Výbuch na Mušově 12/99

- BCG

Všechno to začalo v době, kdy si náš přítel Robert nechal přivézt z Německa pruty Armalite. Samozřejmě je chtěl okamžitě vyzkoušet, a tak nás přemlouval k návštěvě Nových Mlýnů, protože si zde před několika lety dobře zarybařil. Tak dlouho jsme jej přesvědčovali, at' od svého nápadu upustí, až nakonec on přesvědčil nás. A tak jsme nabývali den ode dne přesvědčení, že pokud použijeme kvalitní nástrahy, máme velkou šanci si zachytat.

Datum odjezdu stanovujeme na 3. 7. 1999 s tím, že zůstaneme u vody jedenáct dní. Boilie volíme H. E. Mix (vlastní receptura) s přidáním Indian Spice Star Baits a Nuts Mix (vlastní receptura) a přídavkem Roasted Peanuts Biscuits a tlawours Moaella Max Editinn. Jako partiklovou složku volíme mix v následujícím složení: 2 kg kukuřice, 1 kg obří kukuřice, 1 kg cizrna + 1 kg cizrna XXL napreparovaná Aromix Carpex

+ :i-4 kapky booster Scopex S.B. Dále 4 kg pšenice s řepkou napraperované roztokem Indian Spice, Mega Sveetner S.B. Jelikož je Petr na dovolené, nejsme jako tým kompletní, a tak se rozhodujeme nezařadit tento výjezd do akce, ve které jsme zapojeni. Naším cílem je vychytat některé chybičky na Nuts mixu a Max Edition. Vypilovat a odzkoušet velice zajímavou směs na kořenění bázi v následujícím složení: 900g H.E. mix B.C.G., 100g Amino protein koncentrát Max Edition, 7 ml Indian Spice Perf'ormance S.B. 100g Robin Red koncentrát S.B, 1 kávová lžička Red Hot Pepper S.B, 5 ml Mega Sweetners S.B.

A tak s pevným odhodláním, plni optimismu a se špičkovým boilie a partiklem odjíždíme. Následujících 11 dnů bychom mohli nazvat "kaprařovým špatným snem". Při příjezdu zjišťujeme, že naše místo je beznadějně obsazeno. Přesouváme se tedy na jediné volné lovné místo. Kdybychom věděli, že je to začátek naší smůly, asi bychom se ani nevybalovali. Napřed nás to totálně sfouklo, pak nás slunce dopeklo při 40 °C, potom následovala další větrná likvidace tábora. Vše završuje hrozná průtrž mračen, která nám nejen vyplavila tábor, ale během níž také neuvěřitelně rychle stoupla hladina přehrady. A aby byla smůla dovršena, zjišťujeme, že místo je samá vázka. Naštěstí po několikahodinovém hledání nacházíme tři pískové lavice (nebo spíš lavičky) ve vzdálenostech 80, 120 a 220 m od břehu. Místa prohazujeme několika kuličkami spolu s cizrnou XXI. a mungem. Všechna lovná místa spojujeme cestičkou z řepky a pšenice. Umisťujeme tyčkové bójky, nahazujeme pruty a čekáme...

Mezi tím přijíždí Robert se svým kamarádem. Sedmý den večer po zakrmení přichází konečně záběr z 220 m. Luboš ihned zasekává, kapr mu však na chvíli narovnává ruce a jde okamžitě do vázky. O kapra sice přicházíme, ale máme radost že jsme měli konečně záběr. Já mám radost obzvlášť, protože přichází na můj mix, nad kterým jsem strávil celou zimu. Ještě vypilovat ten ořechový. Ne, že by byl špatný, ale jdou na něj ryby jen do 7 kg, ale těžší ne! Od loňského roku jsme jej poněkud upravili. tuk uvidíme. Uplyne další den bez záběru. Devátý den večer se spouští hustý déšť. Všichni sedíme v přístřešku, popíjíme víno a nálada ,je výborná. Vtom slyším píííí. Následuje okamžitý start k prutům. Po cestě málem zakopávám o Zico. Naštěstí to byl opravdu záběr, a ne voda v hlásiči. Zasekávám se slovy „přineste světlo a připravte člun", ale vzápětí je to zbytečné. (cívka mého nového Big Baitruneru se jen párkrát protočí, přestože je utažená. Kapr ohýbá Susex na maximum. Jsem rozhodnut, že pokud nebudu v lodi, nepovolím rybě ani centimetr. Pokouším se rybu udržet na tom kousku volného prostoru, ale taje vzápětí opět ve vázce. Je to zlý sen. Znovu navazuji utrženou udici a nastražuji kombinaci Cray Fish u Indian Spice Star Baits na panáčka a nahazuji. Do půlnoci již záběr není. Ráno mě budí Luboš. Vybíhám z přístřešku a vidím rozzářeného Luďka, jak drží devítikilového kapra. Je to jeho dosud největší ryba. Za chvíli má další záběr, tentokrát má však kapr pouze 4 kg, Mezi tím se však ozývá Lubošův „fox“, a ten se slovy: "to je ořech konečně", přibíhá k prutům a zasekávám. Situace je úplně stejná, kapr ,je ve vázce. Nasedáme do člunu s nadějí, že kapra vyprostíme. Dorážíme k místu. Kde je ryba uvázaná, a vidíme kalnou vodu okolo vázky. Kapr svou ocasní ploutví doslova rve dno. Najednou tlak povolil a voda se uklidňuje. Robert má vyvalené oči navrch hlavy a při příjezdu na břeh spouští vodopád slov: Kapr jak tele a měl určitě dvacet kilo!" Luboš jeho mínění potvrzuje svým pohledem. Najednou zase pííí. Náš oříšek. Následuje zásek, ale opět přímo do vázky. Nálada celé společnosti je přímo tragická.

Dalšího rána se situace opakuje. Čtyři záběry - 2x ořech, 1x Indian Spice, 1x Spice Fish  a ani jeden kapr na břehu. Na kořeny ve vodě neexistuje recept. Můžete mít výbavu. jakou chcete, sponzorů nepočítaně, ale přírodě neporučíte. Ale i to je kaprařina, a nezbývá než se poučit z chyb a více přemýšlet a vymýšlet.

Ještě mi dovolte, abych vyjádřil uznání přístřešku „Bivy Extrém", který udolal pěti bouřkám a šestihodinové průtrži mračen. Jen jedno je třeba vytknout – pro jednoho rybáře je dobrý, ale ne pro dva. Další zajímavosti se můžete dočíst na internetové adrese www.mrcarp.cz.