilo venku . proto se delaji pravě ty kotvy s lopelkama a hrotama aby se chytly za nevo na dne a nebo se v proudu zaryly do dna . jinak kanystr 10 kilo bue mit cca 10/6 vahu a eště je hladkej a klouže na kamenitý dno možná ale na bahno a nebo pisek ho jen budeš vlačet za sebou a proud te potáhne stejně . bude to fungovat jen na rybníce nebo přehrade baz proudu a nebo silnýho vwtru jinak je opravdu vyhodnejší i jen ta 2-10 kilová kotva jako kotva ktará see zaklesne . kdby to ebylo potčbný proč by se s nima tahaly lode na moři asi by bylo skladnejší vozit misto neskladný kotvy kus betonu nebo ovcelu ve tvvaru kcvadru a bylo by to jak skladnejší tka i praktičtější a levnejší na výrobu
tolik k otazce kotvyy a ej jedno jestli kotvim parnik šlapadlo hlinikovou nebo llaminatovou a nebo nafukovací lod vztlak maj přibleižne podle velikosti a váhy jde jen o to je udržet na mistě . kdyby to bal kanystr na labi v proudu musel by bejt asi tak na lod o nosnosti 600 kilo naložený by ten kanystr musel mit venku vahu cca 200 kilo aby na dne leželo aspon tech 33 kilo a možna i to by bylo málo na udržení maslim ž nekde určitě budou v nejekjch konstrukčních tabulkách vahy kotev podle plavidel a sily proudu podle nečeho to musej vyrobci počitat a vyrabet těžko by to deleli odhadem a nebo zkusmo

RomikS - Profil | Ne 17.5.2009 21:26:53

kiwi >> chápu :-)

RomikS - Profil | Ne 17.5.2009 21:25:57

když je silnej vítr,tak na člun kašlu a chytám ze břehu!

halibud - Profil | Ne 17.5.2009 21:23:19

když je silnej vítr a malý vlny tak i 15tikilová kotva je ti k ničemu

kiwi - Profil | Ne 17.5.2009 21:22:05

RomikS >> Ale dá se ukotvit, ale tyho chceš zafixovat jak hausboat,chápeš. :-)

RomikS - Profil | Ne 17.5.2009 21:21:38

každopádně vyzkouším ty kanystry s pískem,to je myslím dobrej nápad..

RomikS - Profil | Ne 17.5.2009 21:19:21

takže mě chcete říct,že se gumovej člun nedá kloudně ukotvit jo?