Váš názor na kanál Dunaj-Odra- Labe

v ZÁŘIJOVÍM ČÍSLE RYBÁŘSTVÍ NA STRANĚ 494 píšou o kanále "DOL" propojili by se už zminování řeky . Upravili by se splavy , vykopali by nekolik set km kanálu ,narovnali by koryto ( moravy až po jesaniky,kus bečvi a Odru až po hranice) propojili by Labe s Moravou. Stavba tohoto kanálu by v ČR ohrozyla 27 000 ha chráněných ůzemí.Tato stavba by stála určitě přes 20 miliard. Zajímá mě váš názor. Můj názor je že s tím můžou jít do ...
Autor diskuse: Urbo - , 17.9.2001 všeobecné - ostatní

Petrson - Profil | St 19.9.2007 16:39:56

>> splavek > ano, jsou. U nás jich je taky přehršel (třeba Zlatá stoka. Sice "potůček", ale s hladinou Lužnice dělá pěknou paseku, výkyvy 2 x denně o půl metru nejsou řídké).
A zde se bavíme přinejmenším o dvou kmenových tocích (ve srovnání se Z.s. jsou Labe a Dunaj bezesporu veletoky) celého středoevropského rozvodí, na jehož "střeše" by se kanály budovaly. Pak by bylo podstatné, odkud kam by se vlastně vyspádovaly, asi se dá vzhledem k nadm. výšce předpokládat, že nejspíš z Moravy do Labe. Přesto se jevy, které jsem zmínil níže, nemohou vylučovat a co by toto "zasíťování" s celým rozšířeným systémem řek provedla třeba "jen" lokální, zato třeba stoletá povodeň, se nedá dost dobře prakticky odhadnout.

Cottus - Profil | Út 18.9.2007 21:33:59

V rozšiřování místně nepůvodních linií tento kanál funguje již stovku let....
násady z Odry do Moravy ,či Váhu...anebo z Labe...
Hledáme fenomény,kteří skrytě fungují bez velkých myšlenek a za našeho tichého souhlasu....!!

splavek - Profil | Út 18.9.2007 19:18:22

Mám takovej dojem, že Baťa nebyl první, kdo ten nesmysl chtěl budovat, už se o tom mluvilo za C.K. monarchie a císaře pána Františka Josefa Procházky.
Ještě by mě zajímalo,jak ovlivnili chod krajiny kanály ve Francii,nebo v Anglii,tyto země jsou plavebními kanály protkány.

Petrson - Profil | Po 17.9.2007 0:43:48

Ač se tento nápad desítky let zpět mohl zdát moderním a pokrokovým, dnes, při značnějším objemu relevantních informací je jasné, že jde o nesmysl, především z hlediska ochrany přírody. Jedná se o bezprecedentní prolnutí dvou odlišných souvodí, celých říčních systémů. Těžko odhadnout, jaké veškeré problémy může přinést. Odborné předpoklady ale již dnes uvádí několik rizikových faktorů; nejde jen o další mísení různých biologických, v daných oblastech "endemických" forem původních druhů (tedy hlavně ryb), ale v konkrétním případě zejména hrozbu rozšíření zavlečených druhů (sumečka amerického a raka signálního), ovšem i nemocí a parazitů, dosud s lokálnějším výskytem. Otevře-li jim rozšířená migrační schopnost cestu k oblastem s výhodnějšími podmínkami, avšak bez protilátek zdejších živočichů, může v krajních případech dojít k epidemiím.
Přesto bych si nebyl tak jist nemožností realizace v dohledné době. Zaslechl jsem, že už se chystá projekt. Stát taky nemusí být investorem a může vyhlásit soutěž. Pravděpodobnější se mi ale jeví varianta, že to vláda opět zaplatí a vytvoří tak za peníze nás všech elegantně předražený byznys, z nějž bude profitovat mikrozlomek populace (můžeme mluvit o jednotlivcích).
Roli zde hraje totiž taky majetko-hospodářská stránka: zatím na všech tocích hospodaří polostátní Povodí, které následně reguluje provoz plavebních společností. Pokud by tedy vláda stavbu financovala z pozice akcionáře subjektu, u nějž zatím nejsou zřejmé nějaké náznaky strukturálních změn, máme tu zaděláno na další "permanentní tunel".
Taková státní zakázka potřebuje spoustu legislativních nástrojů. Ti dodají poslanci a ministerští úředníci, posazení do správní rady. Odměnou jim budou tučné úplatky, legalizované jako "výpalné", nebo chceme-li provize členům SR (jak to v současnosti probíhá u ČEZu). Veselé na tom je, že jde o neprůhledný kolotoč stále ze státní kapsy, v našem případě lépe řečeno půjčky, kterou by nejspíš vláda musela vyjednat, neb vlastní zdroje nemá.
Zmiňovaná částka 20 mld. se mi zdá značně podhodnocená. Nějaké podrobné rozbory jsem sice nezkoumal, ale kdyby se měl projekt řídit moderními pravidly, tedy obsahovat dnes již nezbytné prvky protipovodňové ochrany (rozlivová pásma, poldry, hráze) - je myslím zřejmé, že konečné náklady by byly několikanásobně vyšší. Což je ostatně u "našich" státních zakázek naprosto běžným jevem.

colek - Profil | Ne 16.9.2007 20:51:25

komu se nchce číst tak to máme i v lepčí verzi



colek - Profil | Ne 16.9.2007 20:44:55


takle začínalo 90 % politiků a papalášu co vymejšlej takový píčoviny


Andílek
Ještě, když chodil do školy,
vždycky nejlíp z nás plnil úkoly
skvělý diktáty, dětský kravaty,
kluk jak andílek, trochu debílek.

Brejličky se mu mlžily,
zato jedničky se mu množily.
Dobře maloval, skvěle žaloval,
tenhle andílek, malej debílek.

Holky ho nikdy nechtěly,
asi proto, že byl příliš nesmělý,
tak je nesnášel, třídní donášel,
ten náš debílek, pardon andílek.

A tak životem šel tenhle tlustínek,
cestu mu vyšlapal jeho tatínek
na drahej fráček malej odznáček,
hajzlík od kosti co má rád
sladkosti.

Vlasy pomádou pomazaný
náš andílek má velký ambice
hlavně v politice a kritice.

Chlapeček co tone v mindráku,
sedí teď ve velkým baráku,
veliký fáro v hubě cigáro,
už ne andílek, teď je debílek.

Těžko se facce ubrání
a tak je chudinka strašně humánní
velmi morálně škodí po straně,
pomluva docela hodně udělá.

Vlasy pomádou pomazaný
náš andílek má velký ambice
hlavně v politice a kritice.

Znám jich víc těchhletěch hajzlíku,
dělaj politiku, píšou kritiku.
Oči jim zaplanou při útoku stranou,
ve škole andílci teďka debílci.

Pavel H. - Profil | Pá 21.9.2001 16:38:25

Panove pokud se nepletu tak prvni kdo tuto myslenku prinesl byl T.Bata(tuty moravak), takze nebyt vladcu "vetru desti" tak zde jiz takovy plavebni system existoval nebot jak znamo p.Bata s realizaci plavebnich kanalu v okoli reky Moravy zacal a v soucasnosti jsou to docela pekne rybarske reviry (krasni lini)
Realne nejsme jako stat schopni udrzovat ani dalnice ne tak budovat propojeni moří

G.Moolis - Profil | Čt 20.9.2001 16:03:22

SVINSTVO

pavuh | St 19.9.2001 11:42:19

to mi pripomina ono bolseviske "porucime vetru desti"

JVC - Profil | Út 18.9.2001 20:35:18

Aby jste vy cesi zase nebyli ublizeni.

Larva | Út 18.9.2001 20:21:49

Je to další způsob jak uměle (nepřirozeně) upravovat koryta řek = záplavy a další nepříjemnosti. Můžou s tim jít do prasečáku.

Láďa | Út 18.9.2001 8:54:36

Za to můžou Moraváci- zese chtějí aby jezdili naši Labský Lososi až do Moravy(o Labskejch kaprech nemluvě)

Udo | Út 18.9.2001 7:41:52

Doufejme, že se tohle nepodaří. Sprasili by spoustu krásných míst.

Lubo | Út 18.9.2001 6:42:52

Jsem v klidu. O tomhle kanálu nám říkali už ve škole, někdy ve třetí třídě (cca 25 let) a dosud nic.

brano | Po 17.9.2001 20:23:02

ta uboha myslienka existuje uz niekolko desatroci,a dufam ze bude este dlho nerealizovatelna.

JVC - Profil | Po 17.9.2001 20:06:24

Taky si myslim, ze to nemuze projit. Bohuzel ale ne kvuli prirode na to je tady pitomcu dost. Nastesti nikde nevezmou tech 20 miliard :-) Pokud je ale sezenou tak at nas opatruje sam Buh !!!

vráťa | Po 17.9.2001 19:52:07

Skvělý, to by byla bomba!!! Dokonalej pstruhovej stoják s triploidama, prostě Polička na n-tou. Belíky mezi remorkérama, už to vidim! Jednu takovou podobnou fotku má Tomáš B. a bojí se jí zveřejnit. Pražáci by konečně měli vysněnej pstruhovej stoják ( což takhle i napojit Vltavu).
Vážně: tohle snad proboha nikdy nemůže projít!!!