Ustanovení rybářské stráže

Zdravím všechny, právě jsem studoval § 14 odst. 1 zákona č. 99/2004, který pojednává o ustanovení rybářské stráže, ale není mi z toho jasný konkrétně můj případ - organizován jsem v jedné MO Jihočeského kraje, ale trvalé bydliště mám na území kraje Středočeského. Ustanovení RS navrhuje MO, ale RS jmenuje obecní úřad obce s rozšířenou působností dle místa bydliště potenciálního člena RS. Může obecní úřad, který je ve Středočeském kraji, stanovit působnost RS na správním území jiného kraje? Díky za odpovědi.
Autor diskuse: plavčík - Profil , 11.7.2008 všeobecné - ostatní

Cottus - Profil | Po 14.7.2008 22:11:54

Tak mě napadá,zda by nebylo od věci vyhlásit adresně nejslušnější RS.
Já dám rovnou hlas Jindrovi,protože zbytečně nikoho nefotí...ani pro úřad.

Svatik - Profil | Po 14.7.2008 22:04:01

jindraŠ -Diky za informace,je to pro mne nova vec bylo to vubec poprve co me kontrolovala rybarska straz .Vlasne byli dva ten druhy nas pri kontrole jeste vyfotil,ale byl jsem pochvalen za vzorne vedenou povolenku coz me potesilo nebot jsem uz tady na mrku precetl mnoho nespokojenosti na RS rad rybaru pri kontrole : ).Jeste jednou diky a moc vam ty kontroly tedy pri tolika "podkladech" nezavidim

jindraŠ - Profil | Ne 13.7.2008 23:49:32

Svatík:Nic za tím nehledej,i nás to zdržuje.Jelikož"nadřízené orgány" chtějí mít podloženou naší činnost,tak si musíme zapisovat koho kontrolujeme.Pak si to zpětně kontrolují se zápisama v povolence.Je to podle mne blbost,ale co naděláš.Úřad je úřad:-(

Svatik - Profil | Ne 13.7.2008 21:16:23

Zdravim,mam otazecku dnes me vubec poprve kontrolovala rybarska straz,kontrola probehla bez problemu jen si RS zapsal moje jmeno a cislo povelenky do blocku a vubec nevim k cemu to potrebuje???Tak kdyby neco vas napadlo tak pisnete diky!!

Cottus - Profil | Ne 13.7.2008 21:02:50

Zákon č.99/2004 prostě pamatoval na všechno ....pro jistotu dvojí výklad , a pravomoc na úředníka ,který chce mět klid!
Absolvoval jsem i opačné kolečko (rušení RS) ...a to bylo totéž v opačném gardu.
Ať mě nikdo netvrdí , že předmětný zákon netvořila svazová lobby- je totiž šitý na její míru.

kanic - Profil | Ne 13.7.2008 15:42:52

zlobil - MRS je uživatelem všech revírů.Vycházím z toho,že všechny dekrety na revíry jsou Ministersvem zemědělství nepsány na MRS a MO jsou pouze dílčí organizační složkou ,která na revírech hospodaří.Úředník odboru životního prostředí na MěÚ pověřené obci argumentuje tím,jak už tady bylo níže zmíněno,že pokud vznikne škoda způsebená RS je povinnen tuto škodu hradit.Nebere ani v úvahu,že případnou finanční újmu dostane zpět od Min.financí nebo vnitra.Některé MěÚ působnost bez potíží rozšiřují,takže je vidět ,že názor na tento problém i pověřené obce mají nejednotný.Této pověřené obci bylo poskytnuto vyjádření Min.zemědělství kde je vysvětleno,že je možné rozšíření provádět,ale ani to zdejší úředníky nepřesvědčilo.Jsem z toho značně rozladěn,protože ke své práci potřebuji více členů RS s celosvazovou působností.

Beila - Profil | Ne 13.7.2008 13:40:07

Statní orgány jako obecní nebo městké natož krajské úřady nechtějí rozšiřovat působnost RS a to proto, že RS v působnosti v kraji je pod ochranou té to státní instituce jako Věřejný činitel, za škody na RS nebo způsobené RS odpovídá ta složka která ho jmenovala do funkce.MO pouze dává navrhy na jmenování RS.Ta musí složit zkoušku. (škody způsobené jak RS tak na RS jako náhrada za nemocenskou, oděv a adt.)

brach - Profil | Ne 13.7.2008 13:08:51

V roce 1992 na návrh MO provedl Okresní úřad zkoušky navržených členů na RS. Všichni členové , kteří úspěšně složili zkoušky, dostali automaticky působnost v revírech svých organizací.
Protože naše organizace nebyla líná se během testů zeptat na rozšíření působnosti na celý Vč. kraj, dostali všichni naši členové RS působnost ve Vč. kraji. Celosvazovou působnost by v té době muselo řešit Mze. Do toho jsme už nešli.

zlobil - Profil | Ne 13.7.2008 12:08:08

-kanic. Z hlediska ČRS bych to také viděl jako problém, protpže Rada ČRS není uživatelem všech revírů. U MRS situaci neznám, ale pokud je MRS uživatelem revírů tak, aby mohl obsáhnout celosvazovou působnost, problém by to neměl být. I když se na ustanovení RS nevztahuje správní řád, tak pokud rybářský orgán nevyhoví návrhu uživatele v plném rozsahu, měl by nesouhlas odůvodnit. Potom bych doporučoval obrátit se přímo na krajský úřad, který má pravomoc přezkoumávat rozhodnutí nižších orgánů a také se obrátit přímo na MZe, pokud by KÚ nekonal. Svůj názor opírám o stanovisko, které jsem svého času obdržel k dotazu přímo na MZe.

kanic - Profil | Ne 13.7.2008 9:28:00

zlobil - bohužel, musím konstatovat, že minulý čas neplatí.Alespoň v mém místě bydliště.Potřebuji rozšířit několika strážím působnost na calosvazovou a zdejší vedoucí živ.prostředí je zásadně proti.Nepomohou ani intervence z KÚ.

plavčík - Profil | Ne 13.7.2008 8:34:21

zlobil: díky za Vaši odpověď. Myslím, že teď už je mi to zcela jasné, leč z hlediska rozumového mi to přijde trochu zvláštní. Ale tak už to někdy v této republice funguje.

hraji - Profil | So 12.7.2008 22:45:10

zlobil: kéž byste měl pravdu s tím použitím minulého času

zlobil - Profil | So 12.7.2008 22:43:58

Omlouvám se za hrubky. Samozřejmě jsem "zažil" a praxe "byla".

zlobil - Profil | So 12.7.2008 22:42:15

Ještě k poznámce, kterou učinil -hraji-. Souhlasím, že praxe byla nejednotná, i já jsem ji zežil při své činnosti. Bohužel musím konstatovat, že tato nejednotnost byůa svého času prezentovány i některými pracovníky MZe. Nyní by se to již stávat nemělo.

zlobil - Profil | So 12.7.2008 22:38:27

Odpověď na otázku je dána v § 14 odst. 1 zákona o rybářství. T.zn., že na návrh uživatele rybářského revíru ( a podle toho je právě stanovena působnost) příslušný rybářský orgán, kterým je obecní úřad obce s rozšířenou působností, příslušný podle místa trvalého bydliště navrhované osoby. Výjimkou jsou správy národních parků a ministerstvo obrany, a to na spravovaných územích, kde jsou rybářskými orgány. Je pravda, že oproti jiným strážím (myslivecká, lesní a stráž ochrany přírody) je ustanovení osoby za RS podle bydliště, oproti strážíím které jsou ustanoveny podle místa působnosti. Např. mysl. stráž bydlící v Praze a vykonávající myslivost v honitbě v Horní Dolní je ustanovena orgánem, který tuto honitbu schvaloval. Ještě k působnosti. Mnohdy MO navrhuje svého člena za RS na revír, kde je uživatelem územní svaz. Proto by měl návrh podle výše uvedeného ustanovení uživatel a tím (pokud jím je ÚS) může působnost stanovit pro všechny své revíry. Snad jsem to popsal dosti jasně. A možná ještě jedna poznámka. Ustanovení RS je pro uživatele ryb. revíru povinnost, ale pro rybníkáře právo. Tím není jen rybníkář, který provádí lov i na udici, ale i MO, která má t.zv. chovné rybníky. Proto pokud má mít RS oprávnění nejen na revír (např. ÚS), ale i na chovné vody v MO, kdce je členem, měla by být žádost o ustanovení zaslána oběma organizacemi společně /není povinností, působnost může být rozšířena nebo omezena i dodatečně/. Doufám, že jsem to napsal dostatečně srozumitelně, jinak lze využít i novou službu SZ.

hraji - Profil | So 12.7.2008 22:14:21

Postup úředníků státní správy je v této věci velmi nejednotný, co úřad, to jiný výklad. Některé úřady zásadně omezovaly působnost na revíry MO, která RS navrhla, jiné omezovaly působnost na katastr svého úřadu, tedy klidně RS i na revíry více MO a některé omezovaly působnost na území celého kraje. Tak si vyber.

Salmo1 - Profil | So 12.7.2008 22:05:48

Orgány vykonávající státní správu rybářství:
1 - Obecní úřady s rozšířenou působností
2 - Městské části hl.m. Prahy
3 - Kraje v přenesené působnosti
4 - Ministerstva
5 - Správy národních parků
6 - Celní orgány

Petrson - Profil | So 12.7.2008 21:39:08

>> Plavčík, minoq > je to řekl bych tahle diskuze:
http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=14587
Bohužel, informace, kterou žádáš, není běžně k nalezení. Prošel jsem taky Stanovy a Jednací řád, pravda jen letecky, ale o mechanismu schvalování působnosti RS jsem tam neobjevil nic. Pouze v Příloze jednacího řádku jsou vyjmenovány konkrétní postihy:
http://www.rybsvaz.cz/download/legislativa/prilohy_jednaci_rad.pdf
= Příloha 2 - "Příklady nejčastějších porušení předpisů..."

Ze zdejších útržků si vybavuji, že snad existují 2 nebo 3 úrovně RS: Místní - na část revírů ÚS, jmenuje tuším MO. Územní - jmenuje ÚS, a snad existuje i celosvazová RS, kterou by z logiky věci jmenovala Rada, nicméně tímto "levelem" si nejsem jist.
Škoda, že neodpoví nikdo z rybářů s plackou, kterých tu není málo. Takhle bude pro Tebe asi nejlepší obrátit se přímo na Tvou MO nebo místně příslušný OÚ, případně Rybářský orgán nebo RŽP kraje, kde by Ti měli odpovědět přesně. Má zkušenost říká, že praxe může být odlišná: "pravá neví, co činí levá" - na stejnou otázku mi různé orgány taky různě odpověděly. Takže přeju víc štěstí na jedince informované adekvátně jejich platům.

Salmo1 - Profil | So 12.7.2008 21:34:16

Oblast působení RS určuje státní orgán.

minoq - Profil | So 12.7.2008 21:08:21

odpoveď máš v otázke - ale RS jmenuje ...... , - teda iba menuje na člena RS, a pôsobnosť určí MO