Nové vlasce na nových navijácích

V prodejně jsem si nechal na nové navijáky (TICA ABYSS) natočit novou imitaci průměru 0,28. U vody jsem musel několikrát nahodit, aby došlo k řádnému uložení tohoto vlasce. Dále, při každém vytažení z vody docházelo k přetáčení vlasce. Proto jsem vlasce znovu natočil pomocí navijáků. Došlo již k jeho normálnímu uložení, lítá to pěkně, akorát opět při každém vytažení dochází k přetáčení vlase. Nevíte jak dlouho se bude vlasec ještě přetáčet? Díky.
Autor diskuse: ota - , 17.8.2006 kaprařina - náčiní, doplňky

pz - Profil | Pá 18.8.2006 2:27:27

presne jak pise qutar - tak se to delalo do doby, nez prisli "experti" s novema metodama, bohuzel realizovatelne bez problemu je to u klasickych kulatych nebo aspon vice zakulacenych soumernych civek a nejlepe s vnitrni vyztuzi kotouce, tj. takovym tim "zebrovanim", ktere dela s vodou idealni odpor pro navijeni...

Fishky - Profil | Čt 17.8.2006 22:40:19

Qutar: pěkné, snad se jednou dožiju toho, že to takhle bude u vody dělat kde kdo, fakt bych si to moc přál... :)))

Qutar - Profil | Čt 17.8.2006 22:30:33

Já mám nejlepší zkušenosti hodit cívku s vlascem do vody a namotávat vlasec přes prut na naviják. Vlasec je naplý tak akorát a navinutý to mám za chvilku.

ota | Čt 17.8.2006 20:51:41

Boncho : díky, ale tímto směrem nejezdím, musím se po tom podívat tady v ČR, případně někoho zaúkolovat.

Boncho - Profil | Čt 17.8.2006 20:46:46

OTA::: Koupil jsem to v Polsku. Z

ota | Čt 17.8.2006 20:32:26

all: ještě jednou díky, jsem ponaučen pro příště a doufám, že i ostatní.
Zoň Lubomír : kde se dá ta mašinka sehnat?
Blíží se víkend, tak hurá na ně. Přeji pěkné zážïtky u vody.

Boncho - Profil | Čt 17.8.2006 18:24:49

Martin - Havířov::::Jo je to dobrá mašinka.

Martin - Havířov | Čt 17.8.2006 17:49:27

Boncho : kolega to koupil od SPROčka, ale tady tato mašinka se mi líbí více

Boncho - Profil | Čt 17.8.2006 17:20:25

Martin - Havířov Viděl jsem to od jiné firmy u Kotláře v Ostravě. Já to koupil v Polsku

tucnak11 - Profil | Čt 17.8.2006 17:13:49

Pokut kupuješ navijaky ssystemen navijeni jak křyřove tak ostilacjon je velka hyba navijet s navijačky musiš navinout s cyvky naviječki nemaji tote systemy proto maš takovy problem.

Martin - Havířov | Čt 17.8.2006 16:29:47

Zoň Lubomír : kde se to dá koupit ? dej tady nějaký odkaz :-)

PV - Profil | Čt 17.8.2006 16:07:02

Bruno.fly: to s tím novým navijákem a navinutím nového vlasce přes něj přímo v prodejně je skvělej nápad. Zároveň si vyzkoušíš, jak ten novej naviják navíjí- a hned ho můžeš případně reklamovat.

Zoň Lubomír - Profil | Čt 17.8.2006 16:04:37

Pořiďte si něco takového a máte po starostech cena cca 300 kč. Jo a ještě dovětek výborně to funguje u vody kde jsou takoví ti borci co hážou 150 metrů jako nic a pak nevěříčně kroutí hlavami jak je to možné?

Milda - Profil | Čt 17.8.2006 15:22:02

ota:No pokud sis nechal na tyto navijáky navinout vlasec 0,28mm,tak je zbytečné a zbytečně drahé ho navíjet plné cívky.Příště si kup normální balení silonu(věřím jim více,než navíjeným) a namotej ho na cívku a zbytek si nech domotat z navíječky v prodejně.Pak to jen přemotáš na druhou cívku a budeš už tak i vědět,kolik máš dát podkladového vlasce na druhou cívku,respektive prodavač to bude vědět a navine ti tam určené množství podkladového silonu a domotáš do plné cívky zakoupeným kvalitnějším.

Bruno.fly - Profil | Čt 17.8.2006 15:14:26

Na druhou stranu by ale mohli mít strach, že už si u nich nikdo nebude chtít nechat navinout vlasec přímo navíječkou. Kdo nezkusí, nedoví se.

hajan | Čt 17.8.2006 15:09:17

Bruno.fly : Dobrej nápad.

Bruno.fly - Profil | Čt 17.8.2006 15:07:28

Je ještě jedna možnost. Navinout si to v krámu navijákem přímo přez počítadlo. Pokud je zrovna čas, nebo se domluvit na nějakej pevnej čas, třeba chvíli před zavíračkou nebo hned na začátek prodejní doby. Pokud jsou to opravdoví obchodníci, jistě rádi vyhoví.

Ota | Čt 17.8.2006 15:03:07

hajan : taky zkušenost, mě tam na jedné cívce při namotávání udělali uzel, naštěstí na to přišli a opravili to. Je to zkušenost. Doufám, že tato diskuze bude ponaučením pro ty, kteří se ještě rozhodují zda tak či onak. Nechám to na nich. O našich zkušenostech si tady mohli dočíst. Čus

hajan | Čt 17.8.2006 14:35:47

Ota :"v krámě to namotají přesně, nezbejvají žádné metry a pod." S tím souhlasím, ale nesmí bejt člověk kokot, jako já. Nedávno jsem potřeboval natočit vlasec, ale neměl jsem tam cestu, tak jsem tam poslal přítulkyni. To jsem neměl dělat. Přinesla toho pochopitelně namotanýho málo, co se dá dělat, ani jsem jí nevynadal, protože by se na mně příště vybodla. Ale u vody, katastrofa. První nához, a hned zádrhel, nějak to neletělo. Mrknu na to, někde dole uzlík, a od něj dvoucentimetrový fousy. Chtěl jsem to zastřihnout, ale nemohl jsem k tomu uzlíku. Tak jsem udělal to nejhorší co jsem moh´. Vykydal imitaci na zem s tím, že to tam pak zase namotám. Co myslíš, že se stalo? Jasně, jsem to tam nenamotal, páč se mi to vtý trávě celý zacuchalo! Nasranej jsem to sbalil. Poučení: na co si sám nedohlídneš, nemáš! Nedůvěřujte prodavačům!!! Magor to tam namotává 100let, a ví hovno, jak to má vypadat.

maxwell - Profil | Čt 17.8.2006 14:28:15

ota:pokud máš loď vyjeď na velkou vodu a vymotej všechen vlasec sám se ti rozmotá.Pokud by se i nadále kroutil tak buď děláš něco špatně,nebo ti ho kroutí naviják.

Ota | Čt 17.8.2006 14:05:56

Fishky - ® : se ví, vlasec když jej natáčím přidržuji zlehka rukou a to tak aby se nezařezával a aby nebyl volný. Prostě tak akorát.

Fishky - Profil | Čt 17.8.2006 13:58:29

Ota: ale doma to při mírně napnutém vlasci přemotej (při volně namotaném vlasci se může při dotažení novější ovin jakoby zaříznout do starších, a moc dotažený zas vlasci neprospívá)

Ota | Čt 17.8.2006 13:46:59

all: Díky za názory, souhlasím s Fishky - ®, v krámě to namotají přesně, nezbejvají žádné metry a pod.

Fishky - Profil | Čt 17.8.2006 12:07:38

PV: kdepak, namotat to je rozumné, ale! Doma to hned přemotáš, nemusíš jít nikam na pole a přemotávat, stačí špulku přemotat na prázdnou, výhodou je, že to máš přesně a nezbyde ti třeba 200m 30ky...

PV - Profil | Čt 17.8.2006 12:02:09

Carlos: naprostý souhlas, každej naviják si vlasec navine podle svého gusta, takže si nechat navinout vlasec v krámě na navíječce je velice, ale velice nerozumné.
Jedině po navinutí v krámě to zase někde venku vymotat a navinout to zátky navijákem. Ale u dražších vlasců a sňůr bych to nedělal.

carlos - Profil | Čt 17.8.2006 11:55:04

Souhlas s Fishky - ® , lepší už to asi nebude. Buď rád, že jsi nedopadl takhle. Hodně utažená navíječka umí urvat i čtyři trojky šrouby, které drží čelo cívky.

Fishky - Profil | Čt 17.8.2006 11:35:50

Ota: usadit se na "zkrouceném" vlasci nemá co, jestli se něco na stavu změní, pak už nejspíš jen k horšímu...

Ota | Čt 17.8.2006 11:29:11

carlos - ® : to už taky nikdy neudělám, maximálně si je nechám odvinout, abych zjistil kolik km :-))) budu potřebovat. Jinak se nejednalo zrovna o nějak levné vlasce. Jde mi o to, jestli se to časem usadí. Dále jsem tím chtěl sdělit těm, kteří by si chtěli nechat navíjet vlasce v prodejnách ryb.potřeb, že je lepší si to navinout navijákem.

carlos - Profil | Čt 17.8.2006 10:58:50

Každý výrobce vlasce má někde napsané doporučení, jakým směrem (ze které strany kolečka) vlasec navíjet. Pokud koupíš některé levné vlasce, budou se kroutit stále, protože mají velkou tvarovou paměť a dlouho po nahození jsou stočené jako na cívce navijáku. Druhá věc je to, že já bych si nikdy nedal natočit vlasec na navíječce.