Shimano BB LC x Shimano Power Aero 10000 x Shimano Aero Technium 10000 XT

Vážení kolegové. Vím, že na kaprové navijáky zde bylo spoustu otázek i odpovědí. Valnou část z nich jsem přečetl a přesto jsem nenašel odpověď na to, o jaký z výše uvedených navijáků bych měl napsat Ježíškovi. Hojně využívám baitrunner, se systémem Baitrunner spool nemám žádné zkušenosti. Zejména by mě zajímaly rozdíly mezi Power Aero a Techniem Aero. Mám rád osvědčenou klasiku a spolehlivost, sám bych dal proto asi přednost LCčku. Na trhu je ale už cca 7 let, měl někdo možnost jej srovnat s výše uvedenými novějšími navijáky?
Nečekám smršť odpovědí, těch co mohli v praxi srovnávat min. 2 ze tří uvedených strojů asi moc nebude. O to raději budu za každou radu. Dík předem.
Autor diskuse: Mirek B. - Profil , 3.12.2007 kaprařina - náčiní, doplňky

escorrt - Profil | Út 20.2.2018 20:31:08

Prodám Shimano aero power XT 10000,jsou po čerstvém servise,nové ložiska a promazány,nové překlapěče i rotor,a karbotexové podložky,na dvou civky s xsa 6000,na třetím civka vel.10000,na všech brzda baitspoll a na dvou plus normal brzda,takže jsou v perfektním stavu.

Mirek B. - Profil | St 5.12.2007 22:49:24

Omlouvám se za smazání další diskuse. Nebylo v ní nic podnětného, naopak. Rád bych ji udržel ve věcné a smysluplné rovině. Děkuji za pochopení.

Mirek B. - Profil | St 5.12.2007 19:01:57

Jó, jó. Pro dobrotu na žebrotu. Tak se oplacejí dobré skutky.
Ale dost bylo legrace. Kvůli historii vše zviditelňuji. Nebude trvat dlouho a další budou řešit podobné problémy. Tak ať mají úplný vějířek názorů a rad.
Díky všem co přispěli do diskuse a ať každá chytá tím, co mu nejlépe sedí. Hodně štěstí u vody.

fair - Profil | St 5.12.2007 18:57:23

LC totalní bezchybná bojová mašina mám je od doby co se objevili na trhu ,měl jsem možnost vyzkoušet technium ale nějak jsem jim nepřišel na chut jsou to krasavci za zbyteně vysokej peníz,je to čistě muj názor.Zdarec

Petr Koch - Profil | St 5.12.2007 18:49:08

Mirek B. - ® : je to jen můj osobní názor a zvyk. Myslím si, že není potřeba ani bait ani spool, ale každý to máme jinak. Já už bych bait nechtěl. Když čas od času sekám záběr švícka, který baity má, mám s tím obrovskej problém, protože při záběru jdu automaticky levou rukou po cívce a dobržďuji podle potřeby rukou a současně prsteníčkem přibržďuji nebo povoluji brzdu. Už jsem si na to zvykl a nepotřebuji nic jinýho, ani nastavenou zdolávačku, ani se učit novinky. Takhle mi to vyhovuje a jsem spokojenej. Mám hrkače Tytanosy a jsem spokojenej i s něma. Není to žádnej luxus a střeva se nedají s ultegrou nebo techniem srovnávat, ale mě to stačí. Budu kupovat nový navijáky, ale pouze s přední brzdou a zase levnější řadu Spheros. Nic víc nepotřebuji a vyhovuje mi to.

Mirek B. - Profil | St 5.12.2007 18:41:11

Petře - velmi dobře. Jen si mohl skončit slovem "volbě". Protože si myslím, že gratulace byla upřímná a ten zbytek si pokazil neúmyslně tak tě opět zviditelňuji. Aby všichni viděli, jak hodně si na sobě zapracoval.

Petr Koch - Profil | St 5.12.2007 18:22:47

Mirek B. - ® : také se připojuji k perfektní volbě, čím víc koleček a vychytávek, tím lépe. Jen mě mrzí, že LC nemá bait i spool system.

Maxwell - Profil | St 5.12.2007 18:19:53

Mirku,nenech se zvyklat lidmi,kteří možní ani nemněli LC v ruce.Můžu Ti jen poblahopřát a popřát mnoho bezproblémových chvil u vody s novýma LC.

Mirek B. - Profil | St 5.12.2007 18:15:41

Při vší úctě ke Kokovi, Petru Kochovi a Martinovi z Havířova apod. jsem nucen minimálně na dobu 1 hodiny zneviditelnit veškerou kritiku LC. Otázka 100% splnila účel, kvůli kterému byla položena a nyní již přijímám pouze g r a t u l a c e ke skvělému kolektivnímu rozhodnutí.

Petr Koch - Profil | St 5.12.2007 18:08:30

Kok - ® : souhlas, všechny ty kokotiny spool systémy a baity jsou na hovno. Není nad klasiku a přední brzdu.

Kok - Profil | St 5.12.2007 17:56:24

Cider - souhlas, jsou to nejspíš držáky oproti jiným baitům, u vody jsem tyto navijáky viděl jen jednou a to hned na třech hůlkách a dva z nich měly vysranej baitrunner, nejspíš to bylo způsobem lovu, na který tyto navijáky nejsou stavěny, dotyčný je používal na kapry s vlasci 0,50 a to na řece, kde jim dával hroznej kouř, taky s němi chytal na Nových Mlýnech kde je taky moc nešetřil, nejspíš odešly díky neúměrnému až brutálnímu způsobu zdolávání ve vázkách, jeden z těchto navijáků byl dokonce na sumcovém prutu, který dotyčný používal do těch nejhorších vázek,.......................možná nebýt toho baitu, tak to ty navijáky přežily, ale možná taky ne, každopádně tvrdil, že další navijáky co si pořídí budou bez baitu

Cider - Profil | St 5.12.2007 17:29:15

Kok-ja jsem si procital starsi otazky o LC a nenarazil jsem na pripad ze by jsi nekddo stezoval na poruchovost.Jestli ale o necem vis muzes napsat o jaky problem se konkredne jednalo.Dost by me to zajimalo.Jinak si myslim ze LC jsou spis drzaky nez nejaky sr...y u kterejch se poroucha bait atd....

Kok - Profil | St 5.12.2007 16:52:32

Maxwell - dvě EDIT: dvě ze tří

Maxwell - Profil | St 5.12.2007 16:35:02

Kok:už je to tu zase,kolik jsi viděl vysranejch LCéček?

Jarda Kučera - Profil | St 5.12.2007 16:06:59

Martin-Havířov:Každému udělá radost něco jiného.

Kok - Profil | St 5.12.2007 15:57:42

Martin - Havířov - moje řeč, méně součástek = menší šance na výser:)

Martin - Havířov - Profil | St 5.12.2007 15:48:10

kuwa já nevím, co furt na těch LC vidíte ? Není nad klasiku s 1 přední brzdou.

Jarda Kučera - Profil | St 5.12.2007 15:29:08

Prostě jak jenou čuchnete k Schimánu,tak to je těžkej návyk.

Pivař - Profil | St 5.12.2007 14:58:04

No hoši, hoši, brzděte. Aby těch LCéček nebylo u vody ňák moc. Já už mám taky dvě nové. Teď je mám v obýváku na stolku a furt na ně vejrám. Dokonce se mi už začínají i líbit.

bill2 - Profil | St 5.12.2007 12:59:22

potvrzuji tvoji volbu, mě také ježíšek přinese LC.


Už aby byl :o)

kajda - Profil | Út 4.12.2007 20:30:00

Mirek B:Gratulace ke krasnemu jezizku:o)

Mirek B. - Profil | Út 4.12.2007 19:12:08

Vážení a milí,
s konečnou platností děkuji za rady, kterých se mi dostalo. Jak je z diskuse patrné, mírná převaha byla na straně klasického bajtu (LC). Pro jistotu jsem si ještě zajel do gammarusu pro nějaké rozumy, osahal jsem si všechny 3 stroje a:
1. Nemám pocit, že by chod LC byl jakkoli méně plynulý či jinak komfortní proti Power Aeru či Techniu.
2. Zdvih Technia je skutečnáý lahůdka, která se dá těžko popsat, ukládání vlasce musí být supersenzační, na délce hodů se to také v určité míře jistě projeví.
3. Power Aero má sice rychlejší zdvih, ale jinak ve všem ostatním techniu pravděpodobně stačí (subjektivní dojem).
4. Na nastavování bait spoolu se dá rychle zvyknout, osobně mi však vadilo, že po přepnutí zběrové brzdy na zdolávací je ta zdolávací nastavena vždy trochu jinak - podle toho, o kolik zrovna pootočíš ovladačem brzdy. Cvikem se určitě dá dopracovat k cca stálému pohybu prstů, ale v mém případě (hlavně v euforii z jízdy) jsou předem nacvičené pohyby k ničemu.
5. Power Aero a Technium jsou, alespoň v mých očích, ve srovnání s LC superkrasavci.
6. Všechny 3 mašiny nabízejí vynikající výkon.
7. Často diskutovaná hmotnost mi subjektivně přišla velmi podobná. Nemám pocit, že bych 100-150 gramů rozdílu vůbec zaznamenal.

Závěr:
Technium:
Technicky dokonalá mašinka pro znalce - za velmi vysokou cenu.
Power Aero:
Nádherný stroj, který je technicky těsně pod Techniem, ale který se dá sehnat za podstatně lepší cenu. Řekl bych že nabízí lepší poměr ceny a užitné hodnoty než Technium (tady to ale bude co rybář, to názor).
LC:
Vymakaný a osvědčený stroj s vynikající kulturou chodu, velmi citlivou přední brzdou i volnoběžkou. Rok narození (2000) je však na něm vidět.

A jak dopadl Ježíšek?
S ohledem na to, že nejsem technický typ a s bait spoolem jsme na sebe koukali trochu nedůvěřivě, ukázal jsem Ješíškovi na LC. A že byli hned 3, uměl je Ježíšek koupit i pod bůro.

mafi - Profil | Út 4.12.2007 8:14:11

Mám klasický baity, na jaře je seřídím a skoro celej rok na ně nešáhnu asi bych neměnil, jsem snima spokojenej.

Mirek B. - Profil | Út 4.12.2007 8:03:15

Kolegové, děkuji za dosavadní reakce. Kvůli zcela pochopitelnému fandovství (kéž bych jednou mohl takhle chválit i svoje navijáky) začíná trošku utíkat podstata otázky. Trochu ji proto zjednoduším:
- Má někdo pocit, že si přechodem z klasického baitrunneru na baitrunner spool výrazně polepšil nebo naopak pohoršil? Proč?
Zatím dík.

Eda01 - Profil | Po 3.12.2007 22:15:38

Mirek B- ja jsem jel v čera do Rakouska na carp expo jen kvuli tomu abych si mohl koupit shimana lc ,nove ultegry a starši us baitrunery b 3500 ,protože vlastnim jen navijaky shimana,měl jsem spoustu navijaku ruznych značek za ta leta ,věr tomu prodej co máš v chalupě ale shimana si drž doma protože to jsou mašinky tim starši tim maji větši cenu.To ti řikam ja protože jsem starši od tebe ale jsem člověk co mně nesedí na stojaně u vody tak jsem stoho neštastnej.Věř mě jsem pedant a klidně pudu od vody než abych se dival na to co mně tam nesedí.Shimano je skratka shimano kdo tvrdi opak tak asi neskusil shimana to je moje řeč,přeto nejede vlak. Kdo jsi myslí opak tak at mě to vyvratí.doufam jen odborníci a machři.

Unca - Profil | Po 3.12.2007 22:07:13

carpmania : Nemůžu si pomoct, ale já nevím k čemu je ten bait spool dobrej. Podle mě zbytečnost.

carpmania - Profil | Po 3.12.2007 20:54:32

Mirek B.: podle mě je baitrunner spool velice povedenej sistém, navíc neuvěřitelně jednoduchej... třeba na ultegře XTA je ovládání brzdy velice jednoduché a neuvěřitelně rychlé, má lepší využití než klasický baitrunner a naviják je celkově jednodušší a tím také méně nachylný na poruchy... toť můj názor ze strany "lajka" ...:-)

kajda - Profil | Po 3.12.2007 20:37:50

Cider:Mej dobrej nakup a at ti slouzi moooc dlouho a hlavne dobre:o) Chci cist tve recenze na tuhle masinu!!!!!

Mirek B. - Profil | Po 3.12.2007 20:27:23

judas.d - naprosto souhlasím. A o to mi jde. Abych za rok nelitoval, že jsem se na cestu nezeptal těch, kteří ji znají. Abych byl za rok spokojenej i já.

Jarda Kučera - Profil | Po 3.12.2007 20:26:54

Mirek B:Před těmito Schimáni co jsem popisoval v níže položeném příspěvku,také jsem používal navijáky Mitchel-Turbokást,které měli jen přední brzdu.Neměl jsem sebemenší problem s témtoTurbo Cástem.U navijáků BB,a LC máš ještě bait,tudíš máš větší volbu, co z toho pro danou chvíli použiješ.A jestli by někdo nzpochybňoval že tyto navijákys baitem, maj zbytečně složité mechanyzmi ,tudíž že budou poruchové,tak tomu nevěř.Toť má zkušenost.

judas.d - Profil | Po 3.12.2007 20:12:27

Mirek B. - ®já si maslím že asi odpovědí moc nebude je jedno co máš hlavní je že jseš spokojenej

Cider - Profil | Po 3.12.2007 19:58:59

kajda-dik moc to uz me uplne presvedcilo jdu do nich.

kajda - Profil | Po 3.12.2007 19:43:38

Cider:Tak ti to povim jinak-Prevazne chytam taky,,pod nohama"a tam ten bait ocenis moc,ale prijde chvilka a revir kde potrebujes nekam nahodit a tam opet ocenisLCcko.Pro me je to uzasnej universal:o)))

Jarda Kučera - Profil | Po 3.12.2007 18:46:50

Mirek B:Vlastním jak Big Bait L,tak Long Cast,Power Aero a Techniem Aero,nemohu hodnotit,jelikož jsem neměl možnost si je vyzkoušet,v praxi u vody.Ale pevně Schimánu věřím ,že to budou vzhledem k tomu,že jsou to nové mašinky,tak to budou schopné špičkové navijáky.O BB,LC,to mohu říci sklidným svědomím,z mé dlouhoeté praxe .Zkrádka jsou to,mercedesi mezi kaprovými navijáky.

Cider - Profil | Po 3.12.2007 18:38:20

kajda-Ja uz jsem se te jednou ptal,ale opakování je matka moudrosti.Porad se nemuzu rozhodnout s tema LC.Plno lidi pise ze je to super navijak na vyvazku.Me se to LC strasne moc paci ale nevim jestli pro me neni zbytecny kdyz vetsinou hazim a obcas chytam na Labi(pod nohama).Zase si ale rikam na co je na tom navijaku ten bait kdyz v podstate ztraci ucinost (neni potreba) na velkych vzdalenostech.Proste bych jen chtel aby nekdo napsal to LC je univerzalni navijak nebo je to hlavne navijak na vyvazku a ja se pak podivam po necem jinym.Dik

carpmania - Profil | Po 3.12.2007 17:15:13

Osobně pokud bych měl dostatek peněz, volil bych aero technium... LC je proti němu dětská hrkačka co se týče chodu... nedávno jsem je měl oba v ruce a technium je bezkonkurenčně lepší

bill2 - Profil | Po 3.12.2007 15:40:35

Sám jsem řešil úlpně stejné dilema, nakonec jsem minulý týden koupil na radu několika mých známích kaprařů LC. Jsou to fakt pořádny stroje a jak již někdo poznamenal v jiném tématu - mám pocit že bych s nima z vody výtáhl i tank :o)

Mirek B. - Profil | Po 3.12.2007 10:33:03

janmal - děkuji za skvělou reakci. Tvoji recenzi v nádobíčku jsem našel pár minut po zadání otázky.... Zřejmě bych ji stejně položil, protože bych rád znal férový názor lidí, kteří přešli od klasického bautrunneru k baitrunneru spool jestli nelitují, že jednoduchost vymělili za pokrok a technickou dokonalost. Navíc se neptám hytopeticky, fakt si rád nechám poradit a zařídím se podle toho.

janmal - Profil | Po 3.12.2007 9:07:09

Mirek B. - mám technium aero už tři roky a nic lepšího jsem na K neviděl, podívej se na" nádobíčko" psal jsem tam hodnocení asi před týdnem.
Jinak rozdíl mezi powerem a techniem je v celkové konstrukci, vypadají podobně , ale jsou to dva různé navijáky, hlavně v uložení soukolí a kličky, mě to zrovna tuhle sobotu na rybách vysvětloval ryb. mechanik ( profík) a k tomu bait.spool jde o zvyk,já měl bait a dal jsem je pryč už dávno a specialně technium má dost přesnou přdní brzdu, takže nastavím a při jízdě podržím cívku levou rukou a palcem a ukazováčkem si v pohodě reguluji brzdu, v případě potřeby třeba jen dlaní zatlačím na cívku nebo naopak povolím( výhoda velké cívky) a je to přesné a citlivé, toto jsem se naučil od Milana Pojara ( JSA teď Tomi - Korda), který mezi prvníma zde začínal s boilím. Venku už jsem viděl i způsob, že při jízdě odklopil zpětný chod a K držel na přímo a povoloval, přitahoval otáčením kličky dle potřeby, údajně se tím šetří vlas než když ti to K bere přes brzdu a dále přímo a okamžitě můžeš reagovat ( jinak téma na diskusi, vyzkoušel jsem to, jde to)a na to se technium hodí bezvadně.
Další mínus bait. prý je existující možnost poruchy, tak mi to bylo zděleno tak před 4roky, kdy jsem stejné dilema řešil a pídil se po info.
Jinak si pořiď takovou věc, kterou využiješ,bude ti sedět v ruce a bude ti hlavně dělat radost .....
Power jsem měl možnost vyzkoušet od gammarů, nějak mě to neoslovilo, protože mám technia a jsem spokojen!!!
Pokud budeš mít dotazy rád odpovím pokud budu vědět a nebo se zeptám povolanějších.
Hodně štěstí při výběru - pěkného Ježíška....