Ohře, úlovky, nástraha

Tak co si myslíte o Ohři ? Máte nějaké úlovky ? Na co jste chytli ?
Autor diskuse: repka - Profil , 25.2.2015 kaprařina - nástrahy, návnady

krusnohorec - Profil | Po 27.5.2024 10:18:59

Ahoj všem,
rybařina v květnu zatím docela bídná. Nejdříve bílá řeka plná květů vrb a topolů ( v menší míře to platí i dnes) a pak neustále se zvyšující průtok vody dosahující čtyřnásobku normálu. Přesto k vodě chodím, sem tam něco dokonce zabere, ale poslední dobou stojí za zmínku jen amur 60 cm a prakticky stejně velký kapr hladký. Ten nebyl ale vůbec hezký, spíš naopak. Strašně " obézní". Když jsem ho zvážil měřil neskutečných 8 kg, což bylo téměř o 2 kg více, než by měl podle tabulek mít. Podle mě byl nacpaný těmi topolovými květy, které v něm asi kvasily. Jediné co bylo s ním hezké byl souboj. Dostat ho na feeder z hlubokého divokého proudu nebylo opravdu nic lehkého, ale povedlo se. Toť pro dnešek vše, mějte se fajn.

rarach - Profil | Po 6.5.2024 10:17:17

Parmová sezona mi tedy začala, každý týden jeden kousek, ale ryby čisté a zdravé...letos je u nás na Ohři trochu rušněji, bo nějaké vysazování duháků proběhlo, ale až na pár víkendových invazí je to celkem snesitelný, vejš na řece jsou prý pozorovány masivní nájezdy parem do trdlišť, což je jenom dobře.....

Tomíno 1988 - Profil | Út 23.4.2024 19:36:26

Zdravím pánové, teď jsem strávil několik dní objížděním a zkouškou míst kterým jsem se delší dobu nevěnoval. Musím říct že mě překvapilo množství slušných cejnů v Brozanech na pláži, tolik co za jeden den jsem tam dřív nenachytal za týden.
Pak se povedlo také pár pěkných kaprů v Libochovicích pod jezem a musím říct že v tom proudu mi dali opravdu zabrat.
Pro mne veliké zklamání bylo podjezí v Křesíně kde jsem si na rybu ani nesáhnul.
No a chtěl bych se zeptat zda má někdo zkušenosti s úsekem od zahrádek v Křesíně až po Dubany.

krusnohorec - Profil | Pá 19.4.2024 11:52:31

Ahoj všem,
sleduji, že příspěvky k Ohři jsou jaksi " mrtvé" a tak činím pokus to nějak oživit. Tak k mému poslednímu příspěvku. Ta zvýšená voda byla na řece pod Nechranicemi prakticky celé tři měsíce. Takže počítejte s tím, že břehy jsou dost zanesené, pár stromů popadaných a hlavně se i částečně změnil místy profil dna. Tam kde chytám jsem zjistil, že hloubka se změnila díky nánosu nejméně o půl metru.
Teď něco k rybařině. Na chatu jsme se letos vrátili 3.4.2024 a po prve jsem nahodil o dva dny později. Přišla mi plotice a jinak nic. Druhý den to pak začalo tak, jak nikdy před tím. Zkrátím to, do 16.4. Jsem chytil celkem 26 kaprů, tři cejny( 48, 46 a 61 cm) a jednoho tlouště 44 cm. Pokud se týká kaprů, tak je pravdou, že většina jich byla do 50 cm( o tom, že by se tam něco nasazovalo nikdo z místních nic neví o čemž svědčí i to, že prakticky nikdo ani nechytá). Chytil jsem ale i tři kapry šedesátky a jednoho pře 70 cm( viz fota). Po změně počasí přišla totální změna- od pondělí do středy doslova ani ťuk. Až včera ráno pěkná plotice a večer pak krásný kapr 653 cm - 5 kg. ( viz foto). Takže celkem na úvod mám 31 ryb nad 40 cm a pár menších. Zkrátka paráda. Doufám, že až k Ohři dorazíte, že se Vám povede stejně. Všechny ryby jsem chytil na feeder a putovyly zpátky do vody. Mějte se fajn.

krusnohorec - Profil | Čt 28.12.2023 17:04:23

Oprava,
v původní zprávě se fota nezobrazila-takže až nyní. Myslíte, že přes ten jez mohou některé ryby z Labe do Ohře přeplout ?

krusnohorec - Profil | Út 31.10.2023 9:48:03

Ahoj, takže po 14 ti dnech opět zdravím. Včera jsem byl letos u vody naposledy, pobyt na chatě je nyní už jenom o topení a blátě. Všude kam šlápnete 3- 4 x je hned mazlavé a chodit jenom po chodnících se nedá. Tak jsme se rozhodli, že pro letošek končíme a stěhujeme se do města. Ryby berou tak jednou za 4 až pět dnů a je to vše pak o štěstí. Já jsem ho měl za posledních 14 dnů 4 x, ( 2 x kapr-viz. fota, 1 x parma 55 cm a j.tloušť -49 cm.) Jinak se špičky prutů ani nehnou. Ryby mi ale udělaly velkou radost -zvláště ten poslední " řádkáč"( 77 cm). Byl jsem se znovu podívat na mostě v Doksanech a ostroretky tam dál stojí. Občas se na hladině objeví žabinec, což nasvědčuje tomu, že do řeky z rybníků a ramen stále něco přitéká a ryby mají stále co žrát.
No pro dnešek už to psaní asi stačí, tak se mějte.

krusnohorec - Profil | Po 16.10.2023 9:28:31

Ahoj, tak jsem si tu parmu nakonec asi vymodlil. Přišla prakticky za rozbřesku a ve fotoaparátu slabší baterie nedovolily použít blesk. Proto ta špatná kvalita fota. Jinak ze zajímavějších ryb mi přišel kapr 58 cm a pak už nic. Syn při návštěvě sjel Ohře od Brozanského kempu a divil se, co stálo pod mostem v Doksanech ostroretek ( odhadoval nejméně 500 ks). V té době vypouštěli v kempu do Ohře chovný rybník no a je jasné, proč jinde byla pro rybáře voda takřka mrtvá. Podobná zmínka o vlivu vypouště rybníků byla i ve Vágnerově filmu o chytání kaprů, kdy znalec poměrů na Orlíku konstatoval, že v době vypouštění rybníků do Vltavy ryby na Orlíku prostě delší dobu neberou.
Jen ještě malá poznámka k morčákům. Je to původní, či nepůvodní druh, který vypozoroval, že se zde celoročně dobře nažere. Je zajímavé, že nepůvodní husice nilská vadí a morčáci plundrující vody ne ! Budou muset napáchat takové škody jako kormoráni, aby někdo dostal rozum?

rarach - Profil | Po 2.10.2023 11:18:03

Září ve znamení parem, chyceno docela dost kousků od cca. 25 cm do 60+....jsem potěšen, krásné čisté bojovné ryby, snad to tady vydrží.

krusnohorec - Profil | Po 2.10.2023 10:01:06

Ahoj všem, tak pomalu po dvou měsících mi "přišel" kapr-letos třináctý - loni jsem jich chytil 52. Tento rok je celý nějaký divný. Kapři mezi 40 cm až 60 cm prakticky neexistují- ti co tu byli už asi prošli pánvičkou a nic nového se asi již pár roků do vody nedalo. Když někdo náhodou kapra chytí, tak ten stojí za to - došlo tu už i na 80 cm. Mohlo by se říci, krásné mateční ryby. Od června byla voda plná potěru, ale teď už skoro dva měsíce o je voda bez něj. Dříve jsem hodil do vody pár červů nebo trochu strouhanky a hned se na to droboť vrhla. Dnes skutečně nic. Vodou proplouvali k mé nelibosti morčáci, teď jsem je už dva měsíce neviděl. Stejné je to i s ledňáčky. Rybu nad 40 cm chytím tak jednou za 3-4 dny. Jedná se většinou o ostroretky nebo tlouště. Jsou dny, kdy se špičky feederů vůbec nepohnou. Voda je průzračná stále do dvou metrů.
Letos dosáhnu jen dvou třetin úlovků nad 40 cm oproti roku 2022 ( loni 152 ks- letos zatím 96 ks). U vody je ale stle stejně krásně a posezení u ní se mi nikdy neomrzí.
Mějte se fajn.

Nemi86 - Profil | Ne 10.9.2023 20:18:55

Úlovky tenhle týden,je to slabší,plno menších rybek,ale nakonec přijde pěkná a potěší
Všechno vráceno zpět řece.

Nemi86 - Profil | Pá 25.8.2023 22:13:51

Dneska parádní ostroretka moc mě potěšila,po té hromadě drobotiny lepší ryba.
Měla 48cm krásná bojovnice

krusnohorec - Profil | Čt 24.8.2023 9:49:13

Ahoj všem,
pro ty, kdo se k vodě moc nedostanou sděluji. Rybařina teď většinou za moc nestojí. Voda je v úseku na Terezínem čistá, takže do 2 až 2,5 m vidíte na dno, které je plné ulit mušliček, které pomalu zakrývá bahýnko.
Tady naposledy pršelo 9.8., takže vodě chybí troch přikalení. Po tom posledním dešti jsem na svažitém břehu uklouzl a při pádu jsem upadl na pravé rameno. Nemohl jsem pak( a do teď je to s omezením) zvednout nataženou kuku před sebou, což dost omezilo i moji rybařinu. Vše jsem musel nastavit na levou ruku.No i přes to nějaký ten úlovek byl. Radost jsem měl z letošní první parmy( viz foto) a z podouství 48 a 46 cm- což
si myslím že je slušná velikost. Pak ještě pár tloušťů a ostroretek a také další línek - tentokrát 38 cm. Jinak se těším až se ochladí, protože v těch vedrech hodím chytat jenom ráno tak na " hoďku". Jinak se totiž zpotím i při nahazování a to mě nebaví. Mějte se fajn

galilea - Profil | Čt 10.8.2023 12:34:14

Pár ryb z Ohře na method feeder z jedné vycházky. Bodovalo miniboilies od ringers. Vše plave dál.

Nemi86 - Profil | St 9.8.2023 20:43:01

Dnešní a včerejší tloušti,mají se dobře v tom Ohři.

Nemi86 - Profil | Ne 6.8.2023 22:19:03

Dnešní Jelci na plavačku

numen - Profil | Ne 6.8.2023 12:17:33

Jeden krasavec

krusnohorec - Profil | Ne 6.8.2023 9:59:45

Ahoj, tak jak sleduji diskusi, je to stejné jako s úlovky. Sem tam něco, pak dlouho nic. Ať nahodím cokoliv, do všeho "řežou" oukleje či jiná droboť. Sem tam ještě ostroretka či tloušť na višni nebo špendlík ( viz. foto). Kapr dorazil za měsíc jenom jeden ( 47 cm). Zdvojnásobil se sice po deštích průtok, ale na chuť ryb žrát to co jim nabízím, se zatím nic nezměnilo. Takže nezbývá než doufat. Mějte se fajn

rbrt_tngl - Profil | Po 17.7.2023 8:06:19

V sobotu chycena tahle krásná štika (59 cm) v Kadani. Samozřejmě vrácena vodě. Chycená v 8h ráno na malou duhovou třpytku za pár Kč. Všechny drahé jsem ten den nechal ve vodě. :)

rarach - Profil | Út 11.7.2023 17:06:05

Jágrovo 68 o den později....zvláštní pstruhová sezona bez pstruhů pokračuje....

rarach - Profil | Út 11.7.2023 17:04:12

Satanská 66....vody málo, rybáři žádní....

krusnohorec - Profil | Ne 2.7.2023 13:50:52

Ahoj,
radost mi udělal tento lín chycený na hlavním proudu ( nikoliv na rameni). Jinak nevím jak kde, ale tady nad Terezínem kapři " nejdou"( za červen pouze dva), ostroretky už také zvolnily, takže radost byla ještě ze dvou cejnů nad 45 cm. U vody je oproti minulým rokům vidět o hodně míň rybářů, ve všední dny jsem u vody většinou sám. Zajímalo by mě, zda a o kolik se snížil počet vydaných povolenek po tom dost radikálním jejich zdražení.
Mějte se hezky

Bery. - Profil | Čt 15.6.2023 14:02:16

krusnohorec >> ostrý potvrzuji. 2h byly az az i na jeden prut. Obcas se pripletla podoustev a skalak. Mladej synovec mel podoustev 50 a jesena 55

krusnohorec - Profil | Čt 15.6.2023 9:13:53

Ahoj,
před týdnem jsem při výměně nástrahy odhodil před sebe kus rohlíku. Když okamžitě po něm něco vyjelo, nebyl jsem tentokrát líný a došel jsem si pro " plaváčák" na kterém mám jenom splávek bez olůvek. Napích jsem rolku z rohlíku. Do minuty přišel ostrý záběr a k mému velkému překvapení jsem vylovil bolena 74 cm. To samé se pak opalovalo druhý den. Tentokrát jsem naměřil 73 cm. Nejříve jsem měl podezření, že se jedná o tu samou rybu. Při prohlídce fotek je ale jasné, že to jsou dvě různé ryby.
Jinak jak tu bylo v dřívějších příspěvcích uváděno, že je moc kaprů, tak mě přišel v červnu jen jeden, takže bych osobně uvítal více soubojů s nimi nebo i přípaně souboj s nějakým amurem. I když je u nás ! nepůvodní", souboj s ním je paráda a myslím že naše vody spíš obohatil . V současné době ,tam kde chytám, nelze chytit prakticky nic jiného než ostroretku. Všechny jsou krásné, nad 40 cm jsem dnes ráno chytil 48 mou a drtivá většina jich je nad 45 cm. Někoho už to ani nebaví, ale je to lepší než chytat plotice či oukleje. Některá ostroretka dovede pořádně zabojovat, skoro jako parma ve stejné velikosti.

marw_84 - Profil | Čt 1.6.2023 7:56:06

O víkendu má Barča závody na Vltavě tak jsme včera šli trochu potrénovat na Ohři 16 a povedl se jí jeden krásnej potok.

kerek - Profil | Čt 1.6.2023 7:34:44

Ahoj, první dvě krátké vycházky na Ohři letos a pokaždé přišla jedna rybka. Nástraha červ, prut feeder :)

krusnohorec - Profil | St 31.5.2023 9:14:05

Ahoj,
po týdnu zdravím a přináším pozitivnější zprávy. Od mého posledního reportu mi přišel pěkný kapr- viz foto, několik malých tloušťů a hlavně tři hezké ostroretky 42,44 a 48 cm. Voda celkově ožila- ostroretky již zřejmě opustily trdliště, a tak např. na burison neustále něco "drbe", ale zaseknout je to "kumšt". Mám výhodu, že u vody jsem prakticky denně, takže pro Vás ostatní - je čas vyrazit.

rarach - Profil | St 31.5.2023 8:07:25

U nás na P Ohři se letos nevysazoval duhák ani siven, takže tam nikdo nechodí, je prostě paráda mít řeku sám pro sebe....

rarach - Profil | Po 15.5.2023 8:00:07

krusnohorec >> Voda je oproti jiným letům dost studená a tento týden se to asi nezlepší. Byl sem v pátek u nás na O 12 P a klasicky celou vycházku sám, u vody ani živáček, taky klasicky chyceny dvě rybky...parma opět nakonec zahřála. V sobotu jsem jel pod Nechranice, voda krásně čistá a kůůůrwa studená, ale k mému údivu jsem za celé dopoledne potkal dva rybáře. Hmyzu hodně, hladinová aktivita ryb nulová.

Goďák - Profil | Út 9.5.2023 11:47:12

Dnes pro mě velké překvapení😀😀😀

rarach - Profil | Po 8.5.2023 8:59:46

Letos se u nás zřejmě nenasazuje nebo co, takže mám celou O 12 P pro sebe, ryby zatím moc aktivní nejsou, tu tam do toho dloubne potočáček či proudníček nebo malej tloušť, ale žádná hitparáda, přesto jsem obě víkendové vycházky opět nějaké endorfíny vyplavil, ta první na poslední nához, už sem byl fakt smířenej, že to bude vycházka o jedné rybičce, ale kouzlo posledních tří náhozů zafungovalo a bác...v neděli se to opakovalo, ale bacila do toho na předposlední...obě okolo 60 cm...

lubo*93 - Profil | Út 2.5.2023 15:20:36

Když se budem bavit o úsecích louny až terezín tak kaprů je všude nasypáno přesmíru. A moc se nechytají a rostou. Jsou úseky kde se na jinou rybu čeká dýl, a jsou úseky a to zrovna na O1 (kde se vyskytuje náš kolega Krusnohorec) kde se s plavačkou nachytá v rychlejší vodě plno jelců, ostrých, podouství plotic vzácných proudníků za poměrně krátký čas aniž bych zavadil o kapra. Příčin proč je tam ryb míň než dřív je několik - jiny teplotní režim, dost sumců a občas kormoš morčák, ale taky to že je řeka míň zatížená odpadníma vodama což dávalo prostor všeljaký šepleti, nebo to (v připadě úhořů) že na téměř každým jezu je mve. Další věcí je to, že ryby se tam obtížně lovi kvůli kombinaci vysoké úživnosti a chladnější vodě. To zkrátka jde proti nám… a abych to optimisticky ale objektivně ukončil tak po letech se ukazují malé parmičky, přibylo mnohde cejnů nebo jesenů, ten prokletý svaz tam občas dá lína který se zde umí až překvapivě udržet, na dnešní dobu nechybí hejka okounů ale v horních částech je neuspokojivý stav podoustve, kdy chvili přibývala do velkých počtů a najednou je zas pryč…. Toť za mne…

big.John - Profil | Út 2.5.2023 11:36:35

krusnohorec >> Ahoj, za zmínku stojí jen jeden a to z Ohře 2-3, květen 2019, 40cm. Jinak sem tam nějaký malý, ale spíš výjimečně.

rarach - Profil | Po 1.5.2023 6:59:57

První letošní na mouchu a hned 60....

krusnohorec - Profil | So 29.4.2023 10:06:49

Ahoj všem,
jak jsem už psal, na řece byla ( asi ještě než se sníží průtok a voda se ohřeje bude) bída. I přes tu bídu jsem měl na feederech pár záběrů a tři ryby, které se mi vyhákly. Jedna zajela ke břehu, kde se to zamotalo do vlasce, který tam někdo utrhl ( hrabičkami jsem ho pak vytáhl asi 10 metrů). No a ta třetí. to byl fakt zážitek. Tak silnou rybu jsem na feederu ještě asi neměl. Chytám tak do 5 metrů od prutů. Tahle ryba jela po záseku jak malý tank. Podařilo se mi ji zpomalit asi po 30 ti metrech. A pak to bylo- tři metry jsem jí přitáhl, na což ona si je vzala hned zpět a dobrala si další metry navíc. Tak se mi dostala asi na 50 až 60 metrů. Na hladině dělala vlny jak krokodýl. Pak se mi ji začalo dařit pozvolna přitahovat, načež asi po 10 ti minutách... vyhákla se a bylo po legraci. Zážitek to ale byl. Odhaduji, že to byl asi velký amur, protože kapři mi chodí na hladinu až v závěrečné fázi zdolávání. No a od té doby až do včerejška nic. Včera mi pak přišel ten nádherný ( velikostí a hlavně barvami hrající) kapr. Jenom uvádím, že na svi délky by měl mít tak 6,5 kg ale tenhle měl s měřící podložkou přes 8,5 kg , tudíž poctivých 8 kg. Je zpátky ve vodě a může dál tloustnout. Závěrem všem přeji, ať se už konečně daří.

krusnohorec - Profil | Út 18.4.2023 9:42:49

Ahoj po 10ti dnech,
tak jsem včera "makal" na zahradě a při vybírání kompostéru jsem si nabral "hnojáčky". Večer jsem si šel odpočinout k vodě. No odpočinout - foukal severák proti vodě, vlny pomalu jak na Rujáně, průtok kolem 50 ti kubíků. Přesto jsem si nahodil a ......viz. foto. Letos to je čtvrtý kapr a s ním čtyři tloušti( 2x nad 50 cm.) Zatím je to jaro, které jsem snad ještě neměl. Atˇ se podobně daří i Vám.

krusnohorec - Profil | So 8.4.2023 15:09:36

Ahoj všem a hezké Velikonoce.
Tak už jsem od středy konečně na chatě a včera jsem usedl poprvé na zkoušku k vodě. Oproti svým zvyklostem jsem si vzal jenom jeden menší podběrák a málem se mi to vymstilo. Než jsem si stačil po prvním náhozu připravit druhý prut, přišel mi na rohlík krásný kapr, kterého jsem dostal do podběráku až na šestý pokus a byl to zázrak že mi neutekl. Včera to bylo vše. " Namlsán jsem šek k vodě dnes hned ráno a na červenou peletu se mi pověsil ten krásný tloušť. No začátek z říše snů. Přeji všem to samé.

krusnohorec - Profil | Pá 10.2.2023 16:58:53

Ahoj, také se už těšíte?
Jelikož jsem s prutem letos u vody nebyl a nemám tudíž o čem informovat, tak alespoň vzpomínám u obrazovky počítače, kde mám foto místa, které mi v sezoně přináší tolik uspokojení a kam se už moc těším.
Tak ahoj

Lucek - Profil | St 4.1.2023 7:14:55

Pár ryb z Ohře, co mi v loňské sezóně 2022 udělaly radost.
Petrův zdar! ✌️

Peručák - Profil | St 9.11.2022 9:52:21

Ohře je bohatá voda, stačí tu vodu poznat. Když máte čas jako já na rodičáku, hodnou pomocnici jako já, jde to snadno 😉 A to se s kocarkem nedostaneme ani zdaleka na tolik míst.

Tlouště ani nepočítáme, bolen se povedl, pstruzi, okouni. Přívlač je radost.