MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Prut na polozenou – delicka, kratsi, ne delky klasicke kaprove 3,60m – chytani pod stormy – do ceho jit?

Po 15-ti lete pauze jsem zacal loni opet chytat. Na polozenou mam zatim jen stare laminataky, chtel bych neco lepsiho (lepsi zdolavani, moznost slabsiho vlasce). Chytam ale prevazne v mistech pod stromy tak se bojim ze 3,30 a vyse co maji klasicke kapr delicky je moc. Moje pruty maji 2,70 a myslim ze je to akorat?(aspon tak se mi to loni zdalo) Nejde mi o 15kg kapry, chci s tim chytat I jine ryby napr. candaty na polozenou, na druhou stranu nechci uplne neco mekeho, aby kdyz se to nekde zasekne s rybou za rasy tak se budu bat, ze to zlomim, driv nez prasne 25 vlasec. Hazet s tim chci jak s krmitkem tak bez, nepouzivam zadne extremne tezke zateze (zatim), nejde o dostih kdo dal dohodi, nepotrebuji 100m hody myslim ze do 50-70m staci vpohode. Cena by mela byt 1000-2000 max 3000 Kc per prut, chci dva. Do ceho jit? Netusite ze by neco dobreho pro tento ucel meli nekde ted v akci?

Autor diskuse: hugo.hammer ®
Zařazeno do: všeobecné - náčiní, doplňky, 17.2.2009

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

N jyrki - ® St 13.5.2009 7:09:55
ozivim tuto otazku, tiez mam tento problem a zhanam nieco kratsie 3,6m je pre mna vela, nakolko som vlackar a na polozenu chytam iba zriedkavo potrebujem univerzalnejsie pruty na polozenu a 3,6m je na rieku vela a dlhe hody nejako extra nepotrebujem ani na jazerach..od teleskopov tu vsetci odradzaju, takze vie niekto nieco rozumne poradit?
N Topaga - ® Čt 19.2.2009 0:03:47
Pokud by Ti nevadila trasportní délka (jsou to dvoudíly), tak hledej něco podobného.

Chub
http://www.tomas-carpio.cz/product_info.php?cPath=132&products_id=2698
http://www.tomas-carpio.cz/product_info.php?cPath=132&products_id=1646

Nash
http://www.tomas-carpio.cz/product_info.php?cPath=132&products_id=1968

Fox
http://www.tomas-carpio.cz/product_info.php?cPath=132&products_id=1647
N hugo.hammer - ® St 18.2.2009 23:26:15
> Lubík: Mikado T-Rex Twin Feeder 3,3/3,9m tusis, kde by se dal videt nazivo v kamenne prodejne v Praze? Kolik k nemu stoji nahradni spicky?
N Bischop - ® St 18.2.2009 19:40:07
souhlasím s Kamym, Taky si chci pořídit dva krátký proutky na řeku pod stromy. Vybírám přívlačáky délku 2,4m V gramáži 40-60g má je Esox nebo Cormoran okolo 600 kus
N hugo.hammer - ® St 18.2.2009 19:38:17
Tusite nekdo jeste o jine variante 2,7m prutu na plozenou nez vlacak ci teleskop? Zkousel jsem to i v nekolika kamennych prodejnach a zatim nemam take jiny napad nez vlacak nebo nic. Teda samozrejme mel jsem v ruce i nekolik feedru a jak jsem psal chci ho urcite zkusit.
> kam!kaze and Lubík: Takze hadat se urcite nemusite zatim jsem priznivcem classic polozene (prakticky) i feedru (zatim jen teoreticky). Pipaky nepouzivam a pouzivat nechci nezda se mi, ze by to do prirody patrilo...
N Kamy - ® St 18.2.2009 8:18:24
zdravím tuhle oták jsem přid pár lety řešil taky.Hledal jsem kratší pruty na malou řeku a rybník a na kratší vycházku a aby se dali využít všestraně.(položená, "plavaná", atd.) Nakonec jsem to vyřešil tvrdšími přívlačovými pruty. Opřít se o to dá když je nouze. Je to lehký na nošení a i v délce 270 se na to dají zdola velké ryby. Takže to je moje zkušenost a třeba námět pro autora k zamyšlení.
N @les - ® St 18.2.2009 7:45:21
Shimano Beast Master AX Spin 3,0m 50-100g - 3díly
N kam!kaze - ® St 18.2.2009 1:19:56
Lubík >> Dobrou noc.
N Lubík - ® St 18.2.2009 1:00:37
kam!kaze >> Já to taky nemyslel zle-jen jsem už unavený a na diskutování nemám náladu:-))
tak dobrou-konečně tu zlou mašinu vypínám:-))
N kam!kaze - ® St 18.2.2009 0:51:31
Lubík >> ok.jen jsem chtěl pokecat.Nebylo to myšleno proti tobě.dobrou noc.
N Lubík - ® St 18.2.2009 0:48:55
kam!kaze >> Prosim tě já tu nechci s tebou nic řešit. Snaž se odpovědět na zadání otázky a ne na reakce ostatních.... Jak už jsem psal na feeder už v dnešní době chytám minimálně. Šlo mi jen o to aby poznal něco nového. Feeder samozřejmě neni pro úplného blbce-který se nechce naučit něco nového a do rybařiny nic investovat. Napsal jsem jen svůj názor a když bude u vody o jeden pípák méně, tak jedině dobře...:-))Dobrou
N kam!kaze - ® St 18.2.2009 0:37:25
Lubík >> Nic ve zlém.Jen diskutuji.Prostě mi tvé příspěvky připadaly ultimativní.Prostě jen feeder.
N kam!kaze - ® St 18.2.2009 0:35:52
Lubík >> Že není složitý?Promin,ale feedr není jen o krmítku a jemných montážích.Pokud ho provozuješ,tak jistě víš že je to xxx hodin strávených u prutu,kdy ti rybky berou ale nedokážeš ty záběry proměnit.Spousta vychytávek,délky návazců velikosti nástrahy,množství zakrmování,použití různých citlivostí špiček atd.Popřípadě o oddělení určitých druhů ryb.Třeba oukleje se mně tak natrápily že jsem s tím chtěl seknout:)
N Lubík - ® St 18.2.2009 0:29:11
kam!kaze >> já nikomu nic nenutím-jen jsem přidal své doporučení pro začátek..
N Milhauz - ® St 18.2.2009 0:28:30
http://www.tomas-carpio.cz/product_info.php?cPath=132&products_id=1968
N Milhauz - ® St 18.2.2009 0:27:25
http://www.tomas-carpio.cz/product_info.php?cPath=132&products_id=2698
N Lubík - ® St 18.2.2009 0:26:24
kam!kaze >> souhlasim, ale jestli 15 let nechytal..tak je dobré začít takhle-feeder je na obsluhu celkem jednoduchý...Pochopil jsem to tak, že si chce prostě po letech dobře zachytat a ne se pokoušet o nějaké velké kapry..
N kam!kaze - ® St 18.2.2009 0:22:47
Lubík >> Jsou i děličky s 2,5 lbs,které budou vyhovovat zadání otázky.A nebude to feeder.Já tady nikomu nenutím na rozdíl od tebe svou rybolovnou metodu.
N kam!kaze - ® St 18.2.2009 0:19:50
Lubík >> Promin.V žádném případě jsem to nemyslel jako rýpání.Pokud jsi to tak pochopil tak to je mi líto.Kaprař jsem,ale 10 kg kapr je dost Heavy feeder :))
N Lubík - ® St 18.2.2009 0:12:20
kam!kaze >> ja myslim, že kolega psal, že se vrací po 15letech k rybařině a žádal o radu..
přečti si zadání otázky-nechce chytat jen kapry, ale podle tvé reakce budeš nějaký kaprař,že.........
Čekal jsem kdy se ozve nějaký rejpal.....
N kam!kaze - ® St 18.2.2009 0:06:26
Lubík >> Promin ale chytání 10 kg kaprů na feeder je trochu mimo.Kolega který zadal otázku chce asi chytat kapry na klasickou položenou.

Tady je něco:

http://www.potreby-rybarske.cz/Pruty-Kaprove-V-KARP-330---3-lbs.html, det,1420

To by mohlo fungovat s krmítkem i na boilies.popřípdě klasický paternoster.
N Lubík - ® St 18.2.2009 0:03:04
@les >> koukni sem:-)
http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=615110
http://rutilus.cz/feeder-candat
N Lubík - ® Út 17.2.2009 23:58:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS, DĚKUJI!
hugo.hammer >> Určitě už do dalších neinvestuj a kup si raději ten feeder-uvidíš, že tě ta jemná rybařina chytne a boj s rybou na tak jemném, ale přesto pevném náčiní tě úplně pohltí..Můžeš na to chytat jak bílou rybu, tak i dravce..Nevim jak daleko se dá hodit na houpačku feederem (70metrů rozhodně ne) ale určitě s nim dohodíš dál než s kaprařskou děličkou na houpačku:-)Když píšeš, že na hod přes hlavu nemáš místo..Já chytám převážně plavanou..Ale můj první krok od teleskopů s policajty také směřoval k feederu..Znovu ti doporučuji to samé:-)
Opravdu je tak nutné nahazovat 70metrů? Na feeder jsem chytával i 2-3metry od břehu-je to opravdu jemné chytání..
Já mám tento kousek a myslim, že na začátek je to dobrý univerzál..určitě ho seženeš i levněji..
http://www.hobby-g.cz/27-Pruty-Feedrove/1204-prut-Mikado-T-Rex-Twin-Feeder-3-3-3-9m.html?page=1&back=view
N hugo.hammer - ® Út 17.2.2009 23:09:34
>Lubik. Jasne po feedru taky pokukuji, rad bych jeden kousek letos taky kupil a zkusil ale to je na jinou diskuzi. Otazka je spis jestli opravu neni lepsi laminataky nemenit a pouzivat je dale a k tomu dokoupit jen ten feeder. U tech laminatu mi vadi minimalne to, ze nemaji kvalitni ocka, jen koncova keramika a taky si myslim ze by mohli mit lepsi akci, ktera pomuze lepe pri zdolavani a umozni pouzit o chlup slabsi vlasec. Takze jsem az doted myslel nove delicky 2x + 1x feeder.
Jak daleko nahodis s feedrem rovne dopredu na houpacku? Mista na kterych jsem vloni chytal asi nebudou hoditelne pres hlavu s feedrem 3,3 ci 3,6.
N hugo.hammer - ® Út 17.2.2009 23:00:38
>@les napis mi jaky presne typ myslis, po otevreni odkazu je to cely eshop. diky
N @les - ® Út 17.2.2009 22:52:41
Jinak souhlasím s Lubíkem, feeder je pro takové podmínky ideálnější ( na kapry ), ale pokud by si chtěl lovit i candáty s odklopeným překlápěčem tak feederové pruty mají poměrně malé očka a vlasec se odvíjí s větším odporem.
N @les - ® Út 17.2.2009 22:46:55
Co se týče cenových akcí tak vím jenom o této : http://www.nasoutokushop.cz/prut-%E2%80%93-chub-snooper-carp-rod-12ft-3lb-1-1-zdarma-d2295 ....ale jsou to pruty o délce 360cm
N @les - ® Út 17.2.2009 22:45:30
No tak vzhledem k tvé požadované délce ( cca 270cm ) by na položenou mohl být dobrý například tento prut : http://www.braunstar.cz/rybar/www/index.htm , prodává se také v 3m verzi, ale s takto krátkými pruty bych já osobně nelovil na 70m vzdálenost, ale tak 30 - 40m max, pevný blank sice pomůže zaseknout rybu i na relativně delší vzdálenost, jenže vyšší délka je taky potřeba.
N Lubík - ® Út 17.2.2009 22:29:37
Ahoj. Nevim jak sleduješ rybářské články nebo dění kolem vody, ale pruty na položenou a chytání se zavěšeným policajtem už ti rozhodně nedoporučuji.. Současná rybařina je někde jinde a jestli ti nejde převážně o kapry nad 10kg, tak ti jednoznačně pro začátek doporučuji feeder a když tě to chytí, tak třeba přejdeš i k plavané..Ale jak píšeš, že chytáš pod stromy, tak je ten feeder ideální..
Mrkni sem.....................http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=801

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

[ otázky | všeobecné | náčiní, doplňky ]

Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniLehátko Specialist Plus 8Leg Bedchair + taška na lehátko Zdarma!

Za 2 899 Kč s DPH.
Dodáme do 24 hodin a bez poštovného.Výborné lehátko na osmi nohách, které ocení ti nejnáročnější rybáři. Nyní super akce osminohé lehátko za cenu šestinohého!


akce, rybareniNIKL novinky 2017

Nové produkty od Karla Nikla.


Doporučujeme prodejnu
Adresář prodejen