dřevěná pramice rada

Měl bych otázku,jak to řešil někdo z vás:mám starou dřevěnou na zakázku dělanou pramici.Nechám jí hnusnou jak je,aby jí někdo neukradl,ale potřeboval bych jí něčím vyspárovat, aby netekla.Původně byla natíraná asfaltem, což způsobilo, že je děsně těžká a asfalt se teď po letech odchlípnul a loď se rozeschla.Asfalt oškrábu špachtlí a zbrousim, ale čím to vylejt potom, aby to neteklo??Prý existuje snad nějaká pryskyřice, která ale netvrdne a pracuje, zůstane stále pružná, čímž zajistí těsnost ikdyž se dřevo nacucá nebo naopak seschne, ale je to možná kec.Silikon prý nepomůže. Poradí mi někdo něco??Truhláři a kutilové vítaní :-)
Díky
Autor diskuse: Sjatkac - Profil , 20.3.2009 všeobecné - náčiní, doplňky

supinna - Profil | St 18.2.2015 19:58:53

Nejsem na tom nijak zainteresovaný, tak to nechci dávat do bazaru - kolega ze zaměstnání vyrábí v rodinné firmě, klasiské dřevěné pramice. Jsou když ne jediná, tak jedna z mála firem u nás, co se touto výrobou zabívá. V případě zájmu, mohu zprostředkovat kontakt.

TomK78 - Profil | St 7.8.2013 9:46:52

Chlapi, mel prosbu o radu a nechci zakládat nové forum.Je opravdu nejlepší dřevěnou pramici utěsnit konopím? Opravdu nějaký silikon nelze použít? Hledám nejjednodušší řešení. Už jsem to jednou těsnil konopím a málem jsem u toho chcípl... Nejsem manuálně zručný :(

vaereckoff - Profil | Ne 19.8.2012 20:44:20

Dobrá práce, čím jsi vyřešil ty spáry? :-)

Sjatkac - Profil | Po 6.4.2009 13:36:53

tak šinágl??zajímavý :-) co vím,byla dělaná na zakázku pro jednoho pána,co záhy umřel a pak ležela přikrytá 2 roky pod vlnitým plechem.Nedělal jí loďař,ale truhlář,proto ten tvar-jsou to vlastně péra s vybroušenejma žlábkama,jako palubky,3cm tlustý.Těžká je jeko prase,tak jí snad nikdo nečorne.Co jsme tak tipovali,tak ve 3 na sumce na vábničku by byla bezkonkurenční,ovšem bude zaparkovaná na stejném místě,protože převoz,to je porod.Na to moje přejíždění řeky s krámama bude dobrá.Nevím jak dlouho taková loď může vydržet 4-5 let??Dělali jsme na ní ve 2 lidech celej víkend a s finálním nátěrem pomáhala manželka,jinak bych tam byl ještě dneska :-))

JKL - Profil | Po 6.4.2009 13:19:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Sjatkac >> Pěkné. :-) Tomuhle jsme říkávali "šinágl". Myslím že co do stability a klidného chování nemá konkurenci - ovšem vozit na autě bych to nechtěl. Vypadá to řes odvedl slušnou práci - měla by ti sloužit ještě hodně dlouho. Gratuluju!

Sjatkac - Profil | Po 6.4.2009 13:16:10

první 2 fotky před a další jsou po dodělání dna a poslední je komplet i s vnitřkem,ten jsem moc nebral,aby se trochu nasákla a zatáhla sama.....ale je to hrozná práce,už bych do toho asi znovu nešel :-))

Sjatkac - Profil | Po 6.4.2009 13:13:58

takže díky za rady pánové ještě jednou a tady je výsledek.....

Sjatkac - Profil | Po 23.3.2009 12:00:43

Jira M >> tak přesně tohle se stalo s jednou z lodí,co už na řece jsou.Chtěl jsem ji na podzim od toho pána koupit,ale nechtěl ani slyšet.Nechal jí přes zimu na vodě,natekla do ní voda,potom zamrzla do ledu :-(( Teď jsem na ní koukal,je už na suchu,když voda opadla.Jak bylo dřevo nacucaný vodou a pak to zmrzlo,dostala zabrat,teď je na suchu,vyschla a obávám se,že už nebude moc co zachraňovat,mráz dřevo dost rozrušil.Je to škoda,každopádně těchhle chyb se chci vyvarovat,proto jsem založil tuhle otázku a díky za rady!

JM - Profil | Po 23.3.2009 10:44:28

Já měl taky dřevěnou pramici která se seschla a řešili jsme to tak, že jsme spáry zacpali konopím a zvenku loď polaminovali. Ale asi bych to moc nedoporučoval, protože pak vydržela jen nějakých 5 - 6 let a shnila. Zřejmě tím, že ten laminát zamezil přístupu vzduchu. Ale těch 5 let to bylo super, bez kapky vody. j

Jira M - Profil | Po 23.3.2009 10:35:36

Dřív sem míval taky dřevěnou a do ní nezatejkalo protože byla věčně plná vody no uplně plná ne ale dno bylo zakrytý vodou a byla tak zatažená nejhorší je když je vytažená pak se rozeschne musí bejt pořád na vodě .

Wright - Profil | Po 23.3.2009 9:51:10

Podle mne je postup od JKL ideální, spáry konopím, vnitřek horkou fermeží, zvenku penetrák, asfalt. Nechat důkladně nasáknout...

Sjatkac - Profil | Po 23.3.2009 9:40:44

díky chlapi,gumoasfalt ani fermež mě nenapadly-fermež dám zevnitř,aby to dřevo natáhlo,a dno a předek natřu tim gumoasfaltem,aby loď nenabírala vodu z řeky!Konopí jsem měl v plánu,tak ho použiju,loď samozřejmě nechám nepřikrytou,aby do ní pršelo,snad se trochu zatáhne i sama během sezóny.Díky za rady.

stetak - Profil | Pá 20.3.2009 20:41:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

podle mne nechat si naŘezat tzv pera liŠty podle ŠiŘe mezer namazat lepidlem soudal na dŘevo atemovat atemqvat jestli jsi vydel nĚjaky starŠi film jak se sparovaly dŘevene pivovarske sudy to je nĚco podobneho po zaschnuti natŘit napŘiklad gumoasfaltem vnitŘek lodĚ udrŽovat vlhky nezakryvat pŘed deŠtem muj nazor

JKL - Profil | Pá 20.3.2009 18:07:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pokud mohu poradit - vyhni se všem pryskyřicím a lakům. Vytahnout, nechat na slunci důkladně , ale opravdu důkladně vyschnout, starý asfalt sloupat - nejlépe špachtlí za horka - brousit nejde. Spáry zatlouct konopím - třeba provázkem, a starý asfalt rozehřát - nejlépe horkovzdušnou pistolí - tak, aby ae zatáhl do dřeva. A přetřít buď vařícím asfaltem, anebo fermeží. Nenatírat barvou. Zevnitř pouze horkou fermež - a nechat důkladně zatahnout do dřeva.