Aké kufre alebo tašky používate pre svoje sonary? Hľadám niečo ako kufrík, malo by to byť nepremokavé a tiež pre baterku. Uvítam nápady a vylepšenia, prípadne fotky. Dopredu dík za opovede
tak si představte, že jsem včera našel na netu český obchod který má v nabídce 3 druhy kabelů pro připojení GPS k echolotům Humminbird. I když vím podle anglických stránek který kabel je k čemu tak jsem tam poslal mailem dotaz aby mi popsali který kabel je na co a jak jsou zapojeny konektory. Nějaký chytrý prodavač z toho obchodu mi před chvílí odpověděl, že to sice nemá vyzkoušené ale že to asi nebude fungovat protože Homminbird a Garmin jsou konkurenční značky. K čemu je takový prodavač který něco prodává a přitom o tom vůbec nic neví. To i já o tom vím víc než on. Prostě hrůza.
Klikař : to jsme na tom stejně. U mrku se mi stává, že zadám dotaz na vyhledání konkrétního slova a najde mi to nějaké výsledky. Pak zadám stejné slovo za pár dní a najde mi to jiné výsledky. Ta stránka co jsem měl s konektory byla snad v maďarštině nebo španělštině. Prostě anglicky to nebylo. A v tom je kámen úrazu. U Humminbirdů v tom konektoru COM bude +10V, uzemění, NMEA ouput, NMEA input, data-in, data-out pro spojení s compem. Ale jak najít imput NMEA to mě napadá jen formou pokus-omyl. Asi si koupím nějakou zkoušečku a najdu ten proud a ostatní zkusím prostě připojit.
Ps. nevíš za kolik by mi v Normarku přehráli starší firmware v Matrixu ? Mám starý soft a kupovat si kvůli tomu kabel se mi nechce.
Klikař : taky jsem měl z nějakýho sajtu stažené popisy konektorů na snad všechny echloty. Bouhužel to nebylo v angličtině a tak nevím jak zadat dotaz do google. Jo a taky mi zhavaroval comp a přišel jsem o adresu. Ale myslím si, že jsem se tu adresu dozvěděl tady na mrku.
Jirka Šachl - ®Nemám zkušenost konkrétně z echolotu ale myslím si že není zapotřebí to zemění.Jinak mněl jsem ty schemata ale nedávno mi lehnul comp - sorry (zálohu jsem neměl ) :-(
Nemáte někdo popis com portu na Humminbirdech řady Matrix ? Potřebuji zjistit která dírka z těch 6ti dírek je pro NMEA data. A ještě doplněk. Je pro NMEA komunikaci potřeba ještě propojit uzemění ? Já se domnívám, že ne ale jistý si nejsem. Ps. nedá se někde koupit samostatný konektor pro Humminbirdy ?
Pedro - Ten kolega je muj zamestnavatel .... Vselijake konektory se daji koupit v jakemkoliv obchode s el. soucastkami. Nebude treba zrovna takovyto, ale to neni podstatne. Jezdili jsme na vodu s vselijakymi provizorii a s pojistkovym pouzdrem pouze na kabelu (to, co je pribaleno u X-125), ale temer vzdy to skoncilo vytrzenym lankem, ci zaoxidovanou pojistkovou vlozkou. Ted kdyz mam echolot svuj (dekuji ti Jezisku), tak jsem to provedl poradne! Mam i druhou snuru s konektorem, takze odpojim echolot, napojim druhou a nabijim.
japit - To je zajistovaci ctyrkolikova zastrcka "zapujcena" od kolegy. Ta u echolotu nebyla. Perfektne se do ni dalo zabudovat pojistkove pouzdro (to je z domacich zasob). Jen to uchyceni stahovacimi pasky k baterce je nevalne.
petrovo/Krásné a výstižné plně se s tebou ztotožnuji a tréninky jsem taky prováděl na koberci.Jen malej dotaz , co to máš na té baterce za čudl?Já mám taky Lowrance a akorát tam mám tu pojistku co je součást balení.
Trosku jsem se unahlil ... Tak az ted "na zaver": Taky se uz nemuzete dockat, az se voda otevre a budete moci na ni vyjet a zkoumat a zkoumat a zkoumat ... ?! Jestli jste si na fotkach vsimli, tak ja uz zacinam trenovat v pokoji na linu .....
To je posledni obrazek k uchyceni sondy. Spokojen jsem vsak pouze s drzakem echolotu samotneho. Sonda je sice dostatecne pevna (to je zaklad spravneho zobrazeni), ale asi cely drzak predelam tak, aby se dal vyklapet (to kvuli zajisteni proti poskozeni pri pristani u brehu).
Karel: kamarád je dlouho sháněl ale Sema jakož to dosavadní dovozce(vlastě teď už minulý dovozce) je vůbec nenabízela, hlavně že dováželi kuft za 3 litry.Kamarádovi je nebyli schopni za 6 měsíců dodat....vzhledem k tomu, že mimo ryb se věniji i modelářským aktivitám , vyřešit nějaké acu bloky byla haračka, jen jsem musel trochu upravit vnitřní prostor dvouch boxů malou frézkou, ale jen nepatrně.Boxi mají vně takové malé přepážky a baterie box mírně roztahoval a ten by pak netěsnil.Příčky jsou jen ve spodní části ubroušené cca o 3mm a baterie tam sedí, že se ani nehnou.Pak už zbývalo jen napájet konektory a bylo hotovo.Baterie jsem kupoval na Sokolovské v Praze v GM elektronic. Jednu za cca 200, - Kč. Tady je ještě jedno foto jak tam pasují. jsou to 6V, 5 Amper v tomto rozměru s větší kapacitou nebyli...ale myslím, že je to dostačující...Já to dobíjím na modelářské počítačové dobíječce, která umí dobíjet jaké koliv baterie(PB, NiCD, NiMh, Lion, Lipol, atd...) do 36 voltů a dá se použít i při dobíjení z autobateri(má v sobě menič napětí) je o velikosti 12x15x4 cm tak že jí vozím sebou pro případ nouze.To je ta poměrně nákladná varianta ale požívám ji hlavně na modelařinu.Druhou a podstatně levnější možností je, že v modeláři koupíš síťový adaptér určený přesně pro 12 Voltovou olověnou baterii(ta co se používa k echolotům) a koupíš ho za 250, - nejlépe od Německé firmy Graupner(obchod mají v Karlíně) má to dokonce automatiku proti přebytí, jen si v kufru musíš udělat vývod pro obě tak aby jsi je dobíjel jako jednu 12 voltovku.Nebo což je myslím lepší, na dobíjení je vyjmeš spojíš krátkým drátem plus z jedné a minus z druhé baterie a na zbylé dva kontakty připojíš dobíječku.Napsal jsem to trochu podrobněji pro ty co jsou laikové v elektrice....
Hrochoroh / Normálně si udělej nebo kup držák na motor dle odkazu Petrfox.Kupovat to podle mě nemá cenu je to nehorázně drahy a pokuď nejseš kutil tak popros nějakého zámečníka a ten ti to sfoukne.A pak si udělej držák, jak tady v předešlej stránce pěkně nafotil snake a hotovo.Nemám to u sebe,ale na chalupě.Pokuď ti to nebude stačit tak to později nafotím a pošlu.
Já má člun Quicksilvera 310 Sport s pevnou podlahou a dávám ji na zrcadlo, na to že je od výrobce jen lakované šedou barvou tak to drží perfektně....ale ty máš asi namysli člun v zadní části také s nafouklým buřtem napříč (bez zrcadla).... ?