MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Prodej povolenek přes internet

Zdravim mrkáče, chci se zeptat, jestli se někdy uvažovalo, nebo uvažuje o prodeji povolenek přes internet? Nejde mi tak o roční povolenky, ale spíš o "hostovačky". Např.: Když vím, že jedu na dovolenou na Moravu cca na 10 dnů a vím to dopředu, ale dovolená mi začíná od soboty, kdy jsou všechny MO zavřené a rád bych chytal, ale "nemůžu". Takhle bych mohl převodem zaplatit 10denní hostovačku a obdržel bych mailem "lejstro"-povolenku od....do.... Nevím, zda už to třeba existuje, ale ja to nikde nenašel:o)))

Autor diskuse: Antihlava ®
Zařazeno do: všeobecné - ostatní, 21.12.2007

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 6 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N MRKnato - ® So 22.12.2007 20:07:37
drozďák : než polemikou bych to nazval spíš diskusí, která z mojí strany nemá v úmyslu polemizovat s ekonomickými mechanismy, ale s viděním rybařiny, která nemůže nabývat ekonomických rozměrů při jejím faktickém provozování s prutem v ruce. Většina zde propaguje CaR, nebo únosnou míru odnášení ryb a to je v naprostém rozporu s normálním ekonomickým myšlením a právě proto nevidím jako dobré při lovu ryb poměřovat tuto část ekonomickými měřítky. Jiné a opodstatněné je to u chovu ryb a organizování lovu, kde ÚS jsou v optimální pozici vzhledem k počtu rybářů a ploše revírů.
No a jestli je něco, co brání dalšímu rozvoji územního rybolovu, je to zhruba polovina rybářových ročních plateb za jeho koníček, které mizí mimo vodu. Za to nesou odpovědnost právě MO. Osobně bych preferoval členství u subjektu, který je uživatelem revírů a pak bych se zajímal, kam mé prostředky jdou. Prostředky se kterými "hospodaří" MO vím kam jdou. Do vody ne. Proto o tom píšu.
Jinak souhlasím s hrajim, ale to by k té pokleslé kultuře neměl sám přispívat a trousit tu hovadiny, které pokud hovadinami nejsou nevysvětlí, nebo mlčet.
N hraji - ® So 22.12.2007 18:07:14
drozďák: radit je nezodpovědné, ale přesto to zkusím. Vykašli se na to. Po pár letech mám pocit, že písmenka napsaná do počítače a odeslaná na MRK nikdo nechápe, ne nečte, on je někdo přečte, ale nechápe. A čím víc se snažíš, tím je to horší. "Verba movent, exempla trahunt" musí být tvé krédo
N drozďák - ® So 22.12.2007 18:00:50
Tak nevím, jestli se mám smát nebo brečet.....
N Japčák - ® So 22.12.2007 17:51:25
Antihlava - ® Pá 21.12.2007 7:40:34
Omluva, beru, ano unáhlil jsem se. Samozřejmě jsem myslel celorepublikovou povolenku.
Jak na sviňu jsem ji letos neměl a potřeboval jsem hostovačku která jde koupit bez problémů, kontaktních míst na netu je dost jen chtít.
2300,-Kč za republikovou není moc.
Např. (kdesi to tady bylo) na "soukromou vodu" s pár hektarama je třeba 3500,- málo - ano kapři ze "svazovky" něco stojí:-)
Jen nechápu jak někteří "rozbíječi" svazu pořád tady jen pindají a pindají a nikde jsem nezaregistroval aby něco změnili !!!
Proč asi - zatím je Vás málo.
Jinak chodím i na soukromáky proč né, někoho baví naplnit plnou loď rybama na moři proč né - pakliže je To v souladu ze zákonem.
A třeba se jednou dožiji kdy To "rozbíječi" jednou zvrátí - uvidíme ?
N sadraj - ® So 22.12.2007 16:51:21
k profo : a navic lístek získáš až pro projití školením a složení zkoušek a je to úřední dokument stejně jako řídíčák bez nej taky nesmíš jezdit autem a loveckej lístek taky si nezastřílíš a když to obojí zneužiješ zak se mužeš připravit na řídně mastnou pokutu a nebo i soud
N jindraŠ - ® So 22.12.2007 15:40:17
docela slušnej blábol
N SAHIB - ® So 22.12.2007 15:15:14
drozdák
a tady si myslím,že je kopnutý ten základní pes-ano,oni jsou správci-ale ve většině případů se začnou starat,až když je na sdvětě nějaký maler,..většinou a jak se jinak podílí na rozvoji revírů...jde to všechno přes MO,těm správce nedá ani korunu na opravy,údržbu,zušlechtění...a máš pravdu,že de fecto nemá MO v ruce žádnou bumážku,že je revír její,není,jen je od správce povodí "propůjčený" k hospodaření a td a tudíž nese veškeré náklady na zádech ona,veškeré věci si zařizuje sama, v podstatě s tebou souhlas,je to motolice,která je třeba rozuzlovat...
N SAHIB - ® So 22.12.2007 15:10:58
drozďák
nazdar,tady bych si dovolil trošku nesouhlasit-ano vode je státu a není,protože je rozčleněna a každá voda má svého správce...Např.správce povodí Vtavy apod....
N drozďák - ® So 22.12.2007 13:48:52
MRKnato:
Já jsem svůj postoj popsal, myslím dost srozumitelně.
Ale dobře, tedy po lopatě a naposledy:
1. Otázka ryb. spolků a jejich tradice je věc názoru. A hlavně není úplně podstatná.
A především. Jsou věci, ke kterým mám i já kupodivu úctu.
Především je jí institut soukromého vlastnictví. Před ním mám úctu přímo posvátnou, a to i přes některá negativa. Zkrátka protože nikdy nikdo nic lepšího nevymyslel. A tak to funguje už stovky, ba tisíce let.
Že je voda všech, to je zažitý přístup a podle něj ta voda taky vypadá. Ale když se zamyslíš nad základní legislativou, tak je to fakticky totální blbost.
Voda je státu, ne všech! Stát (v podobě příslušného ministerstva a přeneseně rybářského orgánu) určuje, jak se má správce či nájemce o svěřený revír starat. A to je podstatné.
Pakliže správce své povinnosti neplní, jde od válu.
Tento základní atribut v současné rybařině zcela chybí, a to je průser. Jakmile se kdokoliv a v kterékoliv lidské činnosti dostane do stadia, kdy nepřejímá za své fungování žádnou zodpovědnost, je zkrátka konec. A současný stav můj názor jenom potvrzuje.
Stažením dekretů z MO si možná ČRS posichroval revíry na další leta, ale odňal i ten poslední zbytek odpovědnosti právě z MO.
Proč by se měla MO zodpovědně starat o revír, když na to nemá ani příslušnou bumážku. A proč by se organizace, která tu bumážku drží v ruce měla starat o revír, když na to má MO? I přesto, že servisní organizací má být právě současný držitel dekretů - ÚS!
Je to, jako kdybys podnikal bez živnosťáku - to jde dost ztuha. Buď to bude podnikání pokoutné nebo na to budeš prostě srát úplně.
Nějak se nám ta role "master and servant" trošku obrátila...

Znovu opakuji - centrální systém hospodaření a řízení byl, je a bude k hovnu.
Jasně vyvoditelná zodpovědnost a angažovanost dokáže divy!
Jestliže hodláš i s tímto příspěvkem polemizovat, můžeš. Jenže tyto základní mechanismy jsou dané, ověřené a jasné jak facka i kdyby ses třeba posral nebo postavil na hlavu. Howgh!
N MRKnato - ® So 22.12.2007 12:20:57
Salmo1 : nějak jsi se ti kousnul sčot, zkus reset a pak to sem napiš znovu dík.
N MRKnato - ® So 22.12.2007 12:18:20
drozďák : pozóóóór já ÚS nemiluji, jen v danné situaci mě přijde jako nejefektivnější nástroj k funkčnímu provozování rybařiny. To, jestli k tomu potřebuje Radu, nebo MO je otázkou. Pokud by mělo jít k návratu ke kořenům, tedy spolkům, což je také varianta, která pro mě bude znamenat podstatně víc starostí a překážek si zachytat tam, kde dnes můžu a tam kde bych chtěl a navíc zpustnutí mraků revírů, kam dnes přijde alespoň nějaká ryba. Rozumnou otázku financí za rybolov neřeším. Řeším pouze možnost a svobodu volby při rybaření. To je zase pro mě zásadní. Nevěřím, že by přechodem revírů zpět spolkům došlo k několikanásobně vyššímu stavu zarybnění všech revírů. Jaký racionální důvod tě vede k majetnickým vztahům k něčemu, co je všech? Voda , vzduch, les, cesty byly a dlouho byly a jsou volny k používání všemi, kteří se v těchto společných "prostorech" dokáží pohybovat, realizovat a chovat jako lidé. Co tě vede ke změnám, které v našich zeměpisných šířkách nejsou běžně a to myslím po několik století zpět? Právo rybolovu spolků netrvalo až tak dlouho, aby to bylo možno označovat za "cestu ke kořenům".
N Salmo1 - ® So 22.12.2007 11:42:46
MRKnato-Uzavřený kruh.......částečně započaty,územní svaz,rady hospodáře US,produkční rybářství,PdM,rozvojové fondy,územní rybolov,Komentář: tloust ... vedle! chatari ... vedle! povoleni brani PP ... vedle! A pritom o par zasazich ani nevite Autor: XAXAP,Rybářství s.r.o, montuješ MO do organizování a financování rybolovu?, MO jsou vlastně neefektivní a zbytečné,šlechtíme,finance.
N drozďák - ® So 22.12.2007 10:24:41
MRKnato: já jsem přišel na to, že úplně k hovnu jsou jak Rada, tak tvé milované ÚS. Je mi jasné, že si žádný kapr nevypustí rybník.
Centrální řízení a hospodaření bylo, je a bude vždycky k hovnu a bude živit akorát bandu zmrdů a přísavek. I kdybych se já nebo ty postavil na hlavu, je to dané, neměnné a hlavně historicky ověřené.
Návrat ke kořenům a dekrety zpět na MO. Když už ne rovnou na krajský rybářský orgán a oznámit nová výběrová řízení.
Uvědomovat si z tvých kydů nehodlám nic. Můj postoj je daný a neměnný a má to své důvody.
N MRKnato - ® So 22.12.2007 9:32:30
drozďák : V příjemné vánoční atmosféře si musíš uvědomit, nebo vzít na vědomí, že zde existují MO a Rada, ale hlavně MO jsou pověřeny výkonem některých činností pro užuvatele revíru a jednou z činností je i prodej územních povolenek. Pokud by povolenky prodával ÚS a bylo by to tak asi i lepší, mohl by je po některých úpravách legilativy prodávat i po internetu, znamenalo by to ale přesun dělení financí MO-ÚS-Rada a moho by se přijít i na to, že MO jsou vlastně neefektivní a zbytečné.... a to by byla rána....
N MRKnato - ® So 22.12.2007 9:08:30
Salmo1 : nevím proč za stávajícího stavu montuješ MO do organizování a financování rybolovu? U vás to tak je, ale jste vyjímka. Tvůj příspěvek samozřejmě chápu jako námět, ale v tom případě bych nabídl např, svůj účet.... Celkové zpružnění rybařiny, tedy i např. prodej povolenek přes internet musí vést přes zásadní změny hospodaření, které jsou částečně započaty, ale stále se tady evidentně z neznalosti, montují MO do územního rybolovu. Povolenky prodává územní svaz, ale členem jsi MO. Můžeš být i členem jiných organizací, např. svazu turistů, ochránců, myslivců, kteří se zaobírají tou samou přírodou, ale ani členství v techto organizacích a kontrola tvojí osoby těmito subjekty tě nemůže opravňovat ke koupi povolenky. Ale jako námět to není špatné. Koupit si lístek a povolenku na vše, co lítá, běhá a plave po státních nemovitostech.... to je progresívní .
N Salmo1 - ® So 22.12.2007 0:08:50
Asi bych to řešil možností.....zaplatit počet dní hostování na poště složenkou na účet Mo.Vepsání na zadní stranu nesmazatelně OD,DO.Platný Rl může překontrolovat RS,neznalost zákona neomlouvá a případný přestupek vyřídí na místě.V co nejkratším termínu návštěva u hopodáře ,vydání povolenky a dopsání případného úlovku.
Hlavně žádné složitosti.
N MRKnato - ® Pá 21.12.2007 20:00:31
Pike : i to svědčí o nesmyslnosti platby v takové výši, ale zákon je zákon. Pokud by platba za RL byla 10x vyšší, stát ji celkem spolehlivě vysaje bez zpětné vazby na stav revírů. Obdobným nesmyslem je zbylé dělení rybářových plateb mezi organizační složky, které také není ku prospěchu vod, ale někoho to živí...
N drozďák - ® Pá 21.12.2007 15:54:17
I platební karta je cenina. Může mi někdo vysvětlit, jaktože mi k platbě prakticky čehokoliv po internetu stačí dvě data z mé platební karty a důkladné net zabezpečení????

Papírové osvědčení o tom, že nejsem podvodník jsem nikde nikdy při přebrání zboží ukazovat nemusel, proč taky, v době kódů a hesel k čemukoliv...

Na vánoční atmosféru seru - chytrému napověz, blbce kopni....

N dantex - ® Pá 21.12.2007 15:01:50
profo: jsem rád, že si rozumíme :)
N Pike - ® Pá 21.12.2007 14:26:14
Mrknato: Naopak. Naklady na vyber rybarskeho listku se dnes budou velmi blizit jeho cene. Distribuce RL ala Dansko by vysla mnohem levnej. Zrovna na postach zrizuji Czech pointy, kde bude k dostani vypis z rejstriku a katastru. Neni problem tam soupnout i RL, ktere ale vubec nemusi byt zalaminovane. Pokud by stal rocni listek 100 Kc (sorry, nechce se mi aktualni cenu hledat, bo mam na par let pokoj), tak kdyby se poste nechalo 20kc, tak by vynos byl 80kc. Prachy by sly rovnou na sberny ucet a vynos by sel na rozumne projekty. Zrovna v Dansku z toho financuji zarybnovani morskym pstruhem, za kterym tam jezdi hodne lidi a prinasi tam hodne penez. U nas ta 100 kc sotva pokryje pulhodinovou praci urednika, laminovani atd. Ale proc brat urednikum praci.
N profo - ® Pá 21.12.2007 14:23:58
MD : dík za připomenutí, plně souhlasím..;-)

dantex : k tomu čistě bez komentáře..:-(((
N MRKnato - ® Pá 21.12.2007 13:57:36
JKL : co ti může jakýkoliv lůzrúd nastínit, možná tak čas, pokud bude svítit, ale tak dlouho stát nebude i kdyby chtěl. Může dělat mazanýho, jedinou chybou je barva kůry, kterou si tráví do stolice.
N iwanhoe - ® Pá 21.12.2007 13:52:32
ale howno ...
N MRKnato - ® Pá 21.12.2007 13:50:04
iwanhoe : za čas to tady bude taky, chtít to příští rok je nemožné, chtít to napřesrok bude znamenat + cenový skok.
N iwanhoe - ® Pá 21.12.2007 13:49:47
MD - třeba chce nastínit slunečníčkem, aby mu nepražilo na lebz a Ty mu ho máš podržet (tedy slunečníček ... jak doufám) :-)

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 6 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | všeobecné | ostatní ]

Co je nového - všeobecné
Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Členská schůze ČRS MO Kladno

Teď v neděli 26. 3. 2017 od 9.00 hodin restaurace RACEK v obci SRBY okr. Kladno.
Holt musíte dojet autem, autobusem, z Kamenných Žehrovic třeba pěšky, ale hlavně přijďte, ať víme co nám výbor...

Rybářská burza v Táboře

V neděli dne 2.4.2017 v době od 8:00 do 11:00 hod se koná ve velké zasedací místnosti ČRS,z.s. místní organizace Tábor v 1. patře budovy Podskalského mlýna (ul. Pod tržním náměstím 369) malá burza...

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniPROLOGIC Detek Twin-Tip 3,6m 1,75lb -34%

Za 1189
Víceúčelový prut se dvěma špičkami.


akce, rybareniDaiwa Prorex XR 3020PAE

Za 8208
S novými navijáky Prorex XR dokonale zvládnete každý souboj, protože tyto navijáky mají ty nejlepší technologie od našich japonských inženýrů. Díky technologii MagSealed je téměř kompletně zabráněno průniku vody a prachových částic do těla.


Doporučujeme cestovku
Rubrika Cestovky
Penzion Soroya Penzion Soroya

Poskytujeme ubytovanie a člny pre morsky a sladkovodny rybolov, turistiku na ostrove Soroya v mestečku Sorvaer v severnom Norsku. Jedna sa o...