Prut Shimano Diaflash

Chtěl bych si koupit prut na přívlač (převážně twistery na přehradě a řece).Uvažuji o koupi typu Shimano Diaflash Ex Spinning 270cm, 5-20g.Prosím o radu, má-li někdo s tímto prutem zkušenost.
Autor diskuse: Z.L. - , 21.5.2004 dravci - náčiní, doplňky

tucnak11 - Profil | Pá 30.10.2009 15:52:53

Japčák >> Tady na Vsetině měli 6 kousku ot maličkych po10- 60 ja jisem ji prosil nem mi shova,byla to palka jen na tokozy mě uš omrzelo se otravovat,v Polsku dokoupil sem ABU-čko 55 a byla pohoda.

tucnak11 - Profil | Pá 30.10.2009 15:49:35

bombardák >> To maš pravdu Shima byla v plenkach a nebo tata dobr je plodil. Shekespeare To byly stroje,šroubovane kliky řadna vule.No ABU-čka take byly dobre v Polsce byla větši možnost koupit.No kamarade pamatuji si že kamoš za komuny byl u Amiku to bylo 1986 a dovezl Shimu s předni bryzdu,ten se vytahoval jak frajer.U vody mahroval jak dobře haře ,prut Cormoran zapřahnul se na hod hlap jak hora 130 kg vaha s toho vzruša zapoměl překlapnout překlapač rana jak s děla olovo proletělo rybnik na druhe straně hlapy se lehli a čekali na ranu a nejhorši zrušil si překlapač a bylo po mahrovani.

Piscicapus - Profil | Pá 30.10.2009 8:57:48

Wroum - Borek >> třeba ještě přijde veselá vložka, co my víme.

:-) :-)

Japčák - Profil | Čt 29.10.2009 22:01:20

Ještě bych dodal k diáflaškám. Komu se některá zdá žvejkoídní tak ať si sežene 3m, 50-100g a naplantá si na vhodný navi vhodnou pletenku a vystřelí vhodnou (třeba štíhlou kapku) plandu 30-35 a při realizaci vhodného hodu tak nepozná kde to vlastně hodil... při lovu na pískárně koho na protějším břehu zabil. :-)))

Georgino - Profil | Čt 29.10.2009 21:47:56

Starej Diák, jedinej pořádnej vláčák od Shimana

Wroum - Borek - Profil | Čt 29.10.2009 21:46:34

Piscicapus >> aspon v necem :-D

Piscicapus - Profil | Čt 29.10.2009 21:45:37

Wroum - Borek >> shoda...

:-) :-)

Wroum - Borek - Profil | Čt 29.10.2009 21:43:10

Piscicapus >> Asi jedině vesele a nijak jinak, co?

tak tak :-)

Japčák - Profil | Čt 29.10.2009 21:07:45

bowman >> bowmen >> jé, to jsi napsal pěkně

k té diáflašce Takovou nálož jsem na ní ani netestoval, jedině že bych lapl třeba okounka 15 a v zápalu boje hned ten žvanec hodil štičce před rypák (taková situace někdy nastává ) :-)))
Ale nejsem dobytek, no alespoň v rybařině né .-)

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 21:02:44

bowman >> bowmen >> Nemůžeš přece srovnávat valchu a moderní typ navijáku, tady nejde o myšlení, ale kvalitu, která se dnes vytrácí. Osobně bych se v některých věcech vrátil rád, víš to mládí to byla věc a to zdraví, nepotřeboval jsem ani dejcháče ani skafandr, často jsem vystačil s obyčejnýma teniskama a navíc ve vodě byl skoro samej potočák a sivena s duhákem jsem chytl dost zřídka. U každé potopené dřevěné loďky, nebo mola - stála štika a candáti lovili v hejnech. Máš pravdu, že je to o pocitech, které mohou být však z důvodu rozdílných vzpomínek, naprosto rozdílné.

bowmen - Profil | Čt 29.10.2009 20:53:43

bombardák >> No vidíš jak jsme se krásně dobrali jádra pudla.Śńůry.Třeba když budeme používat jenom monofil tak nám taky vydrží ty dnešní roláky 30let.Ale kdo s ní dnes občas nechytá.

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 20:41:56

bowman >> bowmen >> Mám pocit, že Zbyňda není kazisvět šestý z boží vůle král a má svou hlavu na správném místě a v těchto případech by použil řadu svých osvědčených šimaňáckých twinů. V době těchto navijáků se používal na normální rybačku výhradně vlasec, pletená šňůra se používala v mořském rybolovu a případně v muškařině.

bowmen - Profil | Čt 29.10.2009 20:31:50

bombardák >> Kdybychom všichni přemýleli stejně tak ještě pereme na valše.Ale tak to není.Většina z nás má doma automatku,myčku nádobí,LCD nebo plasmu televizi to jsou již dnes docela běžné věci.Vlastníme moderní auta s katalizátory a né Trabanty.Můžu chválit černý gumový prdelačky ale raši oblékám dejcháče.Já bych se 30 let zpátky vracet nechtěl.Je vidět že jsi se o ty roláčky pečlivě staral a měl je rád.Přeji ti to.Je to krásný pocit,znám to.Ale pomuchlat se s novou.krásnou,na pohled dokonalou věcí také není k zahození.Vše je jen o našich subjektivních pocitech a u každého z nás mohou být jiné.

Piscicapus - Profil | Čt 29.10.2009 20:24:12

bombardák >> opět s tebou souhlasím a pouze dodám, že bude hůř!

Také mám starou Sigmu Graphite - zadní brzda, dvě kul. ložiska a životnost, která... Zkrátka stroj, nad kterým dnešní člověk vzpřímený vohrnuje rypadlo. Tím se ale nechci nikoho dotknout.

Piscicapus - Profil | Čt 29.10.2009 20:17:52

Wroum - Borek >> hmotnost beru jako parametr, který není na prvních místech mých priorit, ale budiž, někdo má rád holky, jiný zase vdolky.

Pokud točíš tak rychle, jak ti naviják umožňuje, je nějaké vyvážení navijáku zbytečné. Svou vlastní iniciativou si sestavu rozvibruješ jako prd a celek ti hází, případně házíš ty s celkem. A to celkem snadno.

I staré navijáky měly kličky vymakané a bez zbytečností a navíc s tak dobře vyřešeným "úchopem", že ani po celém dni navíjení není problém s jakýmkoliv negativním pocitem. A v zimě studený plast na kličce je skutečně to poslední co mne trápí.

Ale jo, technologie obrábění je určitě na vyšší úrovni než před třiceti lety. Otázkou je, jestli není pro výrobce výhodnější součástky odstříknout do formy.

Pokud zůstaneme u přívlače, tak rozdíl patnácti centimetrů (které navineš na jedno otočení kličkou navíc) nehraje žádnou roli. A ne všechny staré navijáky měly převod nižší než 5:1. Ale to je nepodstatné.

Každý máme na výběr, každý máme možnost volby.
Každý má radost, když může mít radost. A proč nemít radost z věci pořádné, kvalitní a trvanlivé?

Také máš radost z naší rozpravy? Jak jsem se vzájemně přesvědčili? Asi jedině vesele a nijak jinak, co?

bowmen - Profil | Čt 29.10.2009 20:15:22

Japčák >> Zbyńku šoupni na ní 0,17 Fireline,pověš na to gumu s 15g hlavou a uvidíme za jak dlouho se zatočí naposled.

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 20:08:51

Piscicapus >> Akorát kamaráde, mám blbej pocit, že jsou všichni z generace ,, Blanických rytířů "a čekaj až to za ně někdo udělá a vyřeší. A to máš tak se vším - v té naší krásné střediskové republice.

Piscicapus - Profil | Čt 29.10.2009 19:51:30

bombardák >> přesně tak!

Stejně ti naši předci měli hlavu na správném místě a uměli ji používat.

Japčák - Profil | Čt 29.10.2009 19:16:15

tucnak11 >> Mám sigmu supru 3000 do dneška, taky tak nějak v ten čas kupovanou. Skvost, již jsem to tady kdysi psal. Jo a stála 1.500,- Kčs, to si pamatuji dobře. Do Zlína bylo přiděleno pár kousků asi dva :-)))

Staré "diáflašky" jsou perfektní, no a tá 270 5-20 je vlastně tak 0 - 3 , vlasec tak do 0,14 a šňůra 0,10 max..... pak to lapá rybky :-)

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 18:42:05

tucnak11 >> Je to tak, navijáky této značky a vyráběné v několika typech - se zádní brzdou Graphit, Supra, Pro a perfektní Sigma s brzdou přední. Většina navijáků vlastnila 2ks. kuličkových ložisek, pouze největší typ 080 byl 3 ložiskový, výroba v Japonsku a dodnes mám pocit, že tímto typem navijáku firma Shakespeare předběhla dobu. Neméně skvostná byla svou dobou i řada navijáků President a Ambindex. Svou přítomností na našem rybářském nebíčku sehrálo ještě svou roli několik firem - DAM, Balzer, Mitchell, Daiwa - vše v době, kdy málokdo věděl, že nějaké Shimano, hroutící obyčejná ložiska, pohltí trh a stane se světovou velmocí.

Uxa - Profil | Čt 29.10.2009 18:25:15

já mam 240 5-13g a je k mání cena dohodou jinak dobrej prut.

tucnak11 - Profil | Čt 29.10.2009 17:55:35

bombardák >> Měl jisem Sigmu 3000 a přesně koupenou 1984 roku stala mě 1270 kč to bylo pul platy chytal jisem nani 13 let bohužel stratil jisem ho bo do tečka bym na něho chytal to byla prace kluzave ložiska a jelo to jak tank Šermen.

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 17:06:30

Wroum - Borek >> Já Ti neberu radost z nové věcí, jako je třeba nový typ navijáku, nebo prutu. Stejně Ti novinka dá jen chvilkovou radost a uspokojení - určitě má pravdu kolega ,, Piscicapus" který naznačuje jen důležitou drobnost - že i ten nej,nej navijáček byť by byl ze zlata, nezaručuje 100% úspěšnost v lovu. Abych se vrátil k podstatě problému, Ty tvrdíš, že dnešní navijáčky jsou lehčí, prostě úžasnější a třeba to archaické ,, harašíto - šejkspíro" je synonymem smalťáku - mohu Ti z určitostí pouze oponovat, že tak není ve všech případech. Porovnám dnešní vlajkovou loď firmy Daiwa - Morethan Branzino 3000 a naviják firmy Shakespeare z roku 1984 Sigma Graphite 030 - vážící 185 gr. s převodem 5,2 : 1 Proti tomu dnešní a modernější Daiwa váží nezanedbatelných 280gr. s převodem 4,8 : 1 - jak říkáš v současnosti se používá vyšší převod - ale to je brnkačka, že ?? Určitě to nebude, ale těma sníženýma odporama v ozubení. Nakonec bude mít pravdu ten můj děda, jó - všechno tady už jednou bylo. Pod tohoto šejkspírka se mi vlasec pod cívku nikdy nenamotal, ale stát se to může u kteréhokoliv, to určitě.

Wroum - Borek - Profil | Čt 29.10.2009 16:52:59

Piscicapus >> par desitek gramu je u 300 g veci pomerne velky % a znat byt muze, napriklad ja se snazim mit u vlacky komplet vyvazeny.

Ano, kolikrat tocim opravdu tak rychle, jak mi navijak umoznuje, slo-li by to rychleji, zlobit se nebudu. Pri lovu bolenu napriklad. A taky pri nepovedenym nahozu, kazdopadne je to prijemne, kdyz s sebou navijak nehazi. U gumovani to samozrejme bude fuk. Klicka? Mam rad kdyz veci padnou dobre do ruky a kdyz jsou z prijemneho materialu, zvlast pokud je drzim vic nez jen pri pritazeni krmitka ke brehu jednou za pul hodiny, taky nemusi v zime studet vic nez je nutne (pogumovany nestudi temer vubec, tvrdej plast studi moc).

Co je pricinnou nizzsiho treni v ozubeni?
Presnejsi technologie obrabeni (lepsi dodrzeni toleranci), pocitacem rizeny frezky. 3D navrhy modulu ozubeni.

Jak vysoky prevod?
za standard povazuju +/- 5:1, coz u navijaku velikosti 4000 znamena cca 65cm navinu na jedno otoceni klicky. Vyssi prevod beru 6:1 a tam uz se jedna o cca 80cm - rozdil celkem znatelny. Stary navijaky mely prevody rozhodne nizsi nez 5:1. A aby nedoslo k nepochopeni, tak jsem psal, ze snizeni odporu (diky technologii) v ozubeni znamena, ze lze pouzit vyssi prevod a ne ze se vyssi prevod projevi na nizsim odporu.

Spotrebitelem se stal kazdej z nas, nemas na vyber. Ale mas pravdu, klidne ho vymenim az moralne zastara, kazdej clovek si obcas potrebuje udelat radost, tak proc ne takhle, protoze s pristupem, ze se vse ma nejdriv "spotrebovat" a pak nahradit bych treba dneska nosil jeste veci, ktery nestihl donosit muj deda - a prece se to nevyhodi.

Piscicapus - Profil | Čt 29.10.2009 16:32:36

Wroum - Borek >> " projevi se podle me hodne."
Nojo, ale jak. Buď trochu konkrétní a klidně zůstaň u přívlače.

"Na tom, ze navijak drzi neni nic spatnyho, ale lidi koukaj treba na vahu, tak se delaj navijaky ze slitin a plastu, ktery jsou lehci, ale vydrzej min nez starej smaltak jako byly Shakespeary napriklad. Lidi koukaj na cenu, takze plastaka koupej spis nez "kovarskou" praci ... proste jsou uz dnes jiny priority nez jen zivotnost a to, ze to namota vlasec."
Nojo, ale je rozdíl ve hmotnosti tak výrazný? Těch pár desítek gramů...
Dříve také lidé koukali na cenu, možná ještě víc než dnes.
A jaké jsou dnes jiné priority? Hmotnost...?

"Co znamená, že se s novým výrazně líp chytá?
je lehci, ma vyvazenej rotor, ergonomickou rukojet klicky, mensi odpor v soukoli, treba krizovy navijeni vlasce (TAPa rad opomenu), v soucasnosti se pouziva vyssi prevody (to mimo jine umoznuji snizene odpory v ozubeni) atd atd, tech rozdilu je mezi 30 let starym kusem zeleza, ktery mota vlasec (kolikrat i pod civku) a modernim navijakem strasne moc."
A opět hmotnost, tak tu prosím ale vynechme.
Vyvážený rotor? Jak se projeví nevyvážený rotor u přívlače? Otáčíš kličkou tak rychle?
Ergonomická rukojeť kličky? Si děláš prču, ne?
Menší odpor v soukolí? Nějak jsem si nevšiml a pokud je rozdíl, co je příčinou?
Křížové navíjení? Přesně tak, jedině Tap navíjel křížově. Ostatní na navíjí ale také do kříže, koukni se schválně na cívku.
Jak vysoký převod máš na mysli? Jak velký je rozdíl mezi vyšším a nižším převodem? Kolik otoček kličkou ušetříš s navijákem s rychlým převodem? A jak se vyšší převod projeví na sníženém odporu v ozubení?
Prosím, vysvětli mi tyto body, budu rád, pokud dojdu k poznání.

"Nepotrebuju navijak, kterej vydrzi 30 let, chci vec, ktera mi bude slouzit jak si predstavuju par let a pak klidne koupim dalsi, jinej, lepsi...co ja vim co se bude nabizet za par let.
Hyrit neni vyhodny, ale spolecnost nezmenis a trend jde smerem spotreby, coz s sebou prinasi nizsi zivotnost vyrobku, ale taky nizsi cenu a rychlejsi vyvoj technologii a na tom muzes naopak vydelat."
Jasně, ale měl jsi napsat ne až doslouží, ale morálně zestárne. Takže jsi přistoupil na hru výrobců a stal ses spotřebitelem?
Ale v posledním bodě s tebou souhlasím, společnost kráčí špatným směrem a zredukování našeho počtu bude asi další logický krok...
Jo a ještě, vydělat není jako vydělat... Dost často jde o zadělat si.

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 16:13:16

Jarda Š. >> Máš pravdu, vše je v lidech a obchod žije z bláznů, jako jsme my všichni dohromady. My všichni koníčkáři, kteří jsme ochotni dát poslední úspory za pár cinkátek a ukájet se zbytkem loveckého pudu, který v nás ještě zbyl. Lepší by to zodpověděl - ,, pepa - č " ale mám pocit, že všude je to stejné, vem jenom dnešní elektronickou výbavu automobilů. Prdne Ti žárovka s kusem drátu a díky nouzovému režimu se nedostaneš domů. Proč jsou třeba ti úžasní sběratelé veteránů, které bezmezně obdivuju, kteří dokážou s geniální intuicí s machrovským fortelem poskládat podle soudobé fotky z rachotiny pojízdnou krásu. Pak si občas vzpomenu na dědova moudrá slova - synku, všechno tady už jednou bylo..

Piscicapus - Profil | Čt 29.10.2009 16:08:41

bombardák >> tvůj a ani můj názor není až tak diametrální. Někdy tedy diametrální je, ale to je přirozené, že? Avšak podívám-li se na to s odstupem, vyjde mi naše shoda v diametru positivně.

Je ale potřeba počítat i s tím, že diametr davu se diametrálně odlišuje svým názorem od menšinového diametru, jehož jsme oba vzory.

Wroum - Borek - Profil | Čt 29.10.2009 16:02:33

Piscicapus >> projevi se podle me hodne. U nekterejch technik (vlacka) vic a u nekterejch temer vubec (klasicka bobkarina). Na tom, ze navijak drzi neni nic spatnyho, ale lidi koukaj treba na vahu, tak se delaj navijaky ze slitin a plastu, ktery jsou lehci, ale vydrzej min nez starej smaltak jako byly Shakespeary napriklad. Lidi koukaj na cenu, takze plastaka koupej spis nez "kovarskou" praci ... proste jsou uz dnes jiny priority nez jen zivotnost a to, ze to namota vlasec.
Co znamená, že se s novým výrazně líp chytá?
je lehci, ma vyvazenej rotor, ergonomickou rukojet klicky, mensi odpor v soukoli, treba krizovy navijeni vlasce (TAPa rad opomenu), v soucasnosti se pouziva vyssi prevody (to mimo jine umoznuji snizene odpory v ozubeni) atd atd, tech rozdilu je mezi 30 let starym kusem zeleza, ktery mota vlasec (kolikrat i pod civku) a modernim navijakem strasne moc.
Nepotrebuju navijak, kterej vydrzi 30 let, chci vec, ktera mi bude slouzit jak si predstavuju par let a pak klidne koupim dalsi, jinej, lepsi...co ja vim co se bude nabizet za par let.
Hyrit neni vyhodny, ale spolecnost nezmenis a trend jde smerem spotreby, coz s sebou prinasi nizsi zivotnost vyrobku, ale taky nizsi cenu a rychlejsi vyvoj technologii a na tom muzes naopak vydelat.

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 15:49:32

bowman >> bowmen >> Na začátku 70 let, byla cena navijáku např. C 4 - 560 kčs. V pozdější době šla cena těchto radostí strmě nahoru. Cena třeba typu Cardinál 54, byla už většinou dvoj až trojnásobná.. ..Většina se v pozdější době dovážela pomocí známých tzv. z venku. Pragoimpo na Vodičkově ulici už pak tuto značku v prodeji zrušilo. Obdobná byla i situace v prodeji multíků. Osobně jsem je kupoval dovezené z venku za přepočet tehdejšího kursu valut. Což bylo někdy úděsné a taková radost byla vykoupena, doslova o chlebu a vodě... Co se týká porovnání kvality tehdejšího navijáku C 54 a dnešních hvězdných, přál bych Ti vláčet touto starou troskou z roku 1978 - každý z nich má totiž své výrobní číslo a určitě bys mu odpustil trošku té nadváhy, protože je příjemný, jednoduchý a k dokonalému chodu mu stačí, nějaké nezničitelné pružiny, jedno staré švédské , nerezové ložisko a jeho kvalitní ozubení nepotřebuje ani 3D pohled ani kosmické materiály. Myslím, že není dle mého názoru, na většinu typů vláčky až tak důležitá váha navijáku, ale celkové vyvážení sestavy. Osobně mám raději navijáky s širší cívkou a nebál jsem se je použít i v případech extrémně lehkých zakázkových prutů , do váhy 124 gr. Závěrem jen dodám, že většina těchto stařešinů je určena díky použití kvalitního nerezu a několika vrstvám kvalitního laku k lovu na moři. Akorát je v návodech slušně doporučeno, aby byl naviják(multík) po skončení lovu - opláchnut pod tekoucí vodou. Asi tak...

Piscicapus - Profil | Čt 29.10.2009 15:40:10

Wroum - Borek >> to je sice pravda co píšeš, ale jak moc se posledních třicet let projeví u vody? Jak velký je přínos a co by mohlo zůstat při starém?

Přesně tak, starý naviják vydrží desítky let, ale s novým se lépe chytá. Ale co je špatného na tom, že starý naviják drží?
Co znamená, že se s novým výrazně líp chytá?

Jasně, všeho je dostatek a není problém koupit nový až starý doslouží. Jak doslouží? Dojde k opotřebení, nebo co?
Je pro nás (myslím globálně) výhodné hýřit? Ale toto není podstatné.

bowmen - Profil | Čt 29.10.2009 15:02:05

bombardák >> Mohl by jsi zmínit kolik jsi vytopil za ty ABU Sweden?V tehdejší době to jistě byla více než 1/4 platu co stál TP.Závidím Ti tu jistotu s jakou tvrdíš ,že ty hvězdy obchodního nebe točí stejně jako ty staré ABU.Ono jde taky o to , jak točí v zatížení.Jak byly těžké a jak vypadaly.Naviják s tehdejším vzhledem by si dnes asi koupil jen skalní příznivec značky.A to na přežití značky nestačí.

Wroum - Borek - Profil | Čt 29.10.2009 14:39:04

Jarda Š. >> myslim ze za poslednich 30 let zasadnim zpusobem vzrostla kvalita lozisek, objevily se novy materialy, zlepsila se ergonomie, zmenili se technologicky moznosti a treba takovej 3D navrh ozubeni taky prinasi jen sama pozitiva (hladsi chod s mensim odporem)... podtrzeno a secteno, starej navijak sice vydrzi desitky let, ale s novym se vyrazne lip chyta a imho o to jde predevsim - vseho je dostatek a neni problem koupit novej az doslouzi.

Jarda Š. - Profil | Čt 29.10.2009 14:34:28

bombardák >> Jak pokročila konstrukce smekacích navijáků za posledních 30 let? Podle mého názoru především v tom, že nyní výrobci používají lehčí materiály, mnohdy ale s menší životností. V principu jsou navijáky víceméně stále stále stejné.

bombardák - Profil | Čt 29.10.2009 14:23:56

Kaso >> Je mi to líto, že Ti odešel - Twin FB a navíc máš problém s jedním z největších držáků což Spheros je a hlavně v nákupu za dost solidní cenu. Osobně jsem jej nasadil - velikost 8000 na těžkou přívlač, výměnou za naviják starý víc jak 30 let ( ABU 77) a po druhé sezóně mohu říct jen to , že je perfektní. Beru, že je těžký, navíc sehnat náhradní cívku, byl děsný problém, sklápění kličky - otočením k sobě, není možná to nejlepší řešení, alespoň mne vždy tak trochu překvapí, ale na druhou stranu, je to dříč s kvalitní přední brzdou. Což pro tuto disciplínu je stěžejní. Pokud koupíš v této cenové relaci jinou značku, taky nakupuješ ,, Hvězdnou rotu "....a většinou je úspěšnost volby otázkou štěstí. Faktem je, že přes použití nejnovějších tzv. kosmických materiálů, desítek ložisek a složitých zařízení - složících zdařile k oblbování kupujících, se netočí nynější hvězdy obchodního nebe o nic lépe, než moje stařičké kolovrátky od firmy ABU (Sweden) - případně Stradiky z počátku 90 let. ( 92 - 94) - které snad dožijí možná těch dlouhých 20 let vláčky.?