Sen každého rybáře 2.část

- Zoran Čuk

Začátek mé rybářské výpravy ke slovinskému jezeru Bled dopadl skvěle. O tom jste se dočetli minule. Třetí den ráno jsem v lovu pokračoval ve stejném duchu.

Opět jsem zakrmil čtyřmi kily boilií. Lovné místo jsem zakrmil boiliem řady Magic Squid od Extra Carp. Zvolil jsem příchutě TNT (koření), Super Halibut, Plum (švestka) a Robin Red. Na pravý prut jsem nastražil boilie Plum (švestka) o průměru 20 mm s 16mm pop-up stejné příchutě. Na levý prut jsem nastražil boilie Super Halibut o průměru 20 mm s 16mm pop-up.

Na sestavení koncové montáže jsem zvolil extra ostré háčky japonského výrobce Hayabusa, model P1 vel. 4, rovnátko na háček od Extra Carp, se kterým mám zásek téměř jistý, a potápivou návazcovou šňůrku Herculine s nosností 25 lb. Na návazcovou šňůrku jsem přidal 1,5g zátěž na pop-up montáž. Do klasické závěsky jsem použil olovo o hmotnosti 100 g. Šokový návazec používám nejraději z fluorokarbonu Incognito od značky Kryston v délce 7 m z toho důvodu, že voda je tu velmi čistá. Tato koncová sestava se mi nejlépe osvědčila na tomto revíru.

Počasí se znenadání zhoršilo. Začalo prudce pršet. Celý den jsem byl bez záběru. Začal jsem přemýšlet, čím to je. Důvodů mě napadalo mnoho. Může to být i náhlou změnou počasí, nebo nově zvolenými příchutěmi boilie, které jsem doposud netestoval.

Kolem šesté hodiny večer stahuji pruty z vody a zjišťuji, že vše je v naprostém pořádku. Ke každému z nich tedy přikrmuji kilogramem návnady (Švestka a Super Halibut). Těsně po deváté hodině večerní se ozývá signalizátor pravého prutu, kde je boilie se švestkovou příchutí. Okamžitě zasekávám a po chvíli zdolávání zjišťuji, že kapr bojuje naprosto stejně jako ti ostatní, které se mi tady podařilo vytáhnout. Bledští kapři jsou neskutečně bojovní. Proč? Žijí v čisté a řádně prokysličené vodě. Ti, kdo už na tomto jezeru lovili a zdolávali tu ryby, moc dobře vědí, o čem je řeč. Po zhruba deseti minutách podebírám krásného šupináče, který měří 94 cm a váží 16 kg. Mám velkou radost, že se mi ho povedlo zdolat. Kdybych o něj přišel, byl bych si skoro jistý, že jeho hmotnost přesahovala hranici 20 kg. Před jedenáctou balím pruty a odcházím do pokoje. Silný déšť neustává, takže usínám s tím, že zítra se snad počasí umoudří.

Ale kdepak. Prší, prší, jen se leje… Nedá se nic dělat. K vodě ale jdu a nahazuji. Opět zakrmuji čtyřmi kily boilií stejných příchutí jako včera. Odpoledne déšť ještě sílí, ale navečer se počasí konečně umoudřuje a z nebe už nespadne ani kapka. Po osmé večer přichází první záběr na levý prut, kde je nastražené 20mm boilie Super Halibut s 16mm pop-up stejné příchuti. Signalizátor jen zpívá, kapr si bere metr vlasce za metrem. Velikost ryby si už po včerejší zkušenosti odhadovat netroufám. …a při zdolávání jsem velmi obezřetný.

Po deseti minutách souboje dostávám kapra na třicet metrů od sebe. Na této metě jeho odpor podstatně sílí. Ke břehu se mu vůbec nechce. Získávám nad ním vlasec jen po centimetrech. Když mám rybu konečně pod sebou u břehu, zapínám čelovku a zjišťuji, že mám na háčku obrovského lysce. V tu chvíli přichází rybářská stráž. Mladý muž se okamžitě chopí podběráku a pomáhá mi. Vzápětí říká, že tohoto kapra moc dobře zná a že prý se jmenuje Papiga. Měl by prý vážit nějakých 28 až 29 kg. Má váha potvrzuje slova mladého muže - lysec má 28 kg. Když jsem si rybu vyfotil, pouštím ji opatrně zpět do vod bledského jezera.

Z vody stahuji i pravý prut a jdu svůj vysněný úlovek zapít. Má radost je skutečně nepopsatelná. Oslava úlovku probíhá pak dlouho do noci, takže se mi následující den ráno k vodě ani moc nechce. Nakonec se tam dostávám až kolem desáté.

Proč měnit strategii? Vnadím „podle starých not” a zakrmuji čtyřmi kily boilií stejných příchutí. Na pruty opět stražím boilie Super Halibut a Plum, které se mi dobře osvědčilo. Odpoledne se ozývá signalizátor na pravém prutu. Po asi patnácti minutách vytahuji dalšího lysce. Váha mi ukazuje hmotnost 22 kg. Říkám si, to je paráda. Pak opět nahazuji prut na krmné místo a přikrmuji dvěma kilogramy boilií řady Magic Squid s příchutí Plum.

Kolem desáté hodiny večerní přichází další záběr na levý prut, kde mám boilie Super Halibut. Kapr si pomalu, ale velmi jistě bere vlasec z cívky. Poté, co vymotal z navijáku čtyřicet metrů vlasce, ztrácím s ním kontakt. Z háčku se prostě vypnul, jak jsem zjistil později. A kolik tato ryba vážila? Nevím, nevím… Tak a jde se do hajan. Zítra mě čeká poslední den lovu.

Ráno se po obvyklém zakrmení a nahození prutů usazuji do rybářského křesla, vychutnávám si ranní kávu a čekám na záběr. Ten přichází už po půlhodince. Jde o první záběr, který mi - během této výpravy - přišel už ráno. Zaskočilo mě to. Po desetiminutovém souboji zdolávám dalšího lysce, který váží 21,8 kg. Sláva, mise je splněna, užil jsem si!

Během výpravy jsem zdolal šest kaprů s hmotností nad 20 kg. Největší měl 28 kg, skóre vylepšilo i několik menších ryb v hmotnostním rozmezí mezi15 a 20 kg.

Byl to sen, splněný rybářský sen.

Autor: Zoran Čuk

NSen každého rybáře

Vytahuji z vody krásného lysáka vážícího poctivých 26 kg, který je zároveň mým novým osobním rekordem.