Přívlač a dravci

Bulda 64 - Profil | St 20.12.2023 8:19:21

V neděli, ostatně jako téměř každou výpravu při vláčení z lodě/kajaku, jsem se setkal s dvěma extrémy..
Při těchto extrémech, setkáním se s lidmi/kolegy/rybáři, jsem až uspokojen, když se ručka na vahách přiklání k těm rybářům, kteří třeba tolik chytat neumí, zato jsou vřelejší, až přátelští ;"-))
Klasika- 2 týpci s extra silným motorem přikotví "na dosah", udělají hodně hluku, 3-5x nahodí a odpálí zase otravovat jiné zakotvené rybáře lovící z lodě... reklamy a loga firem i na prdeli, to už pomíjím...
Při návratu z5 v plné rychlosti udělají ještě oblouček okolo lodě, abychom se ještě zhoupli..., ač mají 4/5 volného prostoru k proplutí, přeci jen neodolají způsobit nějakou mrzutost.. toť ten extrém ;((
Před vyloděním jsem se dal do řeči s klukem na belíku, kterého taky "pohoupali na vlnách".. velkej sympaťák ve věku mého syna, někde z Tábora (tímto mu děkuji a zdravím ;"-) ), dobře jsme pokecali a popřáli si pěkné svátky.. tak by to kurva mělo být !!!
A ještě vzkaz pro ty arogantní, pomalované závodníky, dresaře a podobné chuje: óbr loď se silným motorem se spoustou technických vymožeností, přezíravost a neúcta k lidem i rybám, z vás chlapy neudělají, jantaři... ;((

poldeci - Profil | Út 14.2.2023 13:17:54

Rybářský instruktor >> dizlektik fídža - 14.2.2023 12:44:15 >> Páľ už dopiče aj s tvojou školou pre dementov!

vicx - Profil | St 18.8.2021 11:39:17

Celé sa to do*ebalo tým, že z lovu (pri ktorom ide o najväčšiu rybu, lebo žrať malé ryby s veľa kosťami nedáva zmysel) sa stal šport. A pri športe ide o množstvo, nie veľkosť. Od roku cca 2000 sa propaguje šport, c&r a všetko ostatné popierajúce zdravý rozum, ohľaduplnosť k živému tvorovy a dlhodobú udržateľnosť. Pokým sa to nezmení, budú vyrastať rovnokšilti, závodníci, ULkári, sprievodcovia, egohoniči a iné anomálie.

otoš - Profil | Pá 10.6.2022 22:20:36

Když už se nám blíží ta zahájená, tak jsem si vzpomněl na ,,zážitek" z loňské sezony...
Jednoho červencového dne mi volal přítel Josef, jestli s ním nechci na noční vláčku ,,potrápit" sumce na jedné hodně profláklé svazové vodě. To se mi zdálo jako docela hezká výzva a nabídku jsem přijal. Byl to takový ten klasický pracovní letní den, kdy se člověk bezdůvodně potil v kanclu a kafe se dalo zalít z rychlovarné konvice aniž by se musela zapnout... Bylo mi jasné, že i večer u vody to bude jako ve výhni. Ale to jsou ty dny, na které se člověk těší již v lednu, kdy promrzlý čeká na poslední spoj MHD z odpolední šichty.
Kolem 21 hodiny jsem se sešel s Josefem na domluveném místě. Nikde nikoho...ale prdlajs...! Takhle by to celé skončilo záběrem od sumce minimálně ke dvěma metrům...
Realita: všude kolem samý bivak, kaprařů jak komárů v lužních lesích během kalamity, pár sumcařů s již vyvezenými bójkami. Našli jsme si flek cca 50 metrů od jednoho z nich. Počkal jsem ,až se úplně setmělo, chytat dřív nemělo smysl. Tu vodu tak ,,trochu" znám. Mezi tím očima vyhledávám místo, kam ,,pofrčí" moje oblíbená plandavka. Pozor musím dávat na protilehlý břeh, kde jsou keře a stromy, jejichž větve ční daleko až nad hladinu. Opatrně nahazuji, abych zjistil, jakou sílou budu pak ve tmě moct házet, aniž bych to trefil do těch větví. Josef dělá to stejné, ale zkouší to větším voblerem. Zapaluji si před lovem poslední cigáro, vypiju na ex litr minerálky, zpocený jsem jako myš...V mých starých kostech cítím, že dnes by to mohlo klapnout a nějaký fous si se mnou změří síly. Po třetím nahození, kdy plandavka po dopadu na hladinu vydá ten typický zvuk, kterým chci upoutat pozornost sumce, slyším od vedle: ,,Ty vole! Slyšíš to? Tam napravo od nás pukl sumec!" Aha! Říkám si v duchu...páni sumcaři lovící po mé levé straně asi něco slyšeli...No nic, neměli by ale tak hlasitě mluvit, dyť je je slyšet v tom nočním tichu docela hodně. Nahazuji dál pořád do stejného místa. Když ta plandavka dopadne na hladinu vody pěkně na celou svou délku, udělá to ten krásný pukavý zvuk. Tak to mám rád...tak je to správné, teď jen vydržet a hlavně ať mě nerozbolí ty záda...Neustále nahazuji..puk...puk..puk...
Najednou opět slyším: ,,To snad není možné! Ten sumec tam loví jak vzteklý!" Tak to jsem již zpozorněl...Dyť prd slyším, kde jakého sumce ti dva tam slyší?! Nahazuji dál..PUK! Tu nádhernou červencovou noc najednou protnou světelné kužely dvou baterek směrem kam nahazuji plandu s přesností švýcarských hodinek...Tááák a mám dochytáno. Chtěl jsem zařvat, cože to tam s tím světlem vyvádějí, ale pak mě napadla skvělá myšlenka. Počkal jsem, až zhasnou ty světla a opět nahazuji a nahazuji a plandavka poslušně dělá puk, puk, puk...Opět se do tmy rozsvítily dvě baterky a kužely světla hledaly ,,toho" lovícího sumce...Tak to jsem si musel již zapálit i když to normálně nedělám. Čekám, co se bude dít...A dělo se! Zaplo se ještě víc světel , na hladině se objevil člun a i když je tam zakázáno vyvážet na sumce bójky z člunu, tak stávající bójky se ,,stěhovaly" směrem, kde se ozývalo to moje puk, puk...S nadšením jsem si vyslechl ty komentáře: ,,Jsem ti říkal, že víc vpravo je lepší flek na sumce! Dyť jsi to slyšel, jak tam puká!" A já s Josefem jsme se tiše smáli. Otočil jsem se k němu a říkám mu: ,,Tak vidíš, kamaráde, není umění chytit sumce, umění je pukat jako skutečný sumec..."
Na druhý den jsem nemohl na ryby, měl jsem toho hodně v práci, ale Josef mi referoval, že ti dva sumcaři se přestěhovali na ten náš flek a on to chvíli zkoušel zase na tom jejich již opuštěném místě...Prý pár krát tam schválně hodil i plandavku...Puk, puk... Bůh ví, kde ti dva chytali další noc...
(na foto sumec ze společné vláčky se synem)

Pedro1 - Profil | Út 10.8.2021 15:51:51

alžběta >> Pedro nemá čas, dotahuje do konce myšlenku závodu s názvem "Idiot desetiletí".
Závod bude spočívat v tom, že přihlášený lovec zaplatí 5 000 Kč startovné. Až bude dost přihlášených (cca 50 lidí), pošlu všem nečekaně SMS s textem "TEĎ" a závod začíná. Cíl závodu je poslat mi za 24 hodin co nejvíce fotek velkých ryb kde je vidět pozadí a k tomu GPS. Vyhraje ten, kdo pošle nejvíce největších ryb. Vítěz získává titul a odměnu 5 100 Kč.
Všem samozřejmě napíšu čestné prohlášení o tom, že ničeho nezneužiju a z vloženého startovného pokryji náklady na svůj čas, až budu vše přohlížet, kontrolovat a sepisovat.
Jednou to bude největší závod v ČR, protože adeptů na tento titul je tady jak sraček.

yarda_1 - Profil | So 4.5.2024 22:15:17

Bohužel se musím se zdejším osazenstvem podělit o otřesný zážutek z dnešního dopoledne. Při návštěvě nejmenované jihomoravské řeky a procházce po jejím břehu jsem zahlédl jednoho z mnoha místních rybářů. Klasická výbava: teleskop, meziočkové čihátko a kaprový podběrák. Něco mi bylo přesto na něm povědomé a když jsem přišel blíž poznal jsem k svému úděsu jednu z legend MRKu, proslaveného lokálního vláčkaře - jak chytá KAPRY!!! Viz dokumentační foto s podběrákem. Dokonce si plačky postěžoval, že žádného nemá, pouze dva karasy stříbřité. Utěšil jsem ho, že dva stříbrňáci jsou za jednoho kapra a že každý začátek je těžký. Identitu nešťastníka, dalšího kterého semlel mocný kaprařský moloch, prozrazovat nebudu, jen zmíním, že jeho nick začíná na "O" a končí "toš".

Carpkiller - Profil | Ne 14.10.2018 18:56:07

bumtaratatatatata!!!!!!!!
HELL YEAH!!!!!!

otoš - Profil | Út 6.7.2021 19:31:40

milanpindryc >> ...já utekl před lidmi do lužních lesů...pak došlo na mě během lovu chcaní, zalezl jsem za keř a omylem jsem ochcal spacák nějakému kapraři...
Jsou všude.
:-))

Bulda 64 - Profil | Pá 16.2.2024 18:08:54

Shu-lin >> a teď na kterou bednu dřív čumět 🙉..
.. příhoda z konce sezony- závodníci se k nám připáskovali nebezpečně blízko, vybaveni tímto arzenálem a opodál další dresaři a furt mezi sebou pořváváním komunikovali jako ryby jsou tu, ale serou na nás.. držel jsem se, abych jim něco neřek ;-))
Za chvíli zazněla klíčová věta: kurva, zhasla mi obrazovka, baterka v prdeli.. a tu nastala má chvíle, když jsem podotknul: "a jste v prdeli" 🫡
Nejsem škodolibý, ale někdy je toho dost ;-((

boyscout - Profil | So 26.5.2018 14:38:04

Ach ty vzpomínky, hned bych na ně zašel :-)

Oňas... - Profil | Ne 13.4.2014 11:45:02

Včera s kámošem vysadily do Křetínky přes 1000 ks okounů...tak snad to k něčemu pomůže. Hlavně doufám, že se úspěšně budou vyhýbat těm masařským kumpánům, kteří je chytají na malé rybky a jsou schopni jich odtahat hrubě přes 200 ks za podzim. Pokud tam ty masaře potkáte, kopněte je za mne do hlavy a pak do vody.
Doufám, že tu co nejdřív uvidím příspěvek, že nás někdo trumfnul minimálně jednou tolkým počtem vysazených pruhatců!!!
Tak neremcejte a zvedněte zadky a shánějte po výlovech co se dá!!! Nás to stálo celý dopoledne v bahně,projetejch pár korun v naftě a snad se nám to všem za pár let vrátí....

Karlokkk - Profil | Čt 18.4.2024 14:44:47

Možná to sem nepatří. Při lovu kaprů mně u břehu zaujala divná věc...🥺. Tož revir 471053. přišel o krokodýla. Pohřbeno.125cm

Polčis - Profil | Ne 5.3.2023 1:56:07

Carl Black >> Dělám si z toho piču, protože je prasárna rybu kterou chci pustit házet do kyblíku 😉

aleš vavřina - Profil | Út 14.2.2023 13:47:50

otoš >> Oto, každý jsme nějaký ..., ale souhlas, tohle s pravou rybařinou má pramálo společného. Pravděpodobně tam nějaká efektivita bude, echolot a loď je velká pomoc, ovšem lepšího rybáře to z osoby konající tuto činnost neudělá.
Koukl jsem i na ty jeho stránky - klasický produkt dnešní doby - za Vás vymyslíme a provedeme, no vy se pochlubíte a pochopitelně nám to tučně zaplatíte ... jako fakt se mi to dost těžko koukalo, prezentovaná fraška je zcela jiný vesmír než rybařina a rybolov v mých představách - ALE rodina mi říká, že názorově jsem dinosaurus zaseklý někde v období "křídy", tak je tedy pochopitelné že tuto pseudoevoluci rybolovu nechápu. :-))) kéž je nás dinosaurů co nejvíce... :-)))

obrisek - Profil | Ne 3.1.2016 16:07:05

otoš >> spatřit Mníčí lásku je víc...nejvíc:)

poldeci - Profil | St 10.1.2024 21:43:33

doktor multiplikator >> mohol by si viac písať po japonsky,číta sa to po tebe lepšie

Pedro1 - Profil | St 20.12.2023 12:15:35

Bulda 64 >> Z lidí se stávají naprosto regulérní kundy.
Říkám to už dlouho a je to čím dál větší pravda.

osprey - Profil | Ne 17.12.2023 20:55:11

aleš vavřina >> Napsal jsi ten dlouhý příspěvek dobře a dělám to podobně jako ty. Lehká přívlač a malé nástrahy mají svůj smysl.

Bohužel pěkných ryb není dost pro každého a ani to, co provozuješ ty, nemůžou dělat všichni.

Takže je pak mrak takových, kteří se matlají v rybích dětech a ještě to prezentují jako příklad hodný následování. Dodneška mě straší příklad dvou závodníků, kteří si šli "zatrénovat" na jakýsi pstruhový potok a pak to někde ventilovali. Výsledné skóre bylo asi 103 : 108 nebo tak nějak. O velikosti těch ryb si nedělám žádné iluze a přesně tohle je důvod, proč tady spousta lidí do "mikromrdkařiny" šije.

access - Profil | St 5.4.2023 14:56:38

Butchi >> idem inou cestou plnim si boxi vlasnymi vyrobkami 😁

otoš - Profil | Čt 21.5.2020 17:22:44

poldeci >> pokud jsi svobodný, tak OK, pokud jsi ženatý, tak by veškeré domácí práce měla dělat manželka....
Po padesátém navinutí pletenky na naviják prošla takovým výcvikem , že reaguje na povely : uvolni cívku, přitlač, přidrž, hlásí blížící se konec namotání, kontroluje teplotu zahřívání se pletenky a pod.
Jako odměnu ji věnuji úsměv a někdy ji i pochválím s tím, že zítra budeme opět namotávat pletenky ze špulek ....

baitruner2 - Profil | Po 15.7.2019 11:22:18

Občas se podaří při vláčení zajímavá rybka.Tahle je pro mě nejcenejší za tu dobu co tady chytám.

otoš - Profil | Pá 3.2.2023 20:46:52

Standič >> ...já když zdolal tady toho fousa, tak jsem měl po půlhodině přetahované zamlžené brýle a tak i po zdolání a vytažení z vody jsem ho vlastně ani neviděl. Než jsem si setřel pot z čela a utřel brýle, tak byl zpátky ve vodě...Já ho fakt poprvé spatřil až na téhle fotce...

tomkyč - Profil | Po 20.9.2021 21:33:37

P!F >> a co na to koukat očima běžného smrtelníka. Než kupovat předražené ve zdejších e-shopech, proč nevyužit koupě od někoho, kdo se s tím morduje samodomo. Já s tím problém nemám, od Zdeňka jsem něco koupil, jsem spokojen s kvalitou i cenou, vyšlo mě to na polovinu. Že na tom vydělá je v pořádku. Raději ať vydělá on, než Číňan.

otoš - Profil | Út 23.3.2021 15:06:19

P!F >> Pali, tys to tak popsal ty pruty, že jsem z toho nějak celý zmatený...Já jen že ti závidím ten cit v ruce, že cítíš dopad nástrahy na dno...To můžeš děkovat pánubohu...to já kolikrát necítím při chcaní proti větru, že jsem si již pochcal prsty a maskáčové kalhoty na stehnách...

Anička 1 - Profil | So 27.2.2021 9:32:32

Na řece

smike - Profil | Čt 14.5.2020 7:19:39

jackass >> twl, protože to jsou ty dresy, rovné ksilty, vylamovani huby okounum, focení se s každou mikrorybou, publikování všeho na fcb nebo ytb a helljej..pak kazdy, kdo má do prdele díru, myslí po shlédnutí takových sraček, že tohle chování je v privlaci normální. Leda howno, je to jen reklamní masirka pár lidí, co chtějí vydojit prívlač stejně, jako vydojili kaprarinu.

boticar - Profil | Čt 19.7.2018 14:25:06

čolkař,zloch >> Tyhle hrozný kecy mě na eshopech fakt baví už dlouhodobě :D To bych mohl popsat svoji Škodu Favorit následovně: "Malý kroutící moment vozidla zabraňuje samovolnému protáčení předních kol při rozjezdu a spolu s nízkým výkonem vozidla napomáhá bezpečné jízdě. Brzdy jsou odlehčené, malé, vzadu bubnové s pomalým nástupem účinku a brání uvedení vozidla do smyku. Pro lepší ovladatelnost jsme vozidlo vybavily přímým řízením bez posilovače..."

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | St 14.6.2023 9:42:39

Ahoj parto, dneska vychází přelomová kniha Rybář Jarmil Koloušek plná dechberoucích povídek od vody, které chytnou za srdíčko.

Jako první samozřejmě s touto informací přicházím k vám. Mezi mé vláčkaře. Odjakživa totiž považuju vláčkaře za rybářskou šlechtu s vybraným vkusem nejen na literaturu ale i na vše ostatní.
Obdivuju vaší výdrž a houževnatost při vláčení umělé nástrahy. Vaše nadšení pro věc a zarputilost, kdy se přívlačí snažíte chytit dravce, který by šel mnohem rychleji ulovit na živou či mrtvou rybu, ale vy do toho pořád šlapete na umělou nástrahu, by měli být příkladem všem.
Vy se nikdy nevzdáte a to oceňuju.

Navzdory tomu, že máte pro svůj lov nejhorší podmínky ze všech (Můžete vláčet až od 16. června, zatímco třeba kapraři mohou chytat už od ledna), neztrácíte nadhled ani úsměv na tváři.
Svou konstantní fyzickou aktivitou, kdy neustále nahazujete a přitahujete nástrahu, jste jediní hodni užívání pojmu sportovní rybolov.

Pokorně tak oslovuju výhradně vás, mé milované vláčkaře a jediné sportovní rybáře, a nabízím vám čtení, abyste vyplnili na rybách čas mezi výměnou nástrah. Knihu lze sehnat na všech internetech nebo u vašeho knihkupce. Mějte se dravcově a bílému twisteru zdar. Váš vždycky přítel Netipa

milanpindryc - Profil | Čt 9.6.2022 19:44:14

otoš >> Potkají se dva kamarádi.
- Jak se máš? Dlouho jsem tě neviděl
- Výborně, člověče, pořídil jsem si slona.
- Slona? Co s ním?
- To je ti báječná věc. O krmení se nemusím starat, spase mi trávník, takže ho mám jak golfový hřiště, umeje mi auto, děti si ním hrají. No fakt skvělý.
- To zní dobře. Na kolik přijde takovej slon?
- Tak většinou kolem třiceti tisíc, ale že jsi to ty, prodám ti ho za dvacet.
- Fajn, domluveno
Potkají se po pár týdnech
- Teda ty jsi mi dal! Trávník zdupanej, stromy olámaný, všude samý hovno, rozsednul mi auto, děti se ho bojej a manželka se chce rozvádět!
- Nehezky mluvíš o sloníkovi, takhle sloníka neprodáš...

milanpindryc - Profil | Út 5.4.2022 13:21:55

Šaky >> jojo slo to dopredu, a s rybama primo umerne do prdele.

Pedro1 - Profil | Po 5.7.2021 16:35:15

Bulk >> Hele na rovinu.Kdyz jsem se před 30 lety chtěl stát rybarem,musel jsem tomu něco obětovat.Naučit se RŘ,poznat ryby,umět navázat háček,...,to oddelilo zrno od plev,protože kdo na to byl línej,tak se na to vykašlal a zkoušky neudělal.
Dneska dostane noty kazdej kdo má do řiti díru,protože zaplatí pár stovek a nemusí umět nic.
A to je ten rozdíl.Kdyz budu chtít hrát golf,musím tomu něco obětovat,něco se naucit a někomu to ukázat.Myslivci to samé.
Jen rybářům je to u prdele a vezmou kohokoliv,kdo zaplatí.
A pak ten vztah k vodě a přírodě podle toho vypadá,viz.Rizek.

Siven Polní - Profil | Ne 27.6.2021 21:22:17

Chlapi, pokud někdo z vás přišel díky tornádu o nejakou vláčecí výbavu, ať se mi ozve přes SZ
- pokusím se pomoci a něco vymyslíme. Vím, že spousta lidí má teď úplně jiný starosti, ale duševní zdraví je na prvním místě a jsme rybáři, tudíž na to jdu od lesa...

Výr - Profil | So 6.3.2021 20:20:38

Fishky >> F. - 3.3.2021 13:42:27 >> dnes....

Knapík - Profil | St 10.2.2021 8:58:57

surča >> kolego, možná by nebylo od věci se rozhodnout, jakým způsobem požadované informace získat.
Posláním téhož dotazu do více diskuzí (kaprařina, sumcařina, dravci a kdo ví co dalšího) dochází k porušení kodexu MRKu, jako ideální se tedy jevilo založení samostatné otázky, k čemuž taky došlo. Jestli ti to pomohlo netuším, ale když jedním dotazem zaplevelíš kde co, tak se nediv, že to někdo třikrát přejde a napočtvrté už mu to nedá. Pokud jsem si všiml, nikdo tě neurážel ba ani nezesměšnil, tak snad se zas tak moc nestalo, ne ?
Záměrně se ozývám jako reprezentant vzorku rybářů s nižším IQ než měl např. Einstein.

scjsci - Profil | Út 10.11.2020 6:06:21

lUke.Z >> já fakt doufám že jsi v té Kanadě nechytal protože jinak na břehu vlastně jakýchkoliv svazových revírů můžeš očekávat: deprese, úzkost, pocit prázdnoty (pod vodou), záchvaty hysterického pláče a kapry.

aleš vavřina - Profil | Út 14.7.2020 11:46:02

Za mne má použití echolotů zcela zásadní vliv na kvalitativní i kvantitativní strukturu rybí populace na každé vodě, kde jsou tato zařízení používána. S jejich použitím každá voda okamžitě přijde o ono mýtické tajemství "světa skrytého pod vodní hladinou", o tajemství jež byla velmi úspěšně střežena a možnost je POUZE poodhalit měli jen ti nejlepší a nejvytrvalejší - tento atribut u mne zůstává tím, čeho si opravdu cením a mám velkou radost, pokud se mi povede kousek tajemství podvodního světa poodhalit. Echoloty pomáhají, nebo spíše umožnily vytvořit novou sortu rybářů - takových rychlokvašek, jež si kupují úspěch na nějž svým umem i po morální stránce ještě nemají nárok. Bez echolotu bylo objevení candátího hradu takovou rybářskou výhrou ve Sportce, pro mnohé to byl pomyslný vrchol jejich dosavadní rybářské kariery. Nyní je to jen o čase stráveném čuměním na obrazovku. To je za mne absolutní degradace kouzla rybolovu.
Užívání lodí bez echolotu nemá prakticky žádný významnější vliv na strukturu rybí populace. Je hrozně jednoduché se i při dobré znalosti vody jen o pár metrů seknout a právě těch pár metrů je rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem.
Nechci hanit výdobytky techniky, ale ne vždy je "pokrok" ku prospěchu věci - dříve jedinečný zážitek se stává standardem a co dál???

Nils Master - Profil | Ne 4.11.2018 20:07:53

Vítězství! + nej ryba 98

Carpkiller - Profil | Čt 11.10.2018 21:33:56

Tak znova a lépe. Požádali jsme pořadatele a Nechali jsme je vlajku otočit. Omluvili se a chybu okamžitě napravili.
Zbytek nebudu ani komentovat.

Batuta - Profil | Út 15.5.2018 19:57:52

Agresivní nevědomost

Politolog Tom Nichols tento fenomén přesně popsal ve svém článku Smrt expertízy (The Death of Expertise) později rozšířeném na knihu. Podle Nicholse zažívají všechny expertní profese od učitelů po doktory něco dosud nevídaného. Aktivní opovržení a cílevědomé ignorování. Expertíza jako taková přirozeně nezemřela, říká Nichols, lidé ji dál využívají, protože jsou na ní v mnoha ohledech závislí. Zmizel ale dialog mezi experty a širokou veřejností. Lidé mají pocit, že jsou o všem dostatečně informování a experti se v reakci stahují do své komunity a s veřejností raději nediskutují. Nejdůležitějším dopadem této situace je trend dobře patrný i u nás: pocit, že všechny názory jsou stejně hodnotné. A říkat někomu, že nemá pravdu, je urážlivé, jelikož se jedná pouze o jiný úhel pohledu.

Paradoxně tato situace představuje určitou formu „politické korektnosti“ - ovšem významově zcela jinou, než jak s tímto slovem operují populisté a krajní pravice. Tato politická korektnost je totiž nevylučuje z veřejné debaty, jak si často stěžují, naopak zaručuje, že každý názor, jakkoli hloupý, musí zaznět. Následky jsou ovšem fatální. Zatímco je pravda, že si jsou všichni lidé rovni, není pravda, že jsou si rovné všechny názory. S nevědomostí umí demokracie pracovat, nikdo z nás není expertem na všechno. Ale agresivní nevědomost je něco zcela jiného. Znamená aktivní odmítnutí procesu učení a možnosti názorové korekce. Znamená narcistní neotřesitelné lpění na vlastním názoru i tváří v tvář protiřečícím faktům. Dokonce znamená hrdost na vlastní nevědomost, hrdost na revoltu proti intelektualismu.

Výňatek z článku z Respektu.

otoš - Profil | Pá 12.8.2022 22:13:42

S tou citlivostí u prutu mám zkušenosti od 8 let...chytal jsem se spolužákem v létě o prázdninách ryby a tajně jsme si zapálili cígo...Táta nás vymákl a tím Lipnem mě švihl po prdeli...Ten štípanec cítím, prosím pěkně, dodnes...
Za mě Lipno jasná TOP-ka v přívlačových prutech co se týče citlivosti.

Bulda 64 - Profil | Pá 24.12.2021 18:34:22

Všem vláčkařům pohodové svátky 🦈🦈🦈

otoš - Profil | St 1.9.2021 17:32:04

mp >> Ja oradil tobe tip na vl malycj vobler a trpitka: guololo ty na google a tam bambilion vláčecích prutů od bambilion firma.

Pedro1 - Profil | St 11.8.2021 21:40:15

Loni na podzim vyrazil známý,mladý kluk,člen širší přívalové repre na Nechranice.Chytali z lodi a všechno co chytli šlo do pytle.Dobre věděli,že by to ta ryba stejně nedala.
Výsledek byl asi 12 candatu z toho 3 míru.
A takhle to tam funguje.Budto umře ryba ve vodě,nebo půjde na pánev.
A podekujme rovnoksiltum s echem přes celou hubu a prázdnou hlavou.

nofish - Profil | Po 5.7.2021 2:01:19

roman >> připojím se. To dělají takyrybáři, co jdou po zaháhení uvláčet candáta.
Kdo chodí vláčet, ví co to stojí a není blb, umí zužitkovat i odpad. Bohužel rok co rok po zahájení vláčí víc a víc lidí, než zjistí, že to fakt není jak na videu na youtube...

jiris - Profil | Po 2.11.2020 22:42:10

Chytam na to pořád, šeci taháte keitechy a já furt používám rippery co jsem dostal od dědy.

Jirka_K - Profil | Po 19.10.2020 14:55:44

pepa-č >> To si piš! Akorát se tomu zbaběle věnuju pouze přes léto... :)

Iza - Profil | Čt 25.6.2020 18:14:38

vundu >> Ono ty kecy jsou způsobeny tím, že každá přívlačová rychlokvaška chce všechno a hned.
Neuvědomují si, že za úlovky jsou roky tvrdé vláčky bez ryb, nebo chytání malých ryb, znalost a schopnost se přizpůsobit tomu, co se děje ve vodě 😉
A za tím si stojím. Tečka.

Locco - Profil | Čt 14.5.2020 13:52:10

k tem dresum, dresy prisli od zavodniku, funkcni obleceni tu bylo uz davno.... zavodnik je nekdo kdo ublizuje rybam pro poteseni vlastniho ega, povysovani nad nas ostatni rybare, atd.... na zavodech pouziva sve metody aby lovil cilene treba i podmirove ryby, dokonce se raduje kdyz ich ulovi co nejvic, prezentuje se jak mu na rybach zalezi a jak je chce chranit ale nic realne pro ne neudela.... a tu prichazim k problemu kdyz se obycejni rybari prilis inspiruji zavodnikama a hlavne zavodnickou "etikou"......

raduch - Profil | Ne 10.3.2019 12:41:56

Když hospodář usoudí, že se v líhni nudíme a pstruzi žerou sami :) Výtěr štiky.

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Út 19.3.2013 19:59:26

Dneska byl přijat nový člen do Netipovy party. Jelikož byla tímto členem kapacita překročena, musíme se s díky rozloučit se zaslouženým členem MB. Děkujeme MB za práci pro Netipovu partu a přejeme mu mnoho úspěchů v jiné partě. Aktuálně je v Netipově partě: Netipa, okoun 50 plus, klobouček a mimino

Bulda 64 - Profil | Pá 22.12.2023 9:30:15

Všem vláčkařům pěkné, klidné svátky a do konce roku ještě nějakej ten klepanec ;"-))

kaňka - Profil | Pá 15.12.2023 7:20:12

DaveX >> Ty vole nemůžeš dát na shimano daiwu 🙈
To je normálne kacířství a budeš se smažit v pekle 🤣

kubas. - Profil | Po 12.6.2023 12:11:11

Butchi >> Ne, v bojlísu :-).

F16 - Profil | Pá 12.3.2021 20:18:19

- 4.3.2021 20:20:48 >> candátí hnízda na S.Hartě.
Dávají se do třech, až čtyřech metrů. Nesmí se dát moc brzy, protože se do toho vytřou cejni. Je to konstrukce a na nich kartáče. Ta konstrukce je postavená, tak, aby byly kartáče 15cm nade dnem. Ideál, plné hnízda vytáhnout a převézt na nějakou úživnou vodu. U nás to není možné.

otoš - Profil | Čt 11.2.2021 5:43:11

...mám 60-ti letou praxi ve výrobě lodiček, člunů a parníků...mohu zde někomu pomoct s radou?

Bulda 64 - Profil | Po 24.12.2018 10:18:54

Ten se mi letos poved. Ani není moc přeplácaný.

Tak krásný Vánoce.

Bulda

kaňka - Profil | Ne 23.12.2018 19:13:04

Všem krásné Vánoce a do nového roku hlavně zdraví a samozřejmě i hodně úlovků 😉

Pedro1 - Profil | Čt 8.3.2018 15:15:30

Já teda nevím jestli to dobře chápu.
Když sem napíšu o MM že je teplej,že mi to říkal Franta který ho viděl na výstavě,tak se tady do mě pustí lidi že je to nesmysl.Zvednu telefon,zavolám MM,ten mi dá na ucho manželku která mi to vyvrátí,já sem napíšu že jsem se teda spletl a za to pak dostanu taky poděkování?
Já měl dycky za to,že když člověk něco posere a zjistí že to posral,tak je samozřejmost říct "jsem debil,spletl jsem se,omlouvám se",ale fakt bych nečekal že ho za to bude někdo chválit.
Asi jsem jinej,že mi některý věci přijdou automatický.

Bachy - Profil | Pá 20.5.2016 10:37:49

potočák 62 >> Koukni na něj. :-))
Večer napíšu pěkný příběh do ML, bylo to velkolepé. :-)

otoš - Profil | Ne 5.5.2024 4:14:55

Přátelé, musím reagovat na zápis yardy_1
Žijeme v kurewsky špatné době...Lidé jsou plní závisti a zloby, hlad a bída číhá na každém kroku.
Dnes jsem byl celý den v práci, dyť to dobře znáte, kolikrát se musí makat i o víkendech až do noci...a mezitím se nějaký pobuda vydává za Otoše (čili za mě), chodí kolem Dyje a všem vykládá jak úspěšně chytá ryby. Jako důkaz, že to nejsem já, ale že já jsem ten co v práci potí krev, nezastaví se na půl minuty a ani na jídlo nemá chuť, posílám aktuální foto.

Pedro1 - Profil | St 27.3.2024 8:53:23

TEZAR >> Veslonose bych klidně sypal. Maso to bude mít dobrý, navíc žádné kosti a z nosu si pak můžeš vyrobit třeba pálky na ping pong, nebo pádlo na kánoi.
Podobně jako želva, taky nedoceněná ryba, uvaříš z ní skvělou polífku a z krunýře můžeš kromě popelníku udělat třeba cyklistickou helmu synovi.

FRANK71 - Profil | So 8.7.2023 17:24:35

Tak jsem ho zbrzákoval a z kolisakoval.😊
Občas i ryby jim.😉

pepa-č - Profil | Út 14.2.2023 17:28:43

to není reklama, to jsou jenom informace o tom, co prodávám.

svatá noho, to snad není ani možný. 😱

milanpindryc - Profil | Út 11.10.2022 19:28:22

Pedro1 >> takhle?

P!F - Profil | Po 14.2.2022 6:30:51

Rybářský instruktor >> dizlektik fídža - 13.2.2022 14:54:37 >> pán učiteľ o sonaroch, vieš o tom, že lowrance má aplikáciu link a že nemusíš ako vemeno držať celý čas telefón v ruke a nahrávať obrazovku aj so svojim obrazom?

Asi toľko k tomu tvojmu učiteľovaniu, hluchý učí slepého...

otoš - Profil | Po 31.1.2022 19:29:47

vokounek >> Tak na tohle mám skutečný zážitek z Nových Mlýnů cca 10 let zpátky. Lovím z levé strany řeky pod mostem a sleduji jak na druhé straně řeky borec co chvíli zasekává a neustále nadává, že nemůže proměnit záběr. Po 20 minutách, kdy jsem neměl ani ťuk, jsem to nevydržel a přemístil jsem se k němu, protože tolik záběrů, co měl ten borec za tak krátkou dobu jsem ještě jakživ neviděl. Stál jsem od borce tak 10 metrů, nahazuji gumu a opět bez kontaktu...Čumím na borce a ten opět zasekává a nadává, že to nemůže zaseknout...Nedalo mě to a odkládám prut, jdu blíž k němu...opět seká jak šílený...Koukám, nahazuje tak 20 gr jig s gumou od relaxu, pomalu táhne a zasekává ty ,,drbance"...od kamenů na dně řeky...!
Vysvětluji mu, oč se jedná. Vracím se pro svůj prut a názorně mu ukazuji, že i já mám ty drbance a že jsou fakt od těch kamenů na dně řeky. Až najednou ten drbanec byl od skutečné ryby, vytáhl jsem candoše tak cca 65 čísel. No a to byl konec toho maníka. Jak jsem odcházel domů, tak koukám z mostu na něj a on zasekává dvounásobní frekvencí každé ale úplně každé drbnutí do špičky prutu. Ten maník tam pod mostem určitě stojí ještě i dnes ...

milanpindryc - Profil | Ne 10.1.2021 18:23:56

Klobasa1 >> velka ryba bere zasadne kdyz nemas tlustou pletenku, pripadne se ti nechce dat lanko nebo prevazat odrenej konec snury kuli jednomu hodu.

Erva - Profil | So 10.10.2020 19:55:49

Řízek 5,125 >> Rezeň 5,125 - Pálenku bych měl , dokonce tmavou formu :-)))

Monot - Profil | Út 8.9.2020 21:46:22

hadr kapr fakr boy >> Ještě si zvednu pelé, měl jsem dva :-)
Vydřený ryby, u nás nic, tak jsem musel navštívit ČRS. Každopádně dík!

pepa-č - Profil | Po 17.8.2020 8:31:58

s tím zesoukromničemím bych byl opatrný.
soukromník bude muset maximálně vyjít vstříč požadavkům davu. lavičky, vyhražená místa, objednávky na termím.
viz kaprové soukromáky a jiné půjčovny ryb s jeseterama, veslonošema, pojmenovaným kaprama 150krát chycenýma.
soukromáky, kde si můžeš v březnu, dubnu chytat štiky (zákon nezákon), taky jsou, a poptávka po tom je. (i od místní "elity")
duhákodromy apod.
úplně nevím, zda tohle je cesta i pro řeky. a jsem si jist, že vedle osvíceného soukromého majitele, který by udržoval báječné přirozené populace (a asi by to dělal líp než svaz), by drtivá většina soukr. majitelů jela režim "půjčovna/lunapark/něco-drom"

MRyb - Profil | Ne 12.7.2020 9:30:18

_Beny >> Někteří z přispěvatelů jste jak báby. Pořád řešíte: Jak si mohla Jarča vzít to nemožný tričko? Všimla sis? Vypadá, jak kdyby nabrala aspoň pět kilo.... Nevím, jak si přišel na to, že se etika rybáře odvíjí od oblečení. Hovado může chytat jak v dresu, tak v montérkách. Když ten kluk dodržuje pravidla, tak může být každýmu buřt, co má na sobě. Nic to o jeho charakteru nevypovídá. A do očí u vody by si mu asi svoje domněnky taky nesděloval. Je sice pravda odvěká, že šaty dělaj člověka, ale už by bylo asi načase, nechat si ostatní, v rámci slušného chování, chytat ryby po jejich.

otoš - Profil | St 3.6.2020 18:33:00

Andreas81 >> ahoj, začátečníku!
Kluci ti teda toho nakecali, to ani není možné kde se to v nich vzalo...na neskutečně falešnou stopu tě navedli! Je to neskutečná nástraha! Chytal jsem na ni v lužních lesích, ale video s úlovky štik bohužel nemám. Byl to takový frmol, že když jsem hned po nahození chtěl spustit natáčení na videokameru, tak to nešlo páč hned po dopadu na tom visela štika. Takle to šlo na každé nahození a já byl zoufalý, že to nejde nahrát! Pak mě napadlo, že spustím na kameře prvně nahrávání a až pak nahodím. No jo, jakmile jsem to tak udělal, tak se div světe, nedostavil žádný záběr. Ale jak jsem kameru vypnul, tak se opět dostavila spousta záběrů. Byl jsem z toho na nervy a tak mě napadlo dát kameru někomu do ruky, aby to tajně natočil a ryby neviděly, že se to natáčí. Po hodině prošení kolemjdoucích jsem nakonec jednoho turistu ukecal a dal mu kameru do rukou... Hned po nahození mi to rafla tak 75-ka štika a já řval na borce ať to hezky natáčí včetně šťastného lovce (to jako mě)... Jo řval jsem, a to moc....borec zmizl i s kamerou někde směrem k Zaječí...
PS.: od té doby se říká ,,vzal do zaječích"
Přeji ti hodně úspěchů na tuhle zázračnou nástrahu! Jo a bacha na kameru!

Knapík - Profil | St 22.4.2020 12:33:16

čolkař,zloch >> MS jsou v mých očích nějaké rybářské závody a z mého pohledu jsou všechny rybářské závody zbytečné bez ohledu na jejich výsledky. Kdyby vyhrál Padrťského hrouzka, vyšlo by to asi na stejno :-)

Víš jak to bylo s kriminálními esy v semináři před Vraždou v salonním coupéé ? Cituji :
Koho podchycují policejní kartotéky? Zločince, kteří již byli dopadeni. Jsou však tito delikventi skutečnými esy ve své branži? „Co je to za eso,“ říká Cimrman, "když se nechá chytit? V policejních kartotékách jsou kriminální živly podřadné, druhá, třetí sorta. Prvotřídní kapacity oboru žádná policejní kartotéka nemá.

A v té rybařině je lautr to samý ...

Pedro1 - Profil | Čt 12.12.2019 17:59:15

pepa-č >> Jestli Ti Pepo přijde normální,jit v prosinci na Labe na sumce,protože to psali na fcb ze berou,navic s dvacitkou vlascem,tak me to vůbec normální nepřijde.A pokud se nepletu,tak je jasně v RR psané,co dělat s hajenou rybou.Určitě tam nepisou,ze by se měla matlat o nejaky suchy plast ala metr.
Ale ten kluk za to víceméně nemůže,to je přesně výsledek celé té masirky kde jde jen o prachy a ryby jsou všem u prdele.
Mysli si o me ze jsem debil,ale ja jsem vyrostl na jiné rybarine a to ce se děje poslední roky mi je hodně moc proti srsti.A věř,ze mám za tech skoro 30 let kdy mám povolenku na rukou hodně rybí krve a udělal jsem hromadu chyb.Člověk se učí,nekdo prozre,někdo ne,protože dostane zdarma pytlík gum.A to mi vadí,"za korunu v Praze dům".

Butchi - Profil | Po 19.8.2019 21:45:44

Kokrháč >>
Tady nejsi v bazaru, zkoušel jsi už někdy slova Ahoj / Prosím / Děkuji ?

Pedro1 - Profil | St 5.6.2019 12:46:48

Samael >> Třeba tenhle měl mušák s hodně rychlou akcí:-)

"okoun11 - ® [Poslat soukromou zprávu.] Út 20.5.2014 16:55:07
afjee >> Já mám zážitek : Brzy ráno jsem šel muškařit ke splavu na pstruhy tak si tak v klidu muškařím a najednou záběr já zaseknu ale zjistil jsem že nemám upevněnou brzdu tak že pstruh vypadl tak chytám dál ale teď už se zajištěnou brzdou chytám chytám a zase chytám a najednou ke mě hodně rychle plave ondatra nevím co mám dělat a ondatra už po mě startuje tak rychle naskakuje strach a adrenalin tak jsem vzal prut a pěkně ji švihl do oko a ondatru do zbrzdilo ale zase zamnou leze tak beru opět prut a bouchám ji nechtěně chytl na háček tak jsem škubl a vytrhl jí kus kůže a divím se že se háček nezlomil a od té doby už tam moc rád nechodím :D >> "

smike - Profil | Pá 26.4.2019 5:36:48

Holous19 >> jestli se chceš učit, tak ti dám radu. Tyhle pidiryby se snaž vypínat už ve vodě.

Oreh - Profil | Po 24.12.2018 12:51:37

Stastne a vesele Vianoce vsetkym ...

urby fishing - Profil | Pá 21.12.2018 17:50:02

Ne úplně aktuální úlovek, ale tenhle fešák, kterej plave dál, mě fakt potěšil :)
[Přesunuto z diskuse: Můj lov]

Dalas - Profil | Po 19.11.2018 18:00:19

zdarec kluci dravcoví, musím se podělit- aha kamoša- tomu říkám nasazení)) Soorry Stando, musel jsem, bo to se hned tak nevidí))

abu jelito - Profil | Čt 18.8.2016 17:50:46

Bulharský příspěvek k otázce K 70:-)2 pupici z hotelové večeře odhadem tak 80-85cm

Poušťák - Profil | Út 31.5.2016 18:18:28

Moje první taneční.....táta mi koupil boty,když jsem mu řekl že jsou mi malé,zmlátil mě za to,že mám velkou nohu..o)

Pedro1 - Profil | Út 12.1.2016 9:07:02

Kolis >> Hochu,na tomhle se musí makat od mala,není čas na hrdinství a je třeba jasně ukázat sever.Ještě aby z toho vyrostl nějakej Rudej wokurek,to bych nepřežil:-)

afjee - Profil | So 7.11.2015 20:26:27

S&F - pescador >> Já ne, ale jemu vylezly oči z důlku.

abu jelito - Profil | Ne 16.6.2013 13:27:20

Dnešní 74 na pomalu tažený cár z bolena-díky Netipo.

kubas. - Profil | Pá 22.12.2023 17:07:05

Bulda 64 >> Dobrá práce :-). Na zítra potrebuju ještě dvě bedny, jde to na dračku ;-).

Řízek 5,125 - Profil | Pá 24.11.2023 18:54:01

Polčis >> kdybych na každou gumu co mám, chytil jen jednu rybu, tak po dobu dvou let zásobuju candatima filetama všechny restaurace na okrese.

P!F - Profil | Po 13.11.2023 19:19:43

Pstruhosiven >> čo tak si normálne zaplatiť reklamu?

Aj keď teda nechápem prečo na rybárskom fóre ponúkať tento cirkus, čo s rybárinou nemá nič spoločné..

otoš - Profil | Po 6.6.2022 21:01:07

Řízek 5,125 >> Martine, již jsem ti psal, že pokud chceš candáta a nejde ti to, tak musíš jako první krok změnit nástrahu. Pokud se nedaří, tak vyměnit prut a pokud ani to nezabere, tak tutovkou je pořídit si nový naviják, nejlépe Sh. Stellu...
PS.: pokud bys to chtěl ojebat Twinem, tak budeš chytat jen a jen hurvínky...

vokounek - Profil | Po 23.5.2022 10:17:36

HonzaM >> tie gumy daruj nejakému začiatočníkovi alebo ich zahoď

Sethy - Profil | Po 16.5.2022 19:17:10

Tohle jsem v obchodě prostě nemohl nechat :)))

Řízek 5,125 - Profil | Po 25.10.2021 10:31:49

v zásadě sou všichni nespokojený
kapraři- je málo velkých kaprů, protože lidi kapry masí, všichni kapři by se měli pouštět
bobkaři- je málo ryb, tady vysazujou moc dravců, a my nemáme ani drb od bílé ryby, všechno to vyžrali sumci.
sumcaři- je málo sumců, lidi to všechno zabíjejí, sumci by se měli pouštět.
dravcolovci- dravců je málo, málo se vysazují, candáti neberou, štiky nejsou.
muškaři- je málo lipanů, potočáků, všud se sype jen duhák, kterej se za dva dny vychytá.

snad sem u vody nepotkal spokojenýho člena črs...
takže jak je možný, že to vlastně furt funguje?:-)

vundu - Profil | Ne 6.12.2020 14:37:35

Pedro1 >> ..jinak tento tvor a jemu podobni maji udavat smer??
ktery?? smer do sracek?? tam uz rybarina je, diky temto tvorum....ale to uz davno vis...

otoš - Profil | Čt 15.10.2020 18:38:19

zubáč18 >> ....ulovená na osmidílný prut ...Teď musím běžet do Bille a koupit brambory....

Scanix - Profil | So 11.7.2020 16:51:29

Jablko96 >> nechtel jsem se do to vmesovat, ale hral jsem hokej 20let, hraju rekreacne stale, ale v zivote bych nesel k vode v dresu, to jen, kdyby te to zajimalo, prijde mi to krapet smesny, u cyklustu tu pestrobarevnost chapu, museji byt na silnici videni, jinak je to fakt asi o hlave, ale fotky zavodni v dresu ignoruju, rybarina neni soutez, neni to zavod, kdo si to mysli, vubec nepochopil, o cem to je

kaňka - Profil | Ne 31.12.2017 11:39:43

Přátelé , kamarádi přeju všechno nejlepší do nového roku 😉

Carpkiller - Profil | Pá 16.6.2017 9:52:37

Zahájeno! Zatím více než deseti okyši na rotačky pod hladinou. Dneska loví v hejnech jako o život, paráda!

Pedro1 - Profil | St 15.6.2016 21:47:29

Já opět vsem přeji,aby chytli hovno,utrhali toho co nejvíc,zlomili prut a spadli do vody.Ideálně aby si taky zlomili předloktí a konečně se všichni dali na kapry.Takže vše nejhorší.

afjee - Profil | Čt 12.11.2015 12:09:45

loobz - 12.11.2015 11:38:22 >> Ještě, že jsi z Prahy a máš šanci tam něco chytit, protože tam je ryb pořád hodně. Kdyby jsi to hodil tady na Moravě, tak si ten poslední candát, co tu plave, nechá narůst ruce a hodí ti tu pitchovinu zpátky na břeh .))

Červené karty: Fish man, raušík, Heineken*, carpskills, Netipa - Posledni hl, Blbka Netipa, Wans, Heineken***, Heineken*****, nhgjhgjhgjghj, Lojzakk, 46547513248512348941, nornik-l, nornik-m, nornik-n, nornik-o, stara-voda