Horní míra kapra

Po prostudování RŘ MRS 2007 jsem zjistil, že MO Nedakonice a částečně i MO Břeclav mají v soupisu svých revírů zavedenu horní míru kapra (60 resp. 65 cm).Chci se zeptat, neboť je před konáním členské schůze, jak toho dosáhnout i na naší MO (MRS Morava 7, 7A). Dnes je vyvěšen soupis našich "nejúspěšnějších" rybářů - 1.místo 247 kg ryb(většinou kapr, amur)!!! Nejsem ortodoxní "chyť a pusť", ale toto je příliš. Je potřeba něco dělat nebo ve vodě budou plavat jen malí kapři (v lepším případě). Díky za každou taktickou radu!!!
Autor diskuse: PETR - , 1.2.2007 kaprařina - RŘ, MO, svazy

Pyzda | Čt 8.2.2007 9:10:06

hraji : takže už nejsi zastáncem mladých a starých rybářů? Ty chceš ještě každému takovému rybáři vyškrábnout jeho dva nulisní kapry z pěti možných, aby jsi si splnil sen? Za 0.5 mega dosadíš kaprů jako sraček. Tam, kde by event.mohla být K70 je potřeba změnit hospodaření, mémě násad, méně odnášet, ostrahu, a to si fakt myslíš že by to měli platit všichni rybáři a někteří na to doplácet? Proč, když dnes existuji RMV, které jsou v ČRS již vyčleněny z revírů, nemohou tímto způsobem fungovat revíry K70, když je po nich poptávka? jeden takový pěkný mohu doporučit. Vzláštní povolenka (K70 vydává ÚS) oddělené hospodaření, to po čem voláte...

Míša.. - Profil | St 7.2.2007 19:30:32

jsem pro horní miru kapra ale pro zmnenu bych povolil rybolov nonstop....

hraji - Profil | St 7.2.2007 16:22:22

Petr Havlíček: ano, chtělo by to dohled na revírech i přes den, tak jsem si to představoval, když jsem prosazoval Profi stráž, výsledek je bohužel někde jinde, než jsem chtěl. A je to špatně.

Petr Havlíček - Profil | St 7.2.2007 16:20:21

hraji: já vím, že by to nebylo jednoduché uhlídat. Muselo by to být spojeno se zákazem takového kapra vůbec sakovat. Ale takhle se ti pacholci nemusí vůbec ničeho bát. Kdyby to pár kaprů zachránilo zaplať pánbůh za to.
A Smolka to je vzor rybářské stráže. Nekompromisní a patrně i neuplatný. Tak by měli RS vypadat všude. Jen kdyby se nevěnoval jen tomu "nočnímu sběru" povolenek a občas "probral" masařící party co rozepisují úlovky zpětně, mají velké kapry v sakách (v potoce) a vesele chytají dál
atd.

hraji - Profil | St 7.2.2007 15:37:48

Kcháč: bohužel nenajdeš, je to divné, ale asi jsou tajné. Nedostal jsem povolení je zveřejňovat.

Kocháč - Profil | St 7.2.2007 15:32:44

hraji - ® : zápisy z jednání svazového výboru najdu na stránkách www.mrsbrno.cz?

hraji - Profil | St 7.2.2007 15:24:54

Kocháč: myslím, že to je rozhodnutí posledního svazového výboru. Aby byl čas to projednat pořádně předem a neozývaly se hlasy, že to bylo o nás bez nás. Jako po minulém sjezdu

hraji - Profil | St 7.2.2007 15:23:24

Kocháč: Povodí Moravy má vliv na všechno dění v těchto nádržích, například zákaz zavážení a bójek je díky jim. Když se rozhodnou, že tam nebudeme chytat ryby, mohou toho lehce dosáhnout.

Kocháč - Profil | St 7.2.2007 15:21:22

hraji - ® : jaký má vliv Povodí Moravy na velikost ryb v nádrži?
Nikde jsem nenašel nutnost předložení návrhů k projednání na sjezdu do konce dubna. Pokusím se to najít:o)

hraji - Profil | St 7.2.2007 15:19:12

Kocháč: pokud vím, je hospodařením na D7 pověřen Mikulov. Ale myslím, že každý návrh zaslaný normálně poštou přímo Radě MRS bude projednán a předložen. Neřešil bych schůzi.
Dopředu ale upozorňuji, že na D5 i D7 je pánem Povodí Moravy.

Lc1: MRS (Moravský rybářský svaz) má svoji pracovní schůzi na podzim, v říjnu a říká se jí sjezd MRS.

Lc 1 - Profil | St 7.2.2007 15:01:23

hraji: Má MRS BRNO třeba pracovní členskou schůzi a výroční členskou schůzi jako to někde takhle funguje?

Lc 1 - Profil | St 7.2.2007 14:59:43

hraji: Souhlasím s tvým příspěvkem v 14,O7. Kdyby ta K-70 aspoň s poloviny pomohla aby se ryby neodnášeli ze svazovek. Jsem z malé organizace MO ČRS Borohrádek a máme K-65 na svých vodách a nějaký velký přemlouvání to nedalo. Jen v tom chce dál pokračovat a neplkat tady jenom. Proč by třeba nemohla být K-70 na Rozkoši? Přemýšlel někdy někdo o tom z členů Mo Česká Skalice?

Kocháč - Profil | St 7.2.2007 14:55:53

hraji - ® : to mě nepřekvapuje :o)) Na tom něco té pravdy bude :o)))
Jinak D5 a D7 dle BP obhospodařuje MRS BRNO, jak se dá předložit návrh na Brno? Kdy má členská základna schůzi?
Ono to bude asi trochu jinak, že jo?

hraji - Profil | St 7.2.2007 14:50:13

Kocháč: a co tě na tom překvapuje? Smolka je normální chlap, tedy kouří neuvěřitelně smradlavý cigára, ale jinak s ním není problém. On dělá svoji práci a stejně tak, jako žádný chycený zloděj neuzná, že policista, který jej chytil, je v právu, neuznají to ani pytláci.

Kocháč - Profil | St 7.2.2007 14:44:20

hraji - ® : jenže bez zavedení horní míry se nemůžeš ani pokusit jim v tom zamezit. Nemáš nic v ruce. Mě osobně velice překvapil pan Smolka s kolegem. Vlezli do jámy lvové a celkem v pohodě odpověděli na všechny otázky. Žádné předpokládané emoce neproběhly.

hraji - Profil | St 7.2.2007 14:41:08

Kocháč: netuším proč mluvíš o září. Pokud se to má projednat na sjezdu, musí to být navrženo nejpozději v dubnu tohoto roku, aby to mohlo projít širokou diskuzí. Jinak to bude obcházení členské základny. EDIT: co je možné na sjezdu ti já neřeknu. tam je možné úplně všechno. Každopádně všechny návrhy by měly být hotové do dubna

hraji - Profil | St 7.2.2007 14:39:16

Petr havlíček: v Břeclavi jsem nebyl, akci K-70 jsem osobně propagoval na jednání svazového výboru MRS, byl jsem jako v mnoha jiných věcech přehlasován (například zrušení zákazu bójek). A pokud byl rozpor mezi vyjádřením tajemníka Václava Habána a předsedy MRS Rudolfa Milerského, netuším, z čeho pramení. Možná každý z nich nahlíží na problém z titulu své funkce jinak.
Ale buďme zcela upřímní, bez důsledné kontroly žádná K-70 nezabrání prodeji kaprů ze svazovek. Stejně jako není schopen tým profi RS zabránit pytlačení. Prostě to nejde. Dokud to lidé budou chtít dělat z jakékoliv pohnutky, není v silách svazu a současné RS jim v tom účinně zabránit. Můžeme se jen snažit to omezit.

Kocháč - Profil | St 7.2.2007 14:34:49

hraji - ® : do září je docela dost času nachystat předlohu a posouzení. Nehledě na to, že se dá stihnout dost předjednání.

K připomínce P. Havlíčka ( jednalo se o Ing. Milerskeho předsedy MRS). Kdo hraji obhospodařuje D 5 a D7? Je nějaká možnost na sjezdu prosadit horní míru ryb na těchto jezerech? děkuji

Petr Havlíček - Profil | St 7.2.2007 14:29:27

hraji: nevím, jestli jsi byl v Břeclavi, ale tam jednou stranou p. Habán řekl, že o horní míře kapra (asi mluvil o jižní Moravě jako celku) neuvažují a hned po něm vystoupil předseda Jm svazu (jméno jsem zapomněl)
a říkal jak moc jim vadí to rozkrádání velkých kaprů na mušovských nádržích. Když by alespoň na nádržích pod Pálavou byla K-70, tak si myslím, že celá ta akce měla smysl a byl bych spokojenej.

hraji - Profil | St 7.2.2007 14:23:12

Kocháč: ta myšlenka se mi vůbec nelíbí. Protože je to další administrativní opatření, které není šance kontrolovat.
A co se týče ekonomické stránky věci. Neumím to posoudit, nemám k tomu žádné podklady. Taková diskuze chce jasně stanovená čísla a aspoň trošku relevantní odhady prodejnosti té speciální povolenky. Jinak je to jen tlachání.

Kocháč - Profil | St 7.2.2007 14:19:43

hraji - ® : vím, že to sem nepatří, ale co si myslíš o dvou druzích povolenek:
1. speciál bez ryby non-stop
2. standard současná povolenka

Vím, že to je o zákoně, ale mě by zajímal tvůj osobní názor na ekonomickou stránku věci a návrat lidí ze soukromáků potažmo vyzískání financí ( i za cenu dražší speciál povolenky) na odměnění RS.

hraji - Profil | St 7.2.2007 14:06:02

Kocháč: pokud ten návrh bude mít hlavu a patu, osobně jej podpořím. Ostatně již jsem to jednou udělal a docela dlouhou dobu byla K-70 na našich stránkách MO.
A co se týče RS - náklad na revír, v tom není problém, problém je, kde ty peníze vzít

Pyzda | St 7.2.2007 14:03:27

Ladislav Čečelovský : Já znám taky několik svazových vod kde je K70 a myslím, že stačí, narváno tam není, ale v první řadě se tam změnilo hospodaření- to iniciativa K70 nikde nezmiňuje. Naprosto souhlasím, že je rozhodující způsob hospodaření a pak netřeba zásadních iniciativ a peticí. (Pokud by za tím nebylo něco jiného, jako v případě K70) . Mě z podstaty věci vadí každý zbytečný zákaz, nařízení, omezení.

Kocháč - Profil | St 7.2.2007 14:02:55

hraji - ® : to znamená, že jsi ochoten případně můj návrh v v duchu toho co jsi napsal září podpořit?
Jinak odměna RS by byla vhodná, ale jak to prohnat účetnictvím občanského sdružení? Náklady?

hraji - Profil | St 7.2.2007 14:00:07

Kurňa chlapi a že vám to trvalo. :-)))))
A k otázce, já bych zavedl horní míru kapra všude tam, kde to má opodstatnění. Je to sice pouhé administrativní opatření, marně se snažící hamižníkům odnášet a prodávat ryby, ale aspoň něco. Ovšem stejným nařízením bych zavedl Rybářské stráži náhrady za výkon funkce ve výši 1000,- Kč/měsíc. Aby měli aspoň nějakou náhradu za vynaložené náklady.

Ladislav Čečelovský - Profil | St 7.2.2007 13:45:22

pyzda-zajídají se jim proto že se na nich špatně hospodaří!To by si měli majitelé některých soukromých revírů uvědomit.Opravdu si myslím že alfa a omega je dobré hospodaření!Pro konkrétní příklad mohu uvést rybník Světlík,který obhospodařuje Mo 2 Č.Budějovice.Funguje již zde dva roky horní míra a vše je podle mého názoru v pořádku.Jestliže bude hospodaření špatné a v tom s tebou souhlasím,ryby budou trpět.Opravdu je třeba hledat rovnováhu v počtu kusů a schopnosti vody tyto kusy uživit!

Petr Havlíček - Profil | St 7.2.2007 13:42:32

Teda Pyzdo co příspěvek to perla. Je to horší, nežli jsem si myslel. Já si fakt myslel, že to na mě jen tak hraješ a ty ne. V tom případě nemá cenu v diskusi pokračovat. Docela přemýšlím, jestli bych ti to dokázal vysvětlit při osobním setkání. Ono to je opravdu velmi jednoduché. Jenom ty za tím hledáš něco co tam není a stále vymýšlíš větší a větší hovadiny.

No name - Profil | St 7.2.2007 13:40:07

Pyzda: to jsou zase haldy jako hrom. když to pujde takovým tempem dale tak v rybníkách bude jen násada...
freefish: přidej si mě.

Wright - Profil | St 7.2.2007 13:37:35

Pyzda: Prosím zůstaň prozatím u svých názorů, ty nám bohatě stačí, nemuv za většinu kaprařů, díky.

Ladislav Čečelovský - Profil | St 7.2.2007 13:35:11

Aha,chtěl jsi poukázat na to že rybářský svaz preferuje jen kapra na úkor jiných druhů ryb.Ano s tím se dá souhlasit.

Pyzda | St 7.2.2007 13:34:20

Ladislav Čečelovský : Revíry na velké kapry jsou a je jich dost, jsou to soukromáky. Proč by tak měl vypadat ale skoro každý svazový revír? Většině kaprařů se tyto tutovky už zajídají ......

freefish - Profil | St 7.2.2007 13:32:56

Pyzda-navěřil bych kolik nesmyslů vyprodukuje jedna hlava!!!!(z jasných důvodů nezminuji mozek)

Ladislav Čečelovský - Profil | St 7.2.2007 13:30:58

pyzda-znovu tě musím odkázat na rybářský svaz,já jako kaprař se peru za svoje zájmy!Uznávám že je to sobecké .

Pyzda | St 7.2.2007 13:29:13

Ladislav Čečelovský : Mým názorem je, že K70 je důsledkem kaprového programu svazu, jako příčiny. Velkej, malej kapr mě nevadí, ale vadí mě, že díky těmto příčinám a důsledkům, které vypadají jako ty pravé problémy nejsou vidět ty skutečné.

Wright - Profil | St 7.2.2007 13:28:36

Pyzda. ty jsi ale vůl... sorry

Pyzda | St 7.2.2007 13:22:57

Hóńa : Ve zkratce a pokusím se jasně. Zarybňovací plány hovoří o tom, jak se mají ryby vysazovat. Tj. různé věkové kategorie. U kapra to neplatí, je to populistický krok všemi tolerovaný a většinou podporovaný. Kapra, lovitelného kapra je tedy dost, každoročně se zvyšuje počet vysazených mírových ryb nad plán. I proto zde vznikají "specialisti" které lov kapra baví, finančně uspokojuje, nebo jim kapr chutná. Proto zcela nelogicky je kapr objektem "ochrany" (kluci co ho uměj chytat se o něj perou) a logicky to podpoří i svaz, protože bude "in" nic ho to nebude stát (možná i ušetří) a bude jako pro ryby něco dělat. To, že by podporu potřebovaly jiné oblasti rybařiny se tímto vytrácí. Hele je to klasika, když máš problém, vymysli si kdo by za něj mohl, rozpoutej kampaň a rázem je zde jiný problém, který ten první přehluší. U K70 jsou tím zástupným problémen odnašeči.

Ladislav Čečelovský - Profil | St 7.2.2007 13:12:09

omluva- ne lovné ale trofejní velikosti.třetí řádek odspodu

Wright - Profil | St 7.2.2007 13:10:31

Pyzda: sorry nezaznamenal, můžeš mi dát odkaz, případně mě navigovat někam, kde bych to zaznamenal? Díky.

Ladislav Čečelovský - Profil | St 7.2.2007 13:09:10

pyzda-bohužel jsem nepochopil co mi v posledním příspěvku zděluješ.Nevím jestli zaměnuji příčiny a důsledky.Je mi líto zabíjení velkých kaprů.Myslím že vím čeho chceš dosáhnout.Proto aby nebylo možno velké kapry poškozovat nebo zabíjet je lepší aby v revíru bylo odchytáno pokud možno co nejvíce ryb,které by mohli dosáhnot lovné velikosti.Já si myslím že je třeba rozdělit revíry na ty kde je možno chytat velké ryby a ty kde lze chytat kapra pro maso.Jestli ti však vadí velcí trofejní kapři ve své podstatě,tak jsem si mohl dopoledne u počítače ušetřit.