Chytání v zimě

Od začátku ledna jsem celkem strávil u vody asi 20 hodin. Výsledek ? Cejn tak pod mikroskop. Zkoušel jsem měnit místa, návnady (houska, kukuřice,žížala), plavaná a toho cejna ze zoufalství na položenou. Používám 0,14 vlasec, moc nevnadím,nedipuju. Vyjma tý rybičky ABSOLUTNĚ žádný záběr. Nevíte, co dělam blbě ? Pohled do rubriky Můj lov je pro mě poněkud tristní:)
Autor diskuse: Poklop - Profil , 3.2.2004 plavaná - techniky lovu

Přema* | St 11.2.2004 21:53:41

Poklop: jako nabuzení to fungovalo dobře. S tou aplikací do praxe jsem na tom ale podobně.

HrubecT - Profil | St 11.2.2004 19:49:37

osprey: Návazec sem měl asi 30cm,ale vzhledem k velice jemným záběrům sem zkrátil na asi 5cm s tím,že ryba nebude muset popojet tak daleko a záběr bude lépe viditelnej. Žádnej podstatnější rozdíl sem ale nepozoroval... Sestavu mám s krmítkem průběžně na kmeni.Příště zkusím koncové krmítko třeba to pomůže. Jednou se mi stalo že sem stahoval nehybnej prut a visel tam kapr. Jakokdyby nasál a zalehl... Jo a háčky mám Mustad long point velikosti 14 a připadají mě docela ok. Při vyháčkovávání musím použít pean,protože nejdou chytit mezi prsty... :-)

mirmen - Profil | St 11.2.2004 17:09:25

osprey: včera jsem zkoušel 3 sestavy a chytal jsem jen na koncové krmítko na kmeni, 15 cm nad krmítkem na bočním závěsu přes obratlík návazec 35-40 cm ( 4 cejni od 35 do 48 cm). Na sestavu boční průběžná arsleyka 15 g , návazec 25 cm ni ťuk, taktéž při výměně arsleyky za stejně uchycené krmítko.
Nevylučuju, že vzhledem k času ryby snížily aktivitu. Zaregistroval jsem několik "hřbeťáků" a drbanců do krmítka, ale sekatelný záběr jen při první montáži.
Vysvětluju si to tím, že koncové krmítko drží špičku fídru nepatrně přihnutou ( 1-2 cm od osy prutu), návazec s nástrahou je volně položený přes krmítko ve směru proudu, případně lehce povlává mezi částicemi unášenými z krmítka. Jestliže ryba uchopí nástrahu, okamžitě se to přenese na špičku.

Při příští návštěvě zkusím návazec 10-15 cm pod bočním závěsem krmítka a pod průběžným krmítkem.

Marin - Profil | St 11.2.2004 16:38:48

osprey: to bude ono

osprey - Profil | St 11.2.2004 13:08:46

...háček.
Když přemýšlím, jak je možné, že to někomu s hrubším náčiním bere, pominu možnost, že on tam ryby má a já ne, budu věřit tomu, co cpu do krmítka, zbývá ryze jen použitá montáž. A u nás v kraji se krmítkářské sestavy vyznačují krátkými návazci ála "srkačka".
Ryba se seká sama při ochutnávání nástrahy. Dlouhý návazec může mít za následek, že ryba si klidně ožírá krmítko a na nástrhu půl metru vzdálenou kašle. Nebo ji nasaje a vyplivne, ale to se s dlouhým návazcem nedovíš.
Chci se krátkým návazcům letos chvíli věnovat. Už teď vím, že se nehodí pro všechny druhy ryb, například pro tlouště. Ale cejn a kapr by měli být přímo ideální obětí.
Nemám patent na rozum, ale snažil jsem se poradit. Za zkoušku nic nedáš.

osprey - Profil | St 11.2.2004 12:01:57

HrubecT: Co na tom feederu zkrátit návazec? Ti krmítkáři je taky nemají dlouhé. Neboj se jít i pod 15 cm. Pak ale musí být relativně malý háčem.

osprey - Profil | St 11.2.2004 11:58:43

Poklop: Mrzí mě, jestli jsem tě k té vodě nahnal. Budiž ti útěchou, že jsem tam v tom větru byl od 10 do 16.30 taky. Prošli jsme s kamarádem celé Budějovice (s ohledem na podmínky jsme to brali spíš jako přátelské setkání) a první rybu jsem chytil asi ve 14 h. Do večera jsem jich měl z 8 záběrů 6. Samí tloušti - ostatně právě ty jsem chytal a na 2 cm žvanec housky v takovém počasí málokdy vezme něco jiného.
Prut jsem zlomil taky, protože moje boloňka má tak pitomý chránič na očka, že ho nepoužívám a tak jsem si prut trčící z batohu zkrátil v obchodě při nákupu rohlíků o zavěšenou reklamní ceduli. Ještě že to bylo v těch Budějovicích, do půl hodiny jsem koupil nové očko, lepidlo a chytal jsem.

Xycht: Ozvu se. Ten kamarád byl Aleš K. - už s tebou taky komunikuje, myslím, že se možná časem sejdeme všichni tři.

Poklop - Profil | St 11.2.2004 10:04:24

Přema: Dík, zalistuju. I když mám občas problém aplikovat teorii v praxi.

PAVEL | Út 10.2.2004 21:19:30

ryby berou i v zime, sice o neco mene nez ostatni rocni doby, ale musis byt trpelivy

Přema* | Út 10.2.2004 20:13:16

Poklop: svého času byl pro mě přínosem seriál článků v Kajmanovi v první půlce roku 1998. Je to o plavačce ke každému měsíci od ledna asi až do května. Třeba tam bude ještě něco co tady nebylo řečeno.

HrubecT - Profil | Po 9.2.2004 15:16:40

boyscout: no už sem našel u taty v baglu na ryby :-) takovy miniplastovy krmitečka,tak tu srkačku s feederem chcu letos jen tak ze srandy zkusit... Třeba to bude to pravy.

medvěd - Profil | Po 9.2.2004 13:47:28

HrubecT:cejni mi nepotopily 0,5g splávek.Měl jsem 0,08 forpas a 18 háčky.Ty záběry byly opravdu velmi jemné,ale cejnů jsem chytil cca 15+pár kapříků.Největší odhadem 42-44.Pár jsem jich utrhl,ale na dvě hodinky to bylo dost dobrý

boyscout - Profil | Po 9.2.2004 13:33:38

HrubecT>měl si tam dát srkačku a mohl si chytat ještě líp než ti bobkaři a to i s feeder prutem :-)

HrubecT - Profil | Po 9.2.2004 11:59:31

medvěd: jo v sobotu sem chytal na přehradě 4metry od břehu na feeder a šli. Krásně ale ne,jen velice jemny záběry skoro neznatelny... Cejn ani jeden. Příště zkusím asi tu plavačku taky a uvidím jak to dopadne... To by bylo aby nebylo :-)

medvěd - Profil | Po 9.2.2004 10:29:45

HrubecT:v sobotu jsem chytal kapříky na plavačku na přehradě dva až tři metry od břehua šli krásně.Cejnů bylo taky docela dost.

HrubecT - Profil | Po 9.2.2004 10:15:06

Já těm rybám fakt nerozumím. Na feeder 0,12 návazec to skoro ani nedrbne a vedle sedící bobkaři s 0,30 lany,krmítkama velikosti granátu chytají kapry jak oživot... Až mám někdy chuť zahodit feeder a vrátit se k teleskopům(80-160g) a 0,30 lanům abych taky něco chytl... Ale v létě je to přesně naopak... Už aby bylo léto :-(

Poklop - Profil | Po 9.2.2004 10:07:58

Osprey: Zkoušel jsem to v So i Ne. Foukalo to. A to dost:) Spadla mi na prut větev a zlomila mi špičku. Na vojenský silnici k jednomu rybníku jsem potkal v protisměru kolonu tanků, takže jsem před nima dost daleko couval, protože byly silnější. A když jsem k tomu rybníku dorazil,zjistil jsem, že je tam od 26.11 2003 lov zakázán, přestože v soupisu revírů na 2004 pořád je. Cestou zpátky jsem chyt sněhovou bouři. Doma jsem se opil. Pro detailisty: nic jsem nechyt.

xycht - Profil | Pá 6.2.2004 23:04:14

osprey: Jestli se někdy budeš chystat do Budějc na řeku, tak se ozvi na email, můžem zajít na ty ostroretky :-)

osprey - Profil | Pá 6.2.2004 17:40:27

Lucas: Špatně jsi sem naklepal svůj mail. Nejde ti napsat. Zkus případně napsat mě. Deset dní teď ale nebudu k dispozici.
Poklop: Jestli je na nějaké řece v tvém okolí průhlednost vody aspoň 30 cm, zkus to v sobotu ráno, pokud nebude moc foukat (přechod fronty, pokles teplot). Jestli jo, tak za výsledek neručím a bude to nadějnější, až se později počasí vyrovná, i když bude větší zima. Zkus třeba ty tlouště na plavanou na housku (větší kousek) a hodně hledej. Já potřeboval na svůj poslední úlovek 800 m.

osprey - Profil | Pá 6.2.2004 17:07:10

Lucas: S přechodem fronty to šlo od desíti k pěti (bylo to znát už ten den, co jsme se potkali), už jsem lepšího nechytil. Teď se to teprve začíná čistit, průšvih je, že o víkendu hlásí ochlazení a to je rána pod pás.
Urval jsem se ve středu večer na chvilku, stihl jsem jednoho tlouště kolem 45 cm, ale musím výš... Uvidíme, ještě je čas.

jiří: Chytám tlouště celý rok a v létě na višně taky. Holt jsem ten vůl. Možná to bude tím, že je hrozně rád chytám a pak všechny pouštím. Čekám na toho přes 60 cm, loni mi spadl.

OBr | Čt 5.2.2004 16:57:19

Tak jsem byl na tej Berounce...no už to tu někdo psal, kromě šíleně zadělanýho auta vod bahna jsem neměl ani ťuk. Voda byla zvedlá, tak jsem to dával do tišin a vůbec nic. Možná na tej sněhovej vodě něco bude...

Daba | Čt 5.2.2004 13:46:34

Ja si na zimu nemuzu stezovat, obcas mi prijde, ze nachytam vic v zime nez v lete. Ale mozna je to tim, ze vic casu mam v zime :) Jinak v zime se mi osvedcuji spis zive nastrahy(cerv,hnojak) a celkove jemnejsi montaz-vlasec 0.12 a navazec 0.10. Jinak dodavam, chytam na feeder.