Výprava Pastviny 99´

- Libor Benc

Již značně dlouhou dobu jsme se s klukama domlouvali na společném výletu za rybami. Nakonec jsme se domluvili, chata se zajistila a mohly vypuknou tolik očekávané přípravy na náš společný výlet. Sestava byla následující: já (Libor Ankl Benc), Petr Růžička (začínající rybář), Pepa Brát, Martin Maťák a Roman Čejka (oba MRKáci).
 A potom konečně nastal očekávaný den odjezdu. Byl čtvrtek 13. Května 12,00 hod
a já s Růženou jsme vyrazili na poslední nákupy. Růžena si ještě těsně před odjezdem kupoval nové pruty. Při té příležitosti jsme koupili ještě nějaké to papáníčko pro rybičky. Potom jsme spolu čekali na příjezd Pepka , který přijel do Šumperka autobuse z Ostravy. Po přivítání jsme se usadili do vynikajícího auta (shodou okolností to byl můj žigulíček :-))) ) a odjeli na ÚN Pastviny. Asi po hodince jízdy jsme byli konečně na místě. Ubytovali jsme se a vyrazili do hospůdky, kde jsme se měli setkat s Martinem a Romanem. Po hodince venku zaječely brzdy bílé Astry a kluci byli na místě. Hned jsme se sebrali a jeli s klukama pro povolenky do penzionu Orlíček (viz. mapka). Týdenní povolenka stála 200 Kč. Potom jsme se odebrali na chatu, kde se kluci trošku ubytovali a šli jsme nazpět do hospůdky U mostu, kde jsme trošku oslavili společné shledání.
 Večer po návratu se ještě Růžena "pokoušel" navázat nové pruty, ale moc se mu nedařilo a nikdo moc nevěděl proč :-))))))

Druhý den ráno jsme vstávali asi kolem půl šesté a po vybalení nářadíčka jsme vyrazili konečně k vodě. Já s Růženou a s Pepou jsme se usádlili dole pod chatkou a Martin s Romanem si vybrali nedalekou plážičku, kde nebyla taková hloubka, neboť chytali pouze na plavanou. My jsme dali přednost lovu natěžko. Když celé dopoledne nebyl ani jeden záběr, tak jsem se rozhodl jít kousek pod skalku zkusit štěstí na plavanou. A tam jsem se konečně trošku zabavil. Okouni brali jako diví. Sice to byli všechno dorostenci, ale bylo aspoň trošku zábavy. A odpoledne se to vše opakovalo.

V sobotu to nebylo o nic lepší. Martin s Romanem jeli na obhlídku a my jsme se zatím bavili chytáním okounů. Po jejich příjezdu jsme se rozhodli zkusit štěstí na přítoku. Nasedli jsme do Astry a vyjeli. Po příjezdu jsme zjistili, že ten šílený podstav vody je jestě větší, než jsme nahoře předpokládali. Bylo vypuštěno tak 2 metry vody. Hrůza. Opravuje se tam most a proto šíleně šibují s vodou. Roman s Martiny chytali opět na plavanou a já s Růženou jsme opět (jak říká Roman) "bobkařili". Pepa dal přednost pstruhové vodě. A popravdě musím říct, že měl daleko větší úspěchy, než my. Opět bez záběru.
 Večer jsme šli do hospůdky, kde jsme slavnostně ukončili naši akci.

V neděli probíhalo balení a uklízení chatek. Sice jsme ještě s klukama trochu zabokařili, ale kromě dvou kapříků - juniorů, jsme nelapili vůbec nic. Doufejme, že příště to bude o něco lepší. I počasí bylo proti nám, proteže se střídalo sluníčko s deštěm.

Nic nás ale neodradilo a doufám, že se domluvíme na podzimní výpravě za dravci.