Na ryby rano nebo večer??

Zajimalo by mě kdy chodite nejčastěji na ryby(rano,večer) a kdy si myslite že je to nejlepší(rano,večer)?Já to tak nějak střídam,ale častěji asi večer.Znam rybaře,kteří by ale například nikdy nešli na ryby večer!
Autor diskuse: Johny - Profil , 14.5.2006 všeobecné - ostatní

Cejnek 2 - Profil | Po 29.3.2021 21:51:47

Za mě na trofejní kusy určitě večer, ale když vám to při rozednění rozjede ryba, tak ten pocit je k nezaplacení

dada11 - Profil | Po 29.3.2021 18:34:38

Johny_bream >> Johny - >> Za mně ráno.

pavel12 - Profil | Po 29.3.2021 18:07:02

Obecně řečeno, během teplejší části sezony chodím nejčastěji na pozdní večer, noc, brzké ráno. Ve zbývajícím období zase během dne. Je třeba se vždy přizpůsobit aktuálním podmínkám. Bohužel jsem čím dál více limitován povinnostmi. Nicméně z domova nic nechytím takže je třeba využít každou možnost, kdy se dá vyrazit k vodě. :)

Bacha San - Profil | Po 29.3.2021 17:41:11

Když nejsem na výpravě, tak z 90% ráno.

Toka - Profil | Po 29.3.2021 17:13:44

Nejak nevychazim s casem a mohl bych jen brzo rano (5-8). Ma s tim nekdo takto brzo z jara zkusenosti?

rybomil | Út 16.5.2006 10:11:55

Jako mirmen.Čím jsem starší, tím méně se mi chce ráno vstávat a večer zůstávat po 22hod.Bohudík mám už dlouho jen ranní směnu a to mi vyhovuje.Podvečerní a noční vláčka má své nezaměnitelné kouzlo (nemyslím teď noční jízdy opilých pádlobosů ). Zas na druhou stranu, když ho zapřáhnu na sumcovou voblerkládu, klidně můžu tvrdit, že jsem ho neviděl !:-))) že Pete.

Pete - Profil | Po 15.5.2006 22:00:26

ráno mi přijde jednoznačně lepší ale teplá letní noc má také své kouzlo

.Robo - Profil | Po 15.5.2006 13:43:34

Chce to vychytat a pak zachytat. Vecer bych nikdy nesel, protoze bych tam zkejsnul do tmy a to pak prd vidim. A to nemam rad. Rano tu tmu chvili vydrzim, stejne mam nejvic zaberu uz kdyz je trochu svetlo. Rano je lepsi taky v tom, ze se to vsechno probouzi a je prima u toho byt. Co se tyka me, jsem tedy ranni ptace. pip.

p391 | Po 15.5.2006 7:35:03

Věřím, že ryby mají určitě během dne čas zvýšené aktivity. Poslední dobou u nás cca od 20.15 cca hodinku. Stačí přijít na 20.00 (u vody už relativně volno) a pokud do 30 minut nemám záběr tak vím, že se nic moc dít nebude a v klidu začnu ve 21.00 balit.Tenhle čas se posouvá (před měsícem to bylo tak o hodinku a půl dříve). Pokud se ti to povede vysledovat, tak si lze zachytat během krátké doby, protože bohužel nelze všechen čas trávit na rybách
:-). Já osobně ale preferuju večerní rybačku.

mirmen - Profil | Ne 14.5.2006 21:12:07

-zamlada ráno, teď už se vstávat nechce ( s vyj. vláčky)
- většinu roku mezi 11.- 20 hod ( někdy jen na 1-3 hodinové vycházky : fídr, boloňka , UL přívlač)
- ve dnech, kdy si můžu druhý den přispat, tak večerní chytání mezi 20-24.00, hlavně na lov úhořů )

A kdy je to nejlepší?
Podle roční doby, v počátku zimy až předjaří spíše přes poledne.
S časnějším rozedníváním a stoupající teplotou vody dřívějc ráno a pozdějc večer.
A v době letních pařáků skutečně rozednění nebo noc.
Se vším zamíchají změny počasí, přeháňky a deště, stoupající přikalená voda atd.

Sojka | Ne 14.5.2006 18:52:34

Nejlepší je podle mě chodit večer.Chodil jsem ráno,ale to vždycky šlo tak do osmi a pak vylezlo slunce a byl konec.Třeba včera sme šli na ryby večer,do limitu a byla skvělá chytačka,a to začali brát kapři až okolo osmé a to byl teda koncert.Tahali sme padesátky a byla to opravdu skvělá chytačka.Všechno na měkkou kukuřici bonduele.Tak můj názor je večer,ubide rybářů,a je větší klid.A taky se vyprázdní dobré fleky.

Rex - Profil | Ne 14.5.2006 18:21:05

My s tátou chytáme večer a vždycky toho docela hodně nachytáme.V 7hodin už se to docela rozjíždí.Po osmé už to jde jako po másle.Ráno jenom někdy to bere hodně, neni to co večer.Ráno se mi stává že nepříjde ani jeden záběr!!
Takhle to vypadá v po osmé.Cejn 40cm.

silvan - Profil | Ne 14.5.2006 18:19:12

Abe: krásně a výstižně řečeno:-)

Kupříkladu dnes jsme s MrKosem chytali od 4:00 do 12:24 v podstatě se stejnou intenzitou, v 12:28 se přihnala fainová bouřka a ryby braly tedy i před bouřkou, ačkoli se tvrdí že nikoliv:-). Ovšem nelapali jsme trofejní ryby - pokud si chce člověk zachytat, je to asi jedno kdy a záleži na revíru, technice etc., pokud chce trofejní ryby, může být vše jinak.

Vaclav - Profil | Ne 14.5.2006 15:47:51

S kolegou když jdem k večeru,to se už důchodcúm nechce,tak rybám ano,kolem 8,30h začínají a do půlnoci berou--a když nechtěji žrát,tak ani ráno a ani večer,můžeš tam být týden a chytneš jen pár cejnů.

MrKos - Profil | Ne 14.5.2006 15:11:35

... častěji chodím ráno a myslím že je to i lepší... pokud to jde tak přes léto ve 04.00 jsem u vody a někdy i o něco dřív abych stihl nachytat cajk...

Šašek | Ne 14.5.2006 14:43:09

Souhlas s Meo. Je dobré dorazit ráno okolo 4 hodiny, protože si mohu vybrat místo a mám dost času na přípravy. Záběry jsou tak 5.30-9 potom začíná postupný útlum. Odpoledne je to se začátkem různé, ale večer se to opět pěkně rozjede a konečnou mi přijde 22-23 hodina. Osobně si myslím, že je to o klidu u vody. Pěkná ryba může přijít kdykoliv, kapr poledňák není nic divného.
Když je okolo vody naprostý klid vyjedou i opatrné ryby blízko ke břehu a za šera nemají tolik šancí rozpoznat zrakem montáže (možná, snad).

Abe - Profil | Ne 14.5.2006 12:49:11

rybář novomanžel nechodí na ryby vůbec, šťastně ženatý rybář chodí na ryby s celou rodinou, ženatý rybář chodí brzo ráno a po práci, svobodný rybář....tak těm závidím

Meo - Profil | Ne 14.5.2006 12:48:10

V současné době, kdy chytám na větší pískovně pouze na boilies, preferuji lov večer. Mám odzkoušeno, že u vody s přibývající tmou ubývá rybářů a také do vody nepadá tolik koulí šrotu. Ryby potom cítí větší klid a jsou méně opatrné. Pokud jsem ale chodil na menší rybníčky, kde skoro nikdo nebyl, měl jsem pokrmeno, tak jsem měl raději lov z rána. Od 7 do 9 na jednom a pak od 9 do 11 na druhém. Stačila jemná a jednoduchá montáž, prokrmení místa partiklem (hrách, kukuřice) a malé zrnko do obloučku. Záběry přicházely v pravidelných intervalech. Podle mně je tedy důležitější klid a ticho při ranní lovu na menší vodě a na větších lokalitách s velkým tlakem rybářů je lepší lov večer. Většina rybářů méně nahazuje, protože nevidí, kam to lítá :-), mají strach být v noci u vody a taky večer víc žerou komáři :-))). Večer minimálně od vody odpadnou důchodci, kteří chodí k vodě kolem 10. ráno a končí v 16:00 :-)))

Frostty - Profil | Ne 14.5.2006 12:36:01

Já jdu na ryby hned z rána...odpoledne přetrpim a navečer zase začnou brát..tudíž kde je velky tlak tak brzo ráno a večer..

Thomasek - Profil | Ne 14.5.2006 12:21:14

Já upřednostňuji lov v časných hodinách.Pro mne je lepší si přivstat a pozorovat celé to probouzení přírody.Na druhou stranu večerní rybaření má také své kouzlo.Takže
při např.dvou vycházkách týdně-jednou ráno a podruhé večer

oskus - Profil | Ne 14.5.2006 12:01:18

já osobně mám taky nejvíce nachytaných ryb večer po setmění

Georgino - Profil | Ne 14.5.2006 11:53:21

Já chodím spíš večer.Většinou až do konce povolený doby lovu a je fakt že svoje největší ryby jsem chytil za tmy.

brach - Profil | Ne 14.5.2006 10:12:42

U vody je krásně v kteroukoliv dobu. S postupem let však přibývá lenosti a jarní vstávání (pokud nejsem na rybách alespoň týden) příliš týrá mé unavené tělo, takže bude určitě lepší večerní lov.
Byly doby, kdy jsem chodil od 4 do 6 a pak šel do práce. A pěkně jsem si zachytal.
Můj názor je takový, že na malých vodách se dá ryba chytit téměř kdykolic, nejvíce však ráno od 4 do 6 a pak večer od setmění do 11 hod.
Na Rozkoši k tomu ještě přicházeli tzv. poledňáci, kdy byly záběry tak od 12 do 14 hod. Mimo tyto doby bylo skoro zbytečné chytat.

Sander - Profil | Ne 14.5.2006 9:48:58

Nedávno zde někdo psal, jak má vyšpekulovaný finty z poklesem tlaku. Tlak se prý zahýbe okolo brzkých ranních hodin, poté okolo poledne a konečně i večer, kde min. hodnota se pohybuje +-1hod okolo půlnoci. Prý v tyto doby ani nekrmí a přesto zaznamenává větší aktivitu ryb.....

Z vlastní zkušenosti, kdy jsem občas vstával ještě za tmy, jsem dospěl k závěru, že ráno si s večerem nijak nezadá. Dnes již chodím 100% večer (noc) a je pravda, že po setmění ryby "ztrácejí zábrany".
Loni jsem měl vyzkoušené na parmách rána i večery, kdy večery (noci) znamenaly 95% úlovků, to samé u tlouště.....prostě chtějí mít na žraní klid, tak žerou v noci :-)

Carp team Exil - Profil | Ne 14.5.2006 9:48:31

Ted chodíme na Labe a záběry začínají okolo 17..Nebo až mezi 20 až 21hod..
Ráno v poledne vůbec nic...
Ale hodně to závisí na to kam chodíš!

davca - Profil | Ne 14.5.2006 9:23:02

a nebo v poledne,spoustu krásných kaprů kolem 90cm jsem dostal na prut v pravý poledne v červenci,přesně jak říká petrson,je to individuální a je nutný to řešit revír od revíru..záleží taky na tom,jaký ryby chceš chytat..

Petrson - Profil | Ne 14.5.2006 1:38:20

>> Johny > dřív jsem hodně chodíval spíš ráno, ale tvrzení, že v tuto dobu berou nejvíc, se ukázalo jako mýtus. Na posledních pár návštěv jsem šel z podvečera do konce povolené doby, a potvrdilo se, že velké, jindy plaché ryby, po zahalení revíru tmou ztrácejí zábrany a začínají se cpát (velcí cejni, karasi, okouni). Celkově to už moc nerozlišuji, hlavně teď zjara, kdy mnohdy pěkně zobou i přes den. V létě buď ráno ještě před rozbřeskem (podle mně nejlepší doba na líny) anebo na noc. Když to obecně shrnu, jistě mohu potvrdit, že jak ráno, tak večer je čas, kdy berou víc, ale dost se to liší podle revírů - někde velké ryby načapám spíš ráno, jinde mám ale vyzkoušeno, že ti větší začnou až kolem 21 - 23 h.